PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wychowaczy - pracodawca zada rozwiazanie z porozumieniem stron

  • 1. Data: 2008-07-29 08:30:40
    Temat: Urlop wychowaczy - pracodawca zada rozwiazanie z porozumieniem stron
    Od: h...@i...pl

    Witam,
    Jestem zatrudniona na czas nieokreslony w firmie prywatnej w pelnym wymiarze
    godzin. Pracuje w tej firmie od ponad 5 lat. Niedawno urodzilam druga corke
    bedac w trakcie drugiego roku urlopu wychowaczego na pierwsza corke. Niedlugo
    konczy mi sie zasilek macierzynski i chce przejsc na dalszy urlop wychowaczy
    przypadajacy mi na druga corke. W miedzyczasie maz znalazl prace w innym
    miescie (kontrakt na 2 lata) i tam tez sie przenieslismy. Nie jestem wiec pewna
    czy po wychowaczym wroce do starej firmy. Niemniej jednak kiedy rozmawialam
    ostatnio z moim szefem powiedzial, ze skoro sie przenioslam i nie bede pewnie
    do nich wracac, to zebym nie brala drugiego urlopu wychowaczego tylko wystapila
    o rozwiazanie umowy pracy z porozumieniem stron. Nie chce drzec kotow, bo
    zalezy mi na referencjach i lubie ludzi z ktorymi pracowalam, ale nie rozumie
    dlaczego o to mnie prosza. Przeciez pracodawcę urlop wychowawczy nic nie
    kosztuje. Owszem wykazuje on składki na ubezpieczenia emerytalne i
    ubezpieczenie zdrowotne w odpowiednich dokumentach rozliczeniowych ale same
    składki finansuje budżet państwa. Dlaczego wiec tak bardzo mu zalezy, zebym
    zlozyla wniosek o rozwiazanie umowy, czyzby byly jakies koszty ktore ponosi,
    kiedy jestem na wychowawczym? W moim interesie jest by byc na wychowawczym bo
    okres ten wliczany jest do emerytury jako okres nieskladkowy. Bardzo prosze o
    porade.

  • 2. Data: 2008-07-29 08:50:25
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 29 Lip, 10:30, h...@i...pl wrote:
> [...]
    > zalezy mi na referencjach i lubie ludzi z ktorymi pracowalam, ale nie rozumie

    Ale jak skonczy Ci sie urlop wychowawczy to on musi Cie przyjac z
    powrotem. A pewnie zatrudnil kogos na Twoje miejsce i jest zadowolony
    z tej nowej osoby.
    Zapytaj sie go wprost, co zyska na tym ze Ty wypowiesz umowe.
    > W moim interesie jest by byc na wychowawczym bo
    > okres ten wliczany jest do emerytury jako okres nieskladkowy.

    A czy pojecie 'okres nieskladkowy' nie jest juz nieaktualne (w zwiazku
    z reforma, OFE itp)

  • 3. Data: 2008-07-29 09:12:47
    Od: "Nikiel ;\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miescie (kontrakt na 2 lata) i tam tez sie przenieslismy. Nie jestem wiec

    Na wychowawczym nie możesz mieć pracy, która przeszkadzała by ci w
    wychowywaniu dziecka /bo na wychowanie wziełaś urlop/. Jeżeli to będzie
    pełnoetatowa praca, to wtedy pracodawca może cię wezwać do stawienia się w
    pracy /bo urlopu nie wykorzystujesz zgodnie z celem/.

> [...]
    > kosztuje. Owszem wykazuje on składki na ubezpieczenia emerytalne i
    > ubezpieczenie zdrowotne w odpowiednich dokumentach rozliczeniowych ale

    Nie jest to okres nieskładkowy, ponieważ składki będą odprowadzane /tylko że
    w niewielkiej wysokości i płacone przez budżet państwa/. Zresztą nową
    emeryturę będziesz miała liczone z tego ile tych składek uzbierałaś na swoim
    koncie.
    Jeżeli w międzyczasie będziesz dorabiać /np. na umowę o pracę, zlecenie/, i
    od tych umów będą naliczane składki społeczne, to powinnac o takich okresach
    trwania umowy poinformować obecnego pracodawcę. Bo przez ten okres on musi
    wykluczyć ciebie ze składek /czyli np. przez pół miesiąca masz umowę
    zlecenia to twój obecny pracodawca, nie wykazuje podstawy oskładkowania 420
    zl, a 210 zł/.
    I to ty masz obowiązek poinformować pracodawcę o tym. Zus będzie o tym
    wiedział z deklaracji, którą będą składać pracodawcy, nie wiem czy teraz to
    'wychwytują', ale niech tylko ulepszą system...

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)

  • 4. Data: 2008-07-30 07:12:47
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > składki finansuje budżet państwa. Dlaczego wiec tak bardzo mu zalezy, zebym
    > zlozyla wniosek o rozwiazanie umowy, czyzby byly jakies koszty ktore ponosi,

    Bo po zakonczeniu urlopu musiałby cie przyjac do pracy. A tak bedzie
    miał od razu klarowną sytuacje i bedzie mogl zatrudnic kogos innego na
    dluzej. Chociaz pewnie juz zatrudnił ale na umowe czasową.

    --
    Krzysiek, Kraków