PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop - kolejny raz › Re: Urlop - kolejny raz
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop - kolejny raz
    Date: Tue, 11 Jul 2006 18:15:49 +0200

    W wiadomości news:e8stfr$o8e$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > Znalazłem taki paragraf w kodeksie pracy
    > Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co
    > najmniej jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych
    > dni kalendarzowych.
    > Może mi ktoś powiedzieć czy musze wziąć urlop 14 dniowy czy mogę. Ma to
    > dla mnie dość duże znaczenie.
    Zapis ten ma zapewnić pracownikowi fragment urlopu pozwalający na faktyczny
    odpoczynek i regenerację sił. Uniemożliwia jednocześnie pracodawcy nadmierne
    stosowanie nieformalnych metod zmierzających do "rozdrobnienia"
    przysługujacego pracownikowi czasu urlopu.
    Pracodawca nie powinien wyrazić zgody na takie wnioski urlopowe, które
    powodowałyby niespełnienie tego warunku.
    Mówiąc prosto - w myśl prawa pracy powinieneś choć raz wystąpić z wnioskiem
    o minimum 14-dniowy urlop, inaczej pracodawca powinien udzielić Ci go bez
    wnioskowania (czyli przymusowo, bo nie możesz zrezygnować z prawa do
    urlopu).

    Jotte