PracaGrupypl.praca.dyskusje › W jaki sposób traktuje się kandydatów w Transition Technologies (www.tt.com.pl)

  • 1. Data: 2006-10-17 14:22:13
    Temat: W jaki sposób traktuje się kandydatów w Transition Technologies (www.tt.com.pl)
    Od: "NodeX" <n...@b...data.pl>

    Witam,

    niech ten post będzie przestrogą dla tych, którzy dostali propozycje
    rozmowy kwalifikacyjnej we wspomnianej w temacie firmie.

    Zacznę od tego, że nie chciałem pracować w firmie na miejscu,
    aktualnie robię projekty na zlecenie zdalnie i nie jest źle, wszędzie gdzie
    dawałem ogłoszenie pisałem, że w grę wchodzi jedynie praca zdalna, no ale
    niewazne.

    Pewnego razu dostałem email od dyrektora działu oprogramowania,
    czy nie chciałbym u nich pracować przy projekcie dla angielskiej firmy,
    warunkiem jest praca w firmie w wawie i minimum 20h tygodniowo. Myślę
    sobie - calkiem niezle, ich strona www wyglada ciekawie.

    Kilka wymian emailów, dowiedziałem się, że czeka mnie "krótka rozmowa i
    sprawdzenie umiejętności", stawka do ustalenia po rozmowie.
    Zgodnie z planem pojechałem, na wstępie okazało się, że człowiek, który miał
    ze mną mieć rozmowę zapomniał o niej, na szczęście przyszedł drugi, więc nie
    musiałem czekać.

    "Krótka rozmowa" trwała 2 godziny, na rozmowie testy kompetencyjne,
    pytania o rzeczy związane z tym co miałem robić i pytania zupełnie
    niezwiązane.
    Na koniec usłyszałem, że mam dużą wiedzę i rozpoczęło się "ustalanie" kwoty.
    Jak wyglądało ustalanie?
    Zaproponowałem kwotę, którą uważałem, że porządna firma robiąca projekty dla
    anglików powinna spokojnie wypłacić, w odpowiedzi na propozycje kwoty,
    usłyszałem szelest długopisu wpisującego kwotę do formularza i "mhm" - tak
    wyglądają negocjacje w PL :].
    Po rozmowie dowiedziałem się, że to nie koniec, muszę jeszcze napisać "test
    na jakość kodu", "proste zadanko na 4 godziny" termin 1 dzień.
    Myślę, skoro rozmowa była udana to przecież teraz nie powiem, że nie zrobię.

    Byłem już bardzo zmęczony psychicznie tego dnia, ale usiadłem i
    zrobiłem,
    wieczorem wysłałem kod (zrobienie z dokumentacją zajęło mi ok 5 godzin),
    odpowiedź miałem dostać od razu.
    A kiedy dostałem?
    Następnego dnia o 15:50, czyli na 10 min przed końcem pracy, oto odpowiedź:

    "

    Kod doszedł i udało się go uruchomić.
    Jego jakość jest zadowalająca.

    Jednak po zestawieniu Pana wiedzy, umiejętności i oczekiwaniań doszliśmy do
    wniosku,
    że nie jesteśmy w stanie zaoferować Panu stanowiska.

    Dziękujemy za poświęcony czas, oraz wysiłek włożony w realizację zadania
    testowego.
    "
    W ogóle, mi przez myśl nie przeszło, że mogę zostać nie przyjęty, ale
    stało się inaczej,
    zacząłem się zastanawiać po cholerę robiłem to zadanie skoro nie miało
    żadnego wpływu,
    napisałem email, w którym zwracam się z prośbą o wyjaśnienie co tak naprawdę
    zaważyło na decyzji,
    odpowiedzi do dzisiaj nie dostałem. Była to moja 4 rozmowa kwalifikacyjna,
    do tej pory wszystkie przechodziłem pozytywnie, jednak
    do następnej siedziby nie prędko się wybiorę...

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Kielak 'NodeX'

  • 2. Data: 2006-10-17 14:39:13
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "NodeX" <n...@b...data.pl> wrote in

> [...]
    > ale
    > stało się inaczej,
    > zacząłem się zastanawiać po cholerę robiłem to zadanie skoro nie miało

    no i w tym dziwnego? widocznie byles dla nich: za dobry / za drogi;

> [...]
    > kwalifikacyjna, do tej pory wszystkie przechodziłem pozytywnie, jednak
    > do następnej siedziby nie prędko się wybiorę...

    dlaczego nie predko sie wybierzesz? bo masz zbyt duze kwalifikacje
    na jakiestam stanowisko w jakiejstam firmie?

    pzdrv;
    adas;

  • 3. Data: 2006-10-17 14:39:24
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu NodeX porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    tak naprawdę
    > zaważyło na decyzji, odpowiedzi do dzisiaj nie dostałem.
    Znaczy sie urazono Twoja ambicje zawodowa, dume i postanowiles sie
    wyzalic na grupie?
> [...]
    > Jednak po zestawieniu Pana wiedzy, umiejętności i oczekiwaniań
    > doszliśmy do wniosku, że nie jesteśmy w stanie zaoferować Panu
    Przeczytaj jeszcze raz. Koles Ci odpisal ze jakosc jest zadowalajaca.
    Nie rewelacyjna, nie doskonala a zadowalajaca. Czyli - przecietna. Na 3,
    moze 4. Ihmo to zadanie mialo wplyw na proces rekrutacji. Moze testy nie
    wyszly tak jak oczekiwali i dali Ci to zadanie zebys mial szanse sie
    podciagnac? Moze wypadles przecietnie na tle innych kandydatow, ktorzy
    podobnie rozwiazali testy, podobnie rozwiazali zadanie domowe a do tego
    podali nizsza stawke? Albo tez inni kandydaci podali taka kwote jak Ty a
    po prostu lepiej napisali testy?
    I jaki z tym wszystkim ma zwiazek ze odpowiedz dostales 10min przed
    koncem pracy? Ze opoznienie? Wiekszym koncernom IT w Polsce zdarzalo sie
    miec opoznienia, gubic dokumenty, zapominac o kandydatach itp. Wiec wyluzuj.
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-10-17 14:51:47
    Od: "NodeX" <n...@b...data.pl>

    "adasiek" <p...@p...wp.pl> wrote in message:

    > no i w tym dziwnego? widocznie byles dla nich: za dobry / za drogi;

    Skoro po rozmowie wiedzieli, ze mnie nie przyjmą, to
    mogli mi to od razu powiedzieć, a nie wymagać napisania kodu na który
    straciłem reszte dnia.

    > dlaczego nie predko sie wybierzesz? bo masz zbyt duze kwalifikacje
    > na jakiestam stanowisko w jakiejstam firmie?

    Nie chodzi tylko o kwalifikacje, do tej konkretnej pracy miałem akurat
    odpowiednie, ale
    decydującą wartością był bardzo elastyczny czas pracy.
    Trudno jest znależć firmę, w której będę mógł zarobić godziwe pieniadzę i
    mieć elastyczny czas pracy

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Kielak 'NodeX'

  • 5. Data: 2006-10-17 15:25:55
    Od: "NodeX" <n...@b...data.pl>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote in message:
    > Znaczy sie urazono Twoja ambicje zawodowa, dume i postanowiles sie wyzalic
    > na grupie?

    Uraził mnie sposób w jaki potraktowano mój czas, a piszę, żeby inni
    wiedzieli
    na co trzeba liczyć starając się tam o pracę, sam chciałbym o takim sposobie
    traktowania wiedzieć wcześniej,
    rozumiem, że dla Ciebie takie zachowanie to normalka,
    dla mnie nie, a może jeszcze nie znam realiów (chociaż wątpliwe żeby
    wszystkie firmy były takie, chyba że wcześniej natknąłem się na ostatnie
    kulturalne).

    > I jaki z tym wszystkim ma zwiazek ze odpowiedz dostales 10min przed koncem
    > pracy? Ze opoznienie? Wiekszym koncernom IT w Polsce zdarzalo sie miec
    > opoznienia, gubic dokumenty, zapominac o kandydatach itp. Wiec wyluzuj.

    Rozumiem, że na wszystko patrzysz od tej innej firmowej strony, ja jednak
    uważam, że po drugiej stronie zawsze należy
    widzieć człowieka i cenić jego czas, a mojego czasu nikt w tej firmie nie
    cenił, do tego dzisiaj dostałem chamską odpowiedź z firmy tt,
    dno po całości.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Kielak 'NodeX'

  • 6. Data: 2006-10-17 15:42:01
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    Tak mi się od razu wydawało, że już o tym było na pl.comp.lang.java
    http://tinyurl.com/yy4enl

  • 7. Data: 2006-10-17 15:44:51
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:2b838$4534f610$540a4bbe$23357@news.chello.pl>
    NodeX <n...@b...data.pl> pisze:

> [...]
    > widzieć człowieka i cenić jego czas, a mojego czasu nikt w tej firmie
    > nie cenił, do tego dzisiaj dostałem chamską odpowiedź z firmy tt,

    No dobrze, ale jakiego właściwie traktowania z ich strony oczekiwałeś?
    Pytam poważnie, bo z tego, co napisałeś, wynika, że powinni Cię wziąć na
    góra 15-minutową rozmowę o dupie Maryni i od razu wiedzieć, że Cię przyjmą i
    rzecz jasna powiadomić Cię o tym w 16. minucie rozmowy. Obawiam się jednak,
    że celny wybór naprawdę dobrego człowieka na dane stanowisko to nie jest
    pstryknięcie palcami.
    BTW - może faktycznie wytypowali Ciebie, ale w międzyczasie znaleźli kogoś
    lepszego, a za to za mniejsze pieniądze? Nie wiesz tego.
    Z ciekawości - co Ci odpisali w ostatnim mailui czym uzasadnili swoją
    odmowę?

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-10-17 16:46:18
    Od: "NodeX" <n...@b...data.pl>

    "Nixe" <n...@f...pl> wrote in message:
> [...]
    > lepszego, a za to za mniejsze pieniądze? Nie wiesz tego.
    > Z ciekawości - co Ci odpisali w ostatnim mailui czym uzasadnili swoją

    Przekierowalem na priva, była jeszcze kontynuacja tego, ale to już konkretne
    chamskie zachowanie, więc nie wysłałem końcówki

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Kielak 'NodeX'

  • 9. Data: 2006-10-17 18:11:39
    Temat: Re: W jaki sposób traktuje się kandydatów w Transition Technolog
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Ale na czym polega twój problem, o co ci właściwie chodzi ? Z twojej
    informacji wynika, że firma przeprowadziła proces rekrutacyjny i tobie
    odmówione. Co cię gryzie, jeśli jesteś dobry, to wal do kolejnej firmy i tamci
    niech sobie plują w brodę.

  • 10. Data: 2006-10-17 19:14:30
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > że nie jesteśmy w stanie zaoferować Panu stanowiska.
    >
    > Dziękujemy za poświęcony czas, oraz wysiłek włożony w realizację zadania

    Niezle, zazwyczaj pracodawcy nie odpisuja, jak sie nie zdecydowali:-)

    /sz