PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?

  • 1. Data: 2007-11-27 17:59:21
    Temat: Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?
    Od: z/svc <z/svc@>

    Witam,

    Gdybyscie mieli do wyboru:

    1. Umowa o prace.
    2. Praca dla pracodawcy poprzez wlasna dzialalnosc gospodarcza, za to
    10-15% wiecej wynagrodzenia jak przy umowie o prace.

    Co byscie wybrali? Jakie sa plusy, jakie minusy kazdego z tych
    rozwiazan?

    Ciekaw jestem Waszego zdania oraz Waszych doswiadczen.

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2007-11-27 18:31:27
    Temat: Re: Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:cjmok3hfvlhl7t3lkseb8fss3nnf0ardk3@4ax.com z/svc
    <z/svc@> pisze:

> [...]
    > 2. Praca dla pracodawcy poprzez wlasna dzialalnosc gospodarcza, za to
    > 10-15% wiecej wynagrodzenia jak przy umowie o prace.
    Takiego czegos jak praca dla pracodawcy poprzez wlasna dzialalnosc
    gospodarcza nie ma.
    Jak sie prowadzi dzialalnosc gospodarcza to sie nie ma pracodawcy.
    Tyle razy bylo i nastepny niedouczony przylazl...

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-11-27 18:43:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    z/svc napisał(a):

> [...]

    > 2. Praca dla pracodawcy poprzez wlasna dzialalnosc gospodarcza, za to
    > 10-15% wiecej wynagrodzenia jak przy umowie o prace.

    Przy takiej różnicy to umowę o pracę.

    W przypadku umowy o pracę kwota "na rękę" jest w całości na Twoje potrzeby
    i nie musisz się niczym przejmować. W przypadku działalności gospodarczej,
    od kwoty netto musisz odjąć obowiązkowe składki na ZUS (ok. 280 zł jak masz
    prawo do _ulgowej_ składki) oraz odliczyć od zysku podatek dochodowy
    (zazwyczaj 19%).

    > Jakie sa plusy, jakie minusy kazdego z tych rozwiazan?

    Umowa o pracę:
    + pracujesz od-do (jak masz rodzinę, to czasem jest zaleta)
    + masz prawo do urlopu
    + płacisz ZUS proporcjonalnie do wynagrodzenia
    + masz lepszą zdolność kredytową w ocenie banków
    + jak jesteś chory, to dostajesz normalną pensję
    - masz szefa :)
    - ustalone godziny pracy
    - mniejsze możliwości odliczania sobie ponoszonych kosztów

    Działalność:
    + pracujesz kiedy chcesz (choć to czasem i minus)
    + możesz zatrudniać pracowników, przez co masz potencjalnie nieograniczone
    możliwości zarabiania
    + jak jesteś VATowcem, to odliczasz i VAT
    - samodzielnie (lub przez księgową) liczysz sobie podatki
    - generalnie mniej czasu dla siebie
    - nie masz urlopów (tzn. sam sobie je opłacasz)
    - jak chorujesz, to nie zarabiasz

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2007-11-27 18:44:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    z/svc wrote:
> [...]
    > 10-15% wiecej wynagrodzenia jak przy umowie o prace.
    > Co byscie wybrali? Jakie sa plusy, jakie minusy kazdego z tych

    Za 10-15% wiecej to nie ma wyboru.
    Tylko umowa o prace.
    O plusach i minusach poczytaj gdziekolwiek
    wyszukujac wg: umowa o prace dzialalnosc

  • 5. Data: 2007-11-27 20:13:10
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 27 Nov 2007 19:31:27 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

> [...]
    >Jak sie prowadzi dzialalnosc gospodarcza to sie nie ma pracodawcy.
    >Tyle razy bylo i nastepny niedouczony przylazl...

    Kucha, jakbym był douczony, to bym nie pytał :)

    Użyłem skrótu myślowego. Generalnie chodzi o to, że mam ofertę od
    potencjalnego pracodawcy i sprawa została postawiona tak:

    - umowa o pracę, ale mniejsza kasa,
    - współpraca poprzez moją działalność gospodarczą, za to kasa większa.

    --
    z/svc

  • 6. Data: 2007-11-27 20:14:29
    Od: z/svc <z/svc@>

    On 27 Nov 2007 19:43:53 +0100, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    wrote:

> [...]
    > - samodzielnie (lub przez księgową) liczysz sobie podatki
    > - generalnie mniej czasu dla siebie
    > - nie masz urlopów (tzn. sam sobie je opłacasz)

    Serdecznie dziękuję za konkretną odpowiedź!

    --
    z/svc

  • 7. Data: 2007-11-27 20:14:49
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 27 Nov 2007 19:44:41 +0100, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >Za 10-15% wiecej to nie ma wyboru.
    >Tylko umowa o prace.
    >O plusach i minusach poczytaj gdziekolwiek
    > wyszukujac wg: umowa o prace dzialalnosc

    Dzięki!

    --
    z/svc

  • 8. Data: 2007-11-27 21:16:48
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > + płacisz ZUS proporcjonalnie do wynagrodzenia

    To ma być zaleta???

    --
    andrzej

  • 9. Data: 2007-11-28 05:03:37
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    andrzej napisał(a):

    > To ma być zaleta???

    Tak. Jak na DG wykazujesz straty, to tak czy siak musisz ZUS zapłacić.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2007-11-28 10:32:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007 18:59:21 +0100, z/svc <z/svc@> wrote:

    >Gdybyscie mieli do wyboru:
    >
    >1. Umowa o prace.
    >2. Praca dla pracodawcy poprzez wlasna dzialalnosc gospodarcza, za to
    >10-15% wiecej wynagrodzenia jak przy umowie o prace.

    Netto, czy brutto?
    --
    ___________/ GG: 3524356