PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ustne wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-12-01 10:19:00
    Temat: Ustne wypowiedzenie
    Od: Remek Zajaczkowski <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Moja kolezanka dostala jakis czas temu ustne wypowiedzenie. Nie dostala
    jeszcze na pismie.
    Czy okres ktory minal od ustnego wypowiedzenia wlicza sie w okres
    wypowiedzenia . Kolezanke obowiazuje 3 miesieczny okres wypowiedzenia..

    Bardzo prosze o odpowiedz.
    Remek

  • 2. Data: 2003-12-01 10:31:40
    Temat: Re: Ustne wypowiedzenie
    Od: "Slawek" <s...@w...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Remek Zajaczkowski" <b...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:BBF0D424.19867%bestarts@poczta.onet.pl...
> [...]
    > Czy okres ktory minal od ustnego wypowiedzenia wlicza sie w okres
    > wypowiedzenia . Kolezanke obowiazuje 3 miesieczny okres wypowiedzenia..

    Ustnie to sie moga dzentelmeni na wodke albo na pojedynek umowic.
    Wypowiedzenie umowy o prace jest przeciwienstwem zawarcia umowy o prace,
    wiec tez musi byc na pismie. Jesli twoja kolezanka podpisze wypowiedzenie z
    wczesniejsza data niz dostala do reki to sama sie wkopie.

  • 3. Data: 2003-12-01 10:42:37
    Od: "AnWro" <b...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Slawek"

> [...]
    > wiec tez musi byc na pismie. Jesli twoja kolezanka podpisze wypowiedzenie
    > wczesniejsza data niz dostala do reki to sama sie wkopie.

    Jeszcze sam zamiar wypowiedzenia trzeba chyba Związkom Zawodowym zgłosić,
    jeżeli nie należy do jakiegos ZZ to wszystkim jakie w danej firmie istnieja?
    A.

  • 4. Data: 2003-12-01 11:15:05
    Od: Remek Zajaczkowski <b...@p...onet.pl>

    Wielkie dzieki...
    Remek

  • 5. Data: 2003-12-01 14:10:14
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > Ustnie to sie moga dzentelmeni na wodke albo na pojedynek umowic.

    a jakis czas temu na tej grupie wzglednie w gazecie prawnej Rzepy, bylo
    info, ze umowa jak i wypowiedzenie moze byc ustne.
    Co innego udowodnienie pozniej faktu zaistnienia powyzszych, ale chodzi o
    fakt.

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 6. Data: 2003-12-01 16:18:30
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

> [...]
    > Czy okres ktory minal od ustnego wypowiedzenia wlicza sie w okres
    > wypowiedzenia . Kolezanke obowiazuje 3 miesieczny okres wypowiedzenia..

    Wypowiedzenie umowy o prace powinno byc na pismie.Wypowiedzenie pracodawca
    powinien doreczyc pracownikowi w taki sposób, aby mógl sie z nim
    zapoznac.(koniecznie musi byc podana przyczyna ). W oswiadczeniu o
    wypowiedzeniu umowy o prace powinno byc zawarte pouczenie o przyslugujacym
    pracownikowi prawie odwolania do sadu - (brak pouczenia-stanowi o wadliwosci
    wypowiedzenia).
    Kolezanka niech nic nie podpisuje z data wsteczna!!!
    pozdr.
    Monika

  • 7. Data: 2003-12-01 18:33:26
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Michal Talaga" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > info, ze umowa jak i wypowiedzenie moze byc ustne.
    > Co innego udowodnienie pozniej faktu zaistnienia powyzszych, ale chodzi o

    A to nie jest przypadkiem tak, ze jesli umowa ma forme pisemna to jej
    rozwiazanie tez powinno miec taka forme?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 8. Data: 2003-12-02 10:44:28
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

    > A to nie jest przypadkiem tak, ze jesli umowa ma forme pisemna to jej
    > rozwiazanie tez powinno miec taka forme?

    tego nie wiem :-(

    --
    Michal
    Strategiczny PBEM

  • 9. Data: 2003-12-02 10:51:11
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michal Talaga; <bqfi46$5el$1@sunflower.man.poznan.pl> :

> [...]
    > info, ze umowa jak i wypowiedzenie moze byc ustne.
    > Co innego udowodnienie pozniej faktu zaistnienia powyzszych, ale chodzi o

    Nie chce mi się jeszcze raz grzebać - do wypowiedzenia mają zastosowanie
    przepisy Kodeksu Cywilnego o formach czynności prawnych, które
    uzależniają formę wypowiedzenia umowy od formy jej zawarcia, a ta,
    zgodnie z art. 29 KP L I T E R A L N I E musi być zawarta w formie
    pisemnej, cyt.:

    Art. 29.
    § 1. Umowa o pracę powinna być zawarta na piśmie, z wyraźnym określeniem
    rodzaju
    i warunków umowy, a w szczególności powinna określać: [...]

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 10. Data: 2003-12-03 08:28:36
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > wypowiedzenia).
    > Kolezanka niech nic nie podpisuje z data wsteczna!!!

    A jak nie jest to co ? W końcu tylko powinno być, wcale nie musi. Jakie są
    skutki wadliwości. Sorry, ale po przeczytaniu twojej rady wiem tylko że mam nic
    nie podpisywać, a jak przyjdę do pracy i się okaże że pracodawca mówił serio i
    mnie nie wpuszczą do roboty to co ? Powiem mu że nie dął mi pisma i pójde na
    Policję ?

    Paweł