PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop okolicznościowy

  • 1. Data: 2005-05-24 05:21:36
    Temat: Urlop okolicznościowy
    Od: a...@o...pl

    Witam
    narzeczony probowal starac sie o urlop okolicznosciowy z okazji slubu, lecz
    pracowdawca twierdzi, ze musi przyjsc do niego z aktem slubu. Poniewaz bierze
    10-dniowy urlop przed i po slubie, czy istnieje mozliwosc ze straci ten urlop z
    powodu tego drugiego urlopu? Bierze go tydzien przed i tydzien po slubie. Moj
    pracodawca np. nie widzi problemu, wrecz powinno sie u mnie jak najwczesniej
    poinformowac o zamiarze wykorzystania takiego urlopu. Czy aby dostac urlop
    okolicznosciowy rzeczywiscie nalezy az z aktem slubu?

    Z gory dzieki za odpowidz

  • 2. Data: 2005-05-24 07:12:51
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Jeśli urlop okolicznościowy bierze przed ślubem to jak ma przynieśc akt
    ślubu Biorąc urlok okolicznościowy ma obowiązek przynieśc dokumnet
    stwierdzający że nalezy sie Np. z powodu pogrzebu to przynosi sie akt zgonu
    a nie klepsydre Wiec nie widze tu problemu jak iść na urlop okolicznościowy
    i przyniesc potem akt slubu

  • 3. Data: 2005-05-24 08:12:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urlop
    > okolicznosciowy rzeczywiscie nalezy az z aktem slubu?

    Jeżeli narzeczony ma udzielony urlop wypoczynkowy np. od 30.05.2005 do
    10.06.2005 a ślub w dniu 04.06.2005, to urlop okolicznościowy z tytułu
    własnego ślubu nie przysługuje, ponieważ nie trzeba zwalniać
    pracownika z pracy, aby mógł spokojnie uczestniczyć w tak ważnej i
    podniosłej uroczystości. Taką wykładnię prezentują zazwyczaj
    komentatorzy.
    Trzeba było inaczej zaplanować urlop wypoczynkowy.
    Przykładowo: urlop wypoczynkowy 30.05-01.06 (lub 02.06), urlop
    okolicznościowy 2-3.06 (lub 3-6.06), urlop wypoczynkowy 6-10.06 (lub
    7-10.06).

    wa

  • 4. Data: 2005-05-24 08:40:16
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > Przykładowo: urlop wypoczynkowy 30.05-01.06 (lub 02.06), urlop
    > okolicznościowy 2-3.06 (lub 3-6.06), urlop wypoczynkowy 6-10.06 (lub

    Ja zrobiłam dokładnie tak - złożyłam trzy wnioski o urlop na ten okres, a u
    niego w pracy powiedzieli, że tak nie może bo musi przynieść akt ślubu. Nie
    wiem czy regulują to jakieś przepisy?

  • 5. Data: 2005-05-24 08:57:02
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,

    akt ślubu może być sporządzony dopiero po ślubie i wtedy dostarczony.
    Wystarczy napisać podanie o urlop okolicznościowy na dany okres, a akt
    ślubu doręczyć po fakcie.
    Gdy już będzie akt ślubu nie można ubiegać się o urlop okolicznościowy
    z tytułu ślubu, bo ślub już zawarty i nie ma uzasadnienia na
    zwolnienie pracownika z pracy na własny ślub.

    wa