PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop...

  • 1. Data: 2002-11-21 23:44:27
    Temat: Urlop...
    Od: "reGiz" <r...@i...pl>

    Ano witam....

    Mam pytanie do grupowiczów dotyczace urlopu...
    tak wiec moja sytuacja wyglada nastepujaco: skonczylem studia, pracowalem od
    12.2001 do 08.2002 czyli okolo 9 miesiecy ( byla to moja pierwsza praca ),
    wykorzystalem 13 dni urlopu, umowa byla zawarta na czas okreslony. Ostatnio
    rozpoczalem wspoprace, to znaczy 19.11.2002 z inna firma - normalna umowa o
    prace, no i pani z personalnego powiedziala mi ze na rok 2003 przysluguje
    mi tylko 7 dni!! - zalegle za rok 2002 czy jakos ( bede mogl je wykorzystac
    dopiero za 3,5 miesiaca) hmm... argumentowala to ze w pierwszej pracy nie
    przepracowalem jednego roku... i dlatego w roku 2003 nie bedzie urlopu.. nie
    kumam... Czy takie jest prawo? Co na to kodeks? o co chodzi? czy wogole nie
    bedzie mi przyslugiwal urlop za rok 2003?

    Prosze o pomoc...

    regiz

  • 2. Data: 2002-11-22 09:21:46
    Temat: Re: Urlop...
    Od: "Bea" <b...@w...pl>

> [...]
    > 12.2001 do 08.2002 czyli okolo 9 miesiecy ( byla to moja pierwsza praca ),
    > wykorzystalem 13 dni urlopu, umowa byla zawarta na czas okreslony.

    Ok ! tylko dlaczego 13 dni ???
    Po studiach i 1 roku pracy (czyli po 9 latach = studia 8 +1 rok pracy)
    wymiar urlopu wynosi 20 dni
    Po przepracowaniu 6 m-cy przysługuje połowa wymiaru urlopu jaki
    przysługiwał by po przepracowaniu 1 roku.

> [...]
    > prace, no i pani z personalnego powiedziala mi ze na rok 2003 przysluguje
    > mi tylko 7 dni!! - zalegle za rok 2002 czy jakos ( bede mogl je

    I pani ma racje - pozostała cześć urlopu do wykorzystania po przepracowaniu
    3,5 miesiąca
    A że to będzie około 1 marca 2003 - Masz pecha !!

    Po 1 marca 2003 będziesz miał prawo do 7 dni - i to jest Twój cały urlop w
    2003
    Do kolejnego urlopu nabędziesz prawo z dniem 2004-01-01

    Gdybyś poszedł do pracy np. do 01-09-2002 to rok pracy -w połowie grudnia
    2002
    i prawo do 7 dni i prawo do kolejnego urlopu z dniem 2003-01-01

    Wszystko zgodnie z prawem . Poczytaj KP art 152,153,154
    Beata