PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop wychowaczy - pracodawca zada rozwiazanie z porozumieniem stron › Urlop wychowaczy - pracodawca zada rozwiazanie z porozumieniem stron
    From: h...@i...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Urlop wychowaczy - pracodawca zada rozwiazanie z porozumieniem stron
    Date: Tue, 29 Jul 2008 10:30:40 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    Witam,
    Jestem zatrudniona na czas nieokreslony w firmie prywatnej w pelnym wymiarze
    godzin. Pracuje w tej firmie od ponad 5 lat. Niedawno urodzilam druga corke
    bedac w trakcie drugiego roku urlopu wychowaczego na pierwsza corke. Niedlugo
    konczy mi sie zasilek macierzynski i chce przejsc na dalszy urlop wychowaczy
    przypadajacy mi na druga corke. W miedzyczasie maz znalazl prace w innym
    miescie (kontrakt na 2 lata) i tam tez sie przenieslismy. Nie jestem wiec pewna
    czy po wychowaczym wroce do starej firmy. Niemniej jednak kiedy rozmawialam
    ostatnio z moim szefem powiedzial, ze skoro sie przenioslam i nie bede pewnie
    do nich wracac, to zebym nie brala drugiego urlopu wychowaczego tylko wystapila
    o rozwiazanie umowy pracy z porozumieniem stron. Nie chce drzec kotow, bo
    zalezy mi na referencjach i lubie ludzi z ktorymi pracowalam, ale nie rozumie
    dlaczego o to mnie prosza. Przeciez pracodawcę urlop wychowawczy nic nie
    kosztuje. Owszem wykazuje on składki na ubezpieczenia emerytalne i
    ubezpieczenie zdrowotne w odpowiednich dokumentach rozliczeniowych ale same
    składki finansuje budżet państwa. Dlaczego wiec tak bardzo mu zalezy, zebym
    zlozyla wniosek o rozwiazanie umowy, czyzby byly jakies koszty ktore ponosi,
    kiedy jestem na wychowawczym? W moim interesie jest by byc na wychowawczym bo
    okres ten wliczany jest do emerytury jako okres nieskladkowy. Bardzo prosze o
    porade.