PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace na okres probny - czas wypowiedzenia

  • 1. Data: 2006-04-02 19:27:42
    Temat: Umowa o prace na okres probny - czas wypowiedzenia
    Od: "fArmer" <B...@g...com>

    Witam
    Przepracowalem w firmie 10 dni na umowe zlecenie, od jutra mam dostac
    umowe na okres probny - 3 miesiace. Umowe podpisze poniewaz zarabiac
    musze, ale pracodawca mi nie odpowiada (przypuszczam, ze kodeks prawa
    pracy uzywa do wiadomych celow w wc), wiec szukam innego zajecia.
    Pytania: jaki jest okres wypowiedzenia przeze mnie umowy na okres
    probny, czy musze podawac powody, jaka powinna byc forma wypowiedzenia
    i czy sa roznice gdy to pracodawca wypowiada mnie umowe.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-02 19:33:16
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomosci <news:1144006062.620400.124010@t31g2000cwb.googlegro
    ups.com>
    fArmer <B...@g...com> pisze:

    > Pytania: jaki jest okres wypowiedzenia przeze mnie umowy na okres
    > probny, czy musze podawac powody, jaka powinna byc forma wypowiedzenia
    > i czy sa roznice gdy to pracodawca wypowiada mnie umowe.

    Art. 34. KP

    Okres wypowiedzenia umowy o prace zawartej na okres próbny wynosi:
    1) 3 dni robocze, jezeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzien, jezeli okres próbny jest dluzszy niz 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jezeli okres próbny wynosi 3 miesiace.

    W Twoim przypadku jest to punkt 3.
    Nie musisz podawac zadnych powodów wypowiedzenia.
    Nie ma róznicy, gdy to pracodawca wypowie Ci umowe.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-04-02 19:46:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 2 Apr 2006 12:27:42 -0700, "fArmer"
    <B...@g...com> zakodował:

    >Pytania: jaki jest okres wypowiedzenia przeze mnie umowy na okres
    >probny, czy musze podawac powody, jaka powinna byc forma wypowiedzenia
    >i czy sa roznice gdy to pracodawca wypowiada mnie umowe.

    Dwa tygodnie - kończy się w sobotę (czyli niezależnie od tego czy
    wypowiesz jutro czy w 8 kwietnia to pracujesz do 22 kwietnia).
    Nie musisz uzasadniać wypowiedzenia (jako pracownik nigdy nie musisz
    tego robić).
    Forma - oczywiście pisemna jest najbezpieczniejsza (z potwierdzeniem
    odbioru na własnej kopii).
    Róznice są.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-04-02 20:00:25
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:jda032pvdlj8j0s407kvmhrto43bbv30ih@4ax.com>
    Kaizen <x...@c...sz> pisze:

    > Pięknego dnia 2 Apr 2006 12:27:42 -0700, "fArmer"
    > <B...@g...com> zakodował:

    > Róznice są.

    Jakie?

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-04-02 20:28:40
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    Użytkownik "fArmer" <B...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Przepracowalem w firmie 10 dni na umowe zlecenie,
    Trudno, a doszło do wypłaty? ;)

> [...]
    > pracy uzywa do wiadomych celow w wc), wiec szukam innego zajecia.
    > Pytania: jaki jest okres wypowiedzenia przeze mnie umowy na okres
    Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    > czy musze podawac powody,
    Nie

    > jaka powinna byc forma wypowiedzenia
    Pisemna

    > i czy sa roznice gdy to pracodawca wypowiada mnie umowe.
    Teoretycznie - nie.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-04-02 20:53:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Apr 2006 22:00:25 +0200, "Nixe" <n...@f...peel>
    zakodował:

    >Jakie?

    Podpadanie pod ustawę o szczególnych warunkach rozwiazywania.
    Zasiłek po trzech miesiącach.
    Inny zapis KP.
    To chyba najistotniejsze./

  • 7. Data: 2006-04-02 21:08:01
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:uce0321q9re4jgp7n0jlcp38nrfg6lolj8@4ax.com>
    Kaizen <x...@c...sz> pisze:

    > Podpadanie pod ustawę o szczególnych warunkach rozwiazywania.
    > Zasiłek po trzech miesiącach.

    Nie bardzo rozumiem.
    Czy to znaczy, że wypowiedzenie umowy przez pracownika ma dla niego inne
    skutki, niż wypowiedzenie umowy przez pracodawcę?
    Czy możesz podać jakieś szczegóły?

    > Inny zapis KP.

    Który konkretnie?

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-04-02 23:51:42
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Który konkretnie?
    zapisy o sposobie rozwiązywania umowy.
    np. może być np. z winy pracownika
    np. może byc za porozumieniem stron
    w tym drugim przypadku zasiłek przysługuje bodajże po trzech miesiącach na
    trzy miesiące

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 9. Data: 2006-04-03 04:46:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0pnu7$pmn$1@inews.gazeta.pl>
    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > zapisy o sposobie rozwiązywania umowy.
    > np. może być np. z winy pracownika
    > np. może byc za porozumieniem stron
    > w tym drugim przypadku zasiłek przysługuje bodajże po trzech
    > miesiącach na trzy miesiące

    A jeśli rozwiązanie umowy za porozumieniem stron nastąpi z inicjatywy
    pracownika, to nie będzie takiej sytuacji (z zasiłkiem)?

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2006-04-03 05:56:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Nixe napisał(a):

    > A jeśli rozwiązanie umowy za porozumieniem stron nastąpi z inicjatywy
    > pracownika, to nie będzie takiej sytuacji (z zasiłkiem)?

    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=abc&status=20
    5

    #v+
    Prawo do zasiłku czasowo nie przysługuje bezrobotnemu, który:

    [...]

    2) w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w powiatowym urzędzie pracy
    rozwiązał stosunek pracy (stosunek służbowy) za wypowiedzeniem albo na mocy
    porozumienia stron, chyba że porozumienie stron nastąpiło z powodu
    upadłości, likwidacji pracodawcy lub zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotyczących pracodawcy albo rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem lub
    na mocy porozumienia stron nastąpiło z powodu zmiany miejsca zamieszkania,

    [...]

    W/w bezrobotnym, spełniającym ogólne warunki do nabycia prawa do zasiłku dla
    bezrobotnych - zasiłek przysługuje:
    [...]
    - po okresie 90 dni, od dnia zarejestrowania się w powiatowym urzędzie pracy
    - w przypadku wymienionym w pkt 2,

    [...]
    #v-

    A na to jak długo, to zależy od miasta. Generalnie jest to okres
    trwania zasiłku w danym mieście bez tych 3 miesiący. Czyli jak zasiłek
    normalnie przysługuje na 12 miesięcy, to w tym przypadku będzie to 9 itd.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl