PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop macierzyński po urlopie wychowawczym... - proszę o pomoc

  • 1. Data: 2004-05-17 10:50:55
    Temat: Urlop macierzyński po urlopie wychowawczym... - proszę o pomoc
    Od: "Tomek" <b...@b...pl>

    Moja żona przebywa już trzeci rok na urlopie wychowawczym.

    W najbliższym czasie ma urodzić nam się drugie dziecko. Wiem, że należy
    zgłosić ten fakt jak za pierwszym razem i poprosić o urlop macierzyński.

    Mam pytania:

    W jakiej wysokości ( jak długo ) jest przyznawany teraz urlop macierzyński ?

    W jakiej wysokości będzie on wypłacany ( raz słyszę że wg stawki
    zatrudnienia z przed 3 lat a niekiedy że będzie miała żona przyznaną nową
    stawkę zaszeregowania po stawkach obowiązujących teraz w zakładzie na jej
    stanowisku ) ?

    Czy można przerwać ten urlop wychowawczy i "dokończyć" go później ?

    Jak wygląda sprawa z urlopem wypoczynkowym czy należy jej się jakiś urlop
    wypoczynkowy i czy może go wykorzystać zanim pójdzie na urlop wychowawczy ?

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam

    Michał S.

  • 2. Data: 2004-05-18 16:25:41
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Moja żona przebywa już trzeci rok na urlopie wychowawczym.
    >
    > W najbliższym czasie ma urodzić nam się drugie dziecko. Wiem, że należy
    > zgłosić ten fakt jak za pierwszym razem i poprosić o urlop macierzyński.

    Poprosić? To przywilej jak wypłata.
    > Mam pytania:
    >
    > W jakiej wysokości ( jak długo ) jest przyznawany teraz urlop macierzyński
    ?

    Lekarz określa od kiedy i ilie dni (112).

> [...]
    > stawkę zaszeregowania po stawkach obowiązujących teraz w zakładzie na jej

    Zapytaj w ZUS lub w kadrach.

    > Czy można przerwać ten urlop wychowawczy i "dokończyć" go później ?

    Chyba tak, lub podzielić się z mężem.

    Pozdrawiam
    Janusz S.