PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop - kolejny raz › Re: Urlop - kolejny raz
    From: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop - kolejny raz
    Date: Mon, 10 Jul 2006 18:58:08 +0200

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:e8stfr$o8e$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Znalazłem taki paragraf w kodeksie pracy
    >
    > Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co
    > najmniej jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych
    > dni kalendarzowych.

    To oznacza, że pracodawca nie może wyrazić zgody na takie podzielenie
    urlopu, że żadna z jego części nie wynosi 14 dni wypoczynku. Jak weźmiesz
    urlop od poniedziałku jednego tygodznia do piątku tygodnia następnego, przy
    założeniui, że pracujesz od poniedziałku do piątku, to będziesz miał 16
    kolejnych dni wypoczynku i wymóg przepisu zostanie spełniony. Zwróć uwagę,
    że również przepisy o dopłatach do wypoczynku z zakładowego funduszu
    świadaczeń socjalnych uzależniają dopłatę od tego czy wypoczynek trwa co
    najmniej 14 dni.