PracaGrupypl.praca.dyskusje › A może powinnam się przekwalifikować? Poradżcie proszę...

  • 1. Data: 2006-10-17 13:38:06
    Temat: A może powinnam się przekwalifikować? Poradżcie proszę...
    Od: "Joanna " <a...@g...pl>

    Magister AE Wrocław, specjalność: rachunkowość i auditing, 10- miesięczne
    doświadczenie w księgowości, kurs: Księgowy-Bilansista w Stowarzyszeniu
    Księgowych-w toku, kurs: Kadry i Płace, znajomość FK Symfonia, Płace
    Symfonia, Faktura Premium Symfonia, Płatnik, Probit, Kadry, j. niemiecki -
    średniozaawansowany-bierny, j. angielski-podstawowy, prawo jazdy kat.B.
    Nie mogę znaleźć pracy:( Szukam pracy już prawie 3 miesiące i nic... A może
    powinnam się przekwalifikować? Ale jaki zawód gwarantuje zatrudnienie...
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-10-17 13:40:51
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > może
    > powinnam się przekwalifikować? Ale jaki zawód gwarantuje zatrudnienie...

    1. Szukasz pracy _dopiero_ 3 miesiące.

    2. Jak mówi przysłowie, pracę dostają nie ci, którzy potrafią pracować, ale
    ci, którzy potrafią dostawać pracę. Napisz, co Ty konkretnie w tym kierunku
    robisz.

  • 3. Data: 2006-10-17 14:12:08
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 17 Oct 2006 13:38:06 +0000 (UTC), Joanna <a...@g...pl>
    w <eh2mbu$276$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Magister AE Wrocław, specjalność: rachunkowość i auditing, 10- miesięczne

    Padło na ciebie: pytam się zupełnie poważnie: czym różni się audIting od
    audYtingu (audit vs audyt).

> [...]
    > Nie mogę znaleźć pracy:( Szukam pracy już prawie 3 miesiące i nic... A może

    Języki trochę słabo, aby się załapać do HP albo w Kobierzycach.
    Trzy miesiące to jeszcze ine koniec świata, przygotuj się na drugie
    tyle.

    Poszukaj jakiegoś wolontariatu, gdzie mogłabyś nabrać większego
    doświadczenia, bo 10 miesięcy nie powala.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 4. Data: 2006-10-17 17:10:06
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Myślę, że potrzebujesz nie tyle przekwalifikowania się, co ulepszenia 2
    rzeczy. Ja dzialalm tak i to Ci poradze:

    1) Doświadczenie. Póki nie masz pracy zarobkowej, idź do jakiejś firmy na
    praktyki/ staż. Posiedzisz pare godzin, poznasz ludzi. To nie przeszkodzi Ci
    w szukaniu pracy platnej, a da doświadczenie...

    2) Języki. Jeżeli masz stały dostęp do internetu, spróbuj choćby przez BBC.
    Też przez Deutsche Welle, tam są kursy dla Polaków (www.dw-world.de).

    No i sprecyzuj, co najbardziej chcesz robic.

    Głowa do góry, Joaśka, znajdziesz prace. Ale przygotuj się na to, że czasem
    długo "jedzie" się na zleceniach, zanim przyjdzie etat.

  • 5. Data: 2006-10-17 20:24:22
    Od: "Joanna " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    Ci
    > w szukaniu pracy platnej, a da doświadczenie...

    Mam 2 dwumiesięczne praktyki w dużych przedsiębiorstwach.

    > No i sprecyzuj, co najbardziej chcesz robic.

    Chciałabym pracować w "czymś" o czym mam pojęcie. Myślę , że najlepiej, gdyby
    to była praca w księgowości, ponieważ mam praktykę w dziale księgowości oraz
    10 m-cy doświadczenia. Gdyby udało mi znaleźć pracę w pełnej księgowości i w
    przyszłości pracować na samodzielnym samodzielnym stanowisku..., ale nie, to
    oczywiście jest nierealne.

    > Głowa do góry, Joaśka, znajdziesz prace. Ale przygotuj się na to, że
    czasem
    > długo "jedzie" się na zleceniach, zanim przyjdzie etat.

