PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płatnik Vat

  • 1. Data: 2002-11-21 19:12:10
    Temat: Płatnik Vat
    Od: "pogrzbacz" <j...@w...pl>

    Witam
    Proszę o zalety i wady bycia płatnikiem vat'u. Chcę założyć działalność w
    branży usług teleinformatycznych bardziej dla ludzi niż dla firm i prosze o
    radę.

    qba

  • 2. Data: 2002-11-21 23:34:06
    Temat: Re: Płatnik Vat
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 21 Nov 2002 20:12:10 +0100), "pogrzbacz"
    <j...@w...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >branży usług teleinformatycznych bardziej dla ludzi niż dla firm i prosze o

    jeśli doa osób prywatnych i załapujesz się pod podmiotowe zwolnienie z
    VATu, to bierz zwolnienie...

    Generalnie tak: Dla niskokosztowych usług dla ludności opłaca się nie
    być vatowcem. Wystawiasz niższe rachunki, a że usługi i kosztów raczej
    nie ma, to nie odczujesz tego, że koszty wliczasz w KUP brutto. Jeśli
    zaczynasz świadczyć te same usługi dla firm, to nadal nie robi to
    różnicy księgowej, choć robi psychologiczną. Niektóre nie umiejące
    liczyć firmy chcą FV, żeby se VAT odliczyć. Ale nie przemawia do nich
    to, że otrzymując rachunek nie płacą VATu i mają dokładnie to samo,
    tyle że VAT trafia do urzędu inną drogą.

    VATowcem opłaca się być, gdy masz duże koszty vatowe, a wystawiasz FV
    firmom. Wtedy oni i tak sobie odliczają VAT, więc im to zwisa, zaś Ty
    znów sobie możesz też ten VAT odliczyć.

    No i oczywiście będąc zwolnionym musisz uważać co robisz (żeby nie
    wykonać czynności nie podlegającej pod zwolnienie) oraz za ile robisz
    (żeby nie przekroczyć progu usuwającego zwolnienie).

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-11-22 00:48:36
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Tristan Alder! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > No i oczywiście będąc zwolnionym musisz uważać co robisz (żeby nie
    > wykonać czynności nie podlegającej pod zwolnienie) oraz za ile robisz
    > (żeby nie przekroczyć progu usuwającego zwolnienie).

    A ja zapytam jakie to moga byc np. czynnosci nie podlegajace pod
    zwolnienie? Tez mysle o DG i waham sie miedzy Vat/bez Vat. Zyski raczej
    beda niewielkie (o ile beda), wiec przekroczenie progu raczej mi nie bedzie
    grozic.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 4. Data: 2002-11-22 23:11:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 22 Nov 2002 00:48:36 +0000 (UTC)), MucK
    <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl> był(a) napisał(a):

    >A ja zapytam jakie to moga byc np. czynnosci nie podlegajace pod
    >zwolnienie?

    A nie wiem. Wiem, że są czynności, które mogą byc zwolnione, a są
    takie, co nie... Musisz popytać w US. Ja jestem VATowicem, więc mnie
    to nie interesowało.