PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urzedy pracy - informacja elektroniczna.

  • 1. Data: 2005-04-14 07:59:55
    Temat: Urzedy pracy - informacja elektroniczna.
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Czy ktos dysponuje moze przepisami, ktore moglbym podeslac do mojego PUP ,
    zeby wymusic na nich kontakt elektroniczny, lub odpowiedzi na zapytania
    telefoniczne.
    Konkretnie chodzi o to, ze PUP publikuje w internecie oferty pracy,
    natomiast nie zamiszcza przy nich danych pracodawcow (nawet telefonu).
    Przy wizycie osobistej w PUP podaje sie numery ofert i wtedy daja namiary
    oraz udzielaja szczegolowych informacji o wymaganich pracodawcy.
    Niemozliwe jest uzyskanie tych danych przez telefon, oraz zapytania mail
    (podaje moje dane osobowe i dane zwiazane z rejestracja w pup - zeby sie
    zidentyfikowac - proponowalem uzgodnienie hasla, jesli to by
    pomoglo)pozostaja bez odpowiedzi.
    Jest to szykana i wymuszanie wizyt, zeby zwiekszyc liczbe wypukiwanych
    numerkow w zwiazku z rozmowami w okienkach. Dla wyjasnienia, wizyta w pup
    wiaze sie z kosztami dojazdu,, wiekszosc ofert i tak okazuje sie
    skierowana do absolwentow, studentow na umowe zlecenie itp. Po odebraniu
    oferty i tak wypada wrocic do domu (koszty) przygotowac CV w wersji
    punktujacej zalety dla danego pracodawcy, zadzwonic do niego (tania
    telefonia internetowa)i ponownie wyjechac.
    Jesli pup ma takie zyczenie, moge sie stawic na jakies kontrole (czy nie
    pracuje bedac zarejestrowanym itp.), natomiast niemoznosc uzyskania danych
    o ofercie pracy (inne pup zamieszczaja te dane adresowe w tym samym
    serwisie) doprowadza mnie do szalu. pytanie o niekompletnosc informacji i
    brak danych pracodawcow, zostalo skwitowane - "pracodawcy widocznie sobie
    nie zycza publikacji swoich danych".

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 2. Data: 2005-04-14 11:56:01
    Temat: Re: Urzedy pracy - informacja elektroniczna.
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 09:59:55 +0200, na pl.praca.dyskusje napisałeś(aś):

    > Konkretnie chodzi o to, ze PUP publikuje w internecie oferty pracy,
    > natomiast nie zamiszcza przy nich danych pracodawcow (nawet telefonu).

    Po pierwsze - często pracodawcy nie życzą sobie, żeby podawać namiary na
    nich.

    Po drugie - pracodawcy podają pewne warunki i nie chcą rozmawiać z osobami,
    które ich nie spełniają - elektronicznie nie da się tego zweryfikować.

    Po trzecie - urzędnik to też pracownik - jest robiona statystyka i
    rozliczenie z ilości przyjętych petentów - takich "elektronicznych" się nie
    liczy, a czas zajmują. Wiem, że tak nie powinno być, ale spójrz na to z
    drugiej strony.

    No i są jeszcze jakieś przepisy o dokumentach elektronicznych, w których
    jest wymienione co taki dokument powinien mieć - niestety nie pamiętam
    gdzie ten przepis jest i co dokładnie w nim jest napisane :( Może ktoś
    pomoże?

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 3. Data: 2005-04-14 12:05:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Witam,

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

    > Po pierwsze - (...)

    MSZ kluczową raczej sprawą jest to, że Urząd Pracy ma oferty pracy dla
    "swoich"[1] bezrobotnych. Tylko i wyłącznie, więc nie może ich
    udostępnić bezrobotnym szukającym pracy przydzielonych do innego UP - o
    tych chcących zmienić pracę na lepszą w ogóle nie ma co mówić. Czy jest
    to efektywne z pkt. widzenia przeciwdziałania bezrobociu? Wątpliwe,
    niemniej tak to sobie PT ustawodawca wymyślił.[2]

    pozdrawiam
    Zbyszek

    [1] czyli zarejestrowanych u siebie.
    [2] odmawiam poszukiwania podstawy prawnej. Opieram się na informacjach
    z mediów.

  • 4. Data: 2005-04-14 18:24:39
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

> [...]

    > [1] czyli zarejestrowanych u siebie.
    > [2] odmawiam poszukiwania podstawy prawnej. Opieram się na informacjach

    Koncem zeszlego roku poszukiwalem pracy i korzystalem z 5 PUP-ow ;)
    Roznych. W tym w ktorym bylem zarejestrowany i 2 innych - nikt
    nie chcial ode mnie zadnych potwierdzen gdzie jestem zarejestrowany,
    pozostalych 2 nie widzialem wcale - wystarczal tylko telefon aby uzyskac
    pelna informacje (wlacznie z _przeliterowaniem_ wymagan pracodawcy
    typu MS SQL 2000, C++ itp., oczywiscie pelen adres i personalia HR
    oraz subiektywna opinia: "tylko na to miejsce to trzeba dokladnie
    spelniac wymagania, bo juz inni mowili, ze z tego powodu ich
    cv odrzucono").

    Robert

  • 5. Data: 2005-04-14 18:28:53
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > Konkretnie chodzi o to, ze PUP publikuje w internecie oferty pracy,
    > natomiast nie zamiszcza przy nich danych pracodawcow (nawet telefonu).

    Czy na pewno umieszczaja wszystko i na biezaco? Bo urzedy w mojej
    okolicy to owszem umieszczaja, ale np. z 2 tyg. poslizgiem,
    co powodowalo ze lepiej jednak bylo jechac co tydzien niz polegac
    na internecie.

    Robert

  • 6. Data: 2005-04-15 05:34:16
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 14:05:52 +0200, Zbyszek Tuźnik napisał(a):

    > MSZ kluczową raczej sprawą jest to, że Urząd Pracy ma oferty pracy dla
    > "swoich"[1] bezrobotnych. Tylko i wyłącznie, więc nie może ich
    > udostępnić bezrobotnym szukającym pracy przydzielonych do innego UP - o

    Nie prawda. Oferty pracy są dostepne dla wszystkich. Tylko oferty dotyczące
    prac refundowanych (staże, prace interwnecyjne, roboty publiczne) są
    przeznaczone dla bezrobotnych zarejestrowanych w danym urzędzie.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 7. Data: 2005-04-17 17:27:02
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    >Konkretnie chodzi o to, ze PUP publikuje w internecie oferty pracy,

    Na jakiej stronie jesli mozna wiedziec...?

  • 8. Data: 2005-04-17 17:39:59
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości

    > Na jakiej stronie jesli mozna wiedziec...?

    http://www.epuls.praca.gov.pl/

    I.

  • 9. Data: 2005-04-19 11:32:57
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 20:24:39 +0200, Robert Sander <r...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > oraz subiektywna opinia: "tylko na to miejsce to trzeba dokladnie
    > spelniac wymagania, bo juz inni mowili, ze z tego powodu ich

    Wyawanturowalem.
    Dostaje juz odpowiedzi mail na zapytania.