PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie i czas pracy. › Umowa zlecenie i czas pracy.
    From: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Date: Mon, 22 Dec 2003 12:41:16 +0100

    Kolega pracuje w firmie X na umowę o pracę. Jednocześnie z firmą Y podpisał
    umowę zlecenie. Umowa przewiduje opiekę nad sprzętem komputerowym w firmie.
    W momencie podpisywania umowy w firmie Y było ustalone (ustnie) że obowiązki
    jakie nakłada na kolegę umowa zlecenie, ten będzie wykonywał w swoim wolnym
    czasie. Umowa pisemna nie przewiduje żadnych ram czasowych wykonywania pracy
    dla firmy Y.

    Obecnie firma Y twierdzi, że kolega skoro zobowiązał się do opieki nad ich
    sprzętem komputerowym, to na każde zawołanie powinien natychmiast być do d
    yspozycji. W praktyce wygląda to tak, że jak pani z księgowości drukarka nie
    chce drukować, to dzwoni do kolegi, i żąda, aby ten natychmiast zostawił w
    szystko, zjawił się w firmie Y, i rozwiązał problem.

    Oczywiście nie jest to możliwe, gdyż kolega pracuje w firmie X, i nie może
    sobie wyjść z pracy aby rozwiązywać problemy pani księgowej z firmy Y.

    I teraz pytanie. Czy są jakieś przepisy prawne które regulują takie sytuac
    je?
    Przejrzałem kodeks cywilny, odnośnie zawierania zleceń, ale nie znalazłem
    odpowiedzi na to pytanie.