PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?

  • 21. Data: 2007-11-28 23:36:52
    Temat: Re: Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007 22:40:31 +0100, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

    >O czym Ty piszesz? Całkowity koszt wynagrodzenia pracownika to ciut
    >ponad 120% jego pensji brutto (w zależności od % wypadkowego). Tu

    Tak? A składkę ZUS i zdrowotna policzyłeś?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 22. Data: 2007-11-28 23:37:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007 23:06:50 +0100, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

    >Używam dodawania i mnożenia. Gdybyś miał pojęcie o składowych kosztów
    >wynagrodzeń to byś nie zadawał takich pytań.

    A możesz uzywac tegoż zgodnie z zasadami matematyki?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 23. Data: 2007-11-28 23:38:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007 23:13:56 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Ja je z grubsza znam, zresztą sporo o tym w sieci.
    >Dlatego właśnie pytam o te twoje rewelacje, bo mi absurdami trącą.

    Bo są absurdalne, albo też koleś odjął 19% podatku kórego pracodawca
    nie płaci, dzięki temu, że ma koszt zatrudnienia pracownika. Tylko nie
    zauważył, że ma go również wtedy, kiedy zatrudnia podwykonawcę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 24. Data: 2007-11-29 00:28:21
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    Uzytkownik
    > Gdybyscie mieli do wyboru:
    >
    > 1. Umowa o prace.
    > 2. Praca dla pracodawcy poprzez wlasna dzialalnosc gospodarcza, za to
    > 10-15% wiecej wynagrodzenia jak przy umowie o prace.
    >
    > Co byscie wybrali? Jakie sa plusy, jakie minusy kazdego z tych
    > rozwiazan?

    Powiem tylko tyle: umowa o prace. Przy DG na pewno nie te relacje. 10-15%
    wiecej niz co ? Netto ? Jezeli 10-15% wiecej niz netto, to znaczy ze ktos
    shce cie wydudkac.
    Przy DG minimium które nalezy wziac to calkowity koszt brutto PRACODAWCY
    jako stawka netto na fakturze vat.
    Inaczej tego nie widze i inaczej to sie moim zdaniem nie oplaca, bo to
    rozbój w bialy dzien.
    --
    Jackare

  • 25. Data: 2007-11-29 00:35:32
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    . Tu
    > pracodawca chce dołożyć pracownikowi do pensji ok. 3/4 kosztu, który do
    > tej pory sam ponosił a 1/4 zatrzymać sobie, żeby mieć jakąś minimalną
    > obniżkę kosztów na tym całym przedsięwzięciu.
    to złodziejstwo -bezpośredni koszt powinien być przezroczysty.
    Oszczędnością pracodawcy przy przejściu na DG jest brak świadczeń
    urlopowych, zasiłków chorobowych, odszkodowań z tytułu wypowiedzenia, odpraw
    i innych takich, które się pracownikom należą z tytułu posiadania umowy o
    pracę.
    Przy DG odpadają też takie uciążliwości jak związki zawodowe, PIP i inne
    tego typu stworki, więc też są to oszczędności, ale rżnięcie niedoszłęgo
    pracownika na bezpośrednich kosztach to IMHO złodziejstwo.
    --
    Jackare

  • 26. Data: 2007-11-29 05:09:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Pe.Ka napisał(a):

    [...]

    > obniżkę kosztów na tym całym przedsięwzięciu. Dla pracownika to podwyżka
    > wynagrodzenia netto rzędu 100% a do przecież doliczy jeszcze VAT. Przy

    Brutto firmy to jest kwota _z_ VATem.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2007-11-29 07:09:12
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    z/svc wrote:

> [...]
    > rozwiazan?
    >
    > Ciekaw jestem Waszego zdania oraz Waszych doswiadczen.

    Jeśli dostajesz 15% więcej(netto na fv) niż tzw. pełne brutto w umowie o
    pracę, to bym się nie zastanawiał.

  • 28. Data: 2007-11-29 08:51:14
    Od: bhpekspert <b...@g...com>

    On 27 Lis, 18:59, z/svc <z/svc@> wrote:
    > Witam,

    Etat czy własna firma?
    Własna firma oczywiście. Bo żaden szef nad głową nie stoi, nie trzeba
    znosić jego humorów, wiecej się zarabia, a cieżka praca przekłada się
    na konkretne zyski. Piękne. Tylko że znów w sobotę budzik S. zawył o
    6.30 a potem zrobił to jeszcze z dziesieć razy. I znów czepiałam się,
    że sobota a S. idzie do pracy a nie ze mną na basen. A potem S. sie
    obraził, że go nie rozumiem i ze podobno znam się na pracy a nie mogę
    zrozumieć, jak się pracuje w swojej firmie. A po południu okazało sie,
    ze jeden z jego pracowników sprzedał część firmowych narzędzi a
    pieniądze przepił...Dziękuje, wolę być pracownikiem najemnym...

  • 29. Data: 2007-11-29 08:57:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bhpekspert pisze:

> [...]
    > ze jeden z jego pracowników sprzedał część firmowych narzędzi a
    > pieniądze przepił...Dziękuje, wolę być pracownikiem najemnym...

    O czym w ogóle piszesz? Czas pracy, dni jej wykonywania co do zasady
    nie zależą od rodzaju umowy, tylko od charakteru pracy. Można tyrać od 5
    rano i w weekendy mając umowę o pracę, a można pracować 2 godziny
    dziennie na działalności. Nie widzę tutaj żadnego związku między
    rodzajem wybranej umowy a czasem pracy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 30. Data: 2007-11-29 10:03:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 29 Nov 2007 06:09:53 +0100, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Brutto firmy to jest kwota _z_ VATem.

    Nie. Wynagrodzenie brutto, przy tych samych kosztach dla pracodawcy
    bądzie kwotą na fakturze netto. VAT jaki zapłaci pracodawca, zostanie
    odliczony.
    --
    ___________/ GG: 3524356