    Z całego serca dziękuję za pocieszenie, jednak prawda jest gorzka...mam 38
    lat i mam wrażenie, że pracodawcy traktują takich ludzi jako gorszych
    gatunkowo albo conajmniej podejrzanych. Problem również w tym, że kiedyś
    pracowałam 2 lata jako nauczyciel, potem nie pracowałam -13 lat(choroby
    dzieci, zmiana miejsca zamieszkania, po prostu wybrałam dobro rodziny).
    Teraz, kiedy pracodawcy pytają, co się działo w tych latach (luka), nie mam
    już sił im odpowiadać, bo wiem, że co bym nie powiedziała to i tak będzie
    źle. Te 13 lat nie zmarnowałam: odchowałam dzieci, skończyłam studia,
    praktyki w trakcie studiów... Potem praca... A teraz nic.

  • 6. Data: 2006-10-17 20:53:27
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Joanna " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > studia, praktyki w trakcie studiów... Potem praca... A teraz nic.
    [ciach]

    To może sama otwórz jakiś biznes, wtedy i to doświadczenie w księgowości
    się przyda ;)
    13 lat przerwy to dużo imo i b. ciężko będzie znaleźć ci pracę, szybciej
    sama coś otworzysz. Nie musi to być przecież biznes do końca życia, ale
    jakieś kontakty podłapiesz, a i po roku prowadzenia własnej działalnosci
    jesteś bardziej 'atrakcyjna' dla przyszłego pracodawcy -> który będzie
    widział 'kobietę pracującą, która żadnej pracy się nie boi' a i
    operatywna, samodzielna jest. To tylko taka moja opinia.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-10-17 21:03:12
    Od: "Bartek" <b...@a...pl>

> [...]
    > źle. Te 13 lat nie zmarnowałam: odchowałam dzieci, skończyłam studia,
    > praktyki w trakcie studiów... Potem praca... A teraz nic.

    Przyznam, ze troche mnie zdziwilas tym postem - w Krakowie jest dosc duza
    rotacja (centra) i biura szukaja osob. Inna sprawa, ze zazwyczaj nie rzucaja
    pracownika do Wielkiej Roboty lecz wdrazaja powoli - zaczyna taka osoba od
    sekretariatu, dostaje prosta prace w postaci wprowadzania dokumentow i z
    czasem dopiero coraz bardziej odpowiedzialna prace. Moze w pewnym momencie
    przegapilas sznase zrazajac sie praca sekretarki?

    Powodzenia

  • 8. Data: 2006-10-17 21:32:58
    Od: "Joanna " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bartek <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > czasem dopiero coraz bardziej odpowiedzialna prace. Moze w pewnym momencie
    > przegapilas sznase zrazajac sie praca sekretarki?

    Nie boję się pracy sekretarki, zresztą pracowałam w mojej ostatniej pracy
    jako sekretarka, kasjerka (odpowiedzialna za b. duże pieniądze, również za
    dostarczenie ich do banku), księgowa, specjalista ds. kadr i płac, analityk
    i.t.d. Po prostu bardzo chcę pracować, ale nie za 400 zł przy ogromnej
    odpowiedzialności materialnej.

  • 9. Data: 2006-10-17 21:42:14
    Od: "Joanna tel. 691 766 338" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Any User <a...@m...com> napisał(a):

    > Napisz, co Ty konkretnie w tym kierunku
    > robisz.

    Wysłałam ponad 50-60 ofert do wybranych przeze mnie firm z mojego miasta -
    Lubina (dolnośląskie). Poza tym odpowiadam na wszystkie oferty, jakie się
    pojawiają w internecie i Gazecie Wyborczej. Odpowiadam na oferty dotyczące
    księgowości i pomijam te, w których wymaga się języków obcych na wysokim
    poziomie.
    Często odwiedzam Urząd Pracy, w którym niewiele się dzieje... Ostatnio
    zaczęłam osobiście składać oferty w biurach rachunkowych, ale niestety,
    mówią: może po nowym roku...
    Nie wiem co jeszcze mogę zrobić, zaczynam tracić wiarę...

    Pozdawiam

  • 10. Data: 2006-10-18 06:22:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Joanna tel. 691 766 338 napisał(a):

> [...]
    > księgowości i pomijam te, w których wymaga się języków obcych na wysokim

    Czasami moze byc to blad... Niestety czesc ogloszen jest pisana przez
    ludzi, ktorzy nie za bardzo wiedza czego chca, a ze wymog bardzo dobrej
    znajomosci jezykow obcych jest w modzie, wiec tez dopisuja... Szukajac
    pracy spotkalem sie z tym wiele razy. Pozniej sie okazywalo, ze
    znajomosc, tak, ale tak by mozna bylo sobie doczytac cos w dokumentacji
    - w ogloszeniu byla biegla znajomosc w mowie i pismie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl