PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?

  • 11. Data: 2007-11-28 18:19:41
    Temat: Re: Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?
    Od: z/svc <z/svc@>

    brutto

    --
    z/svc

  • 12. Data: 2007-11-28 19:20:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:vbuok35dur73p1fvoolfg5qr9v07vp6sga@4ax.com z/svc
    <z/svc@> pisze:

    > Użyłem skrótu myolowego.
    Taaa, tak sie ostatnio wszyscy usiluja tlumaczac jak walna bzdeta...
    Moda taka - mysli im sie skracaja i to bez opamietania... ;)

    > Generalnie chodzi o to, że mam ofertę od
    > potencjalnego pracodawcy i sprawa została postawiona tak:
    > - umowa o pracę, ale mniejsza kasa,
    > - współpraca poprzez moją działalnooć gospodarczą, za to kasa większa.
    10-15% i to jeszcze brutto nie wyglada zbyt kuszaco wobec wad, które inni
    juz skrzetnie wskazali.
    Od siebie dodam, ze skoro charakter tej pracy kwalifikuje ja do wykonywania
    w okolicznosciach istnienia stosunku pracy (czyli w warunkach wymienionych w
    art. 22 §1 KP) to wykonywanie jej w warunkach umowy z osoba fizyczna
    prowadzacadzialalnosc gospodarcza da ci byc moze w razie czego mozliwosc
    dochodzenia w przyszlosci ustalenia na drodze prawnej istnienia faktycznego
    stosunku pracy oraz dochodzenia z tego tytulu wszelkich roszczen.
    Jesli sie zdecydujesz na dzialalnosc radze bardzo dokladnie czytac warunki
    umowy _przed_ podpisaniem, bo moze sie okazac, ze masz pare groszy wiecej
    ale nadal masz szefa, godziny pracy itd., nie masz natomiast urlopu,
    chorobowego, okresu wypowiedzenia itp.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-11-28 19:41:01
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 28 Nov 2007 20:20:24 +0100, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

> [...]
    >umowy _przed_ podpisaniem, bo moze sie okazac, ze masz pare groszy wiecej
    >ale nadal masz szefa, godziny pracy itd., nie masz natomiast urlopu,

    Bardzo dziękuję za komentarz, to jest cenna uwaga.

    --
    z/svc

  • 14. Data: 2007-11-28 21:17:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007 19:19:41 +0100, z/svc <z/svc@> wrote:

    >brutto

    To poszukałbym innego pracodawcy. Jesli chce Cie orżnąc na dzień
    dobry, to niech szuka innego frajera.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 15. Data: 2007-11-28 21:26:20
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 28 Nov 2007 22:17:30 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >To poszukałbym innego pracodawcy. Jesli chce Cie orżnąc na dzień
    >dobry, to niech szuka innego frajera.

    No więc właśnie też tak sobie pomyślałem i biorąc pod uwagę inne
    warunki zaoferowanej mi pracy zrezygnowałem.

    W każdym razie zastanawiałem się później, że może jednak ta
    działalność gospodarcza ma jakieś zalety (tzn. w stosunku do umowy o
    pracę), ale widzę, że póki co to nie w moim przypadku.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    --
    z/svc

  • 16. Data: 2007-11-28 21:40:31
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-11-28 22:17 [Adam Płaszczyca] napisał(a):

    > To poszukałbym innego pracodawcy. Jesli chce Cie orżnąc na dzień
    > dobry, to niech szuka innego frajera.

    O czym Ty piszesz? Całkowity koszt wynagrodzenia pracownika to ciut
    ponad 120% jego pensji brutto (w zależności od % wypadkowego). Tu
    pracodawca chce dołożyć pracownikowi do pensji ok. 3/4 kosztu, który do
    tej pory sam ponosił a 1/4 zatrzymać sobie, żeby mieć jakąś minimalną
    obniżkę kosztów na tym całym przedsięwzięciu. Dla pracownika to podwyżka
    wynagrodzenia netto rzędu 100% a do przecież doliczy jeszcze VAT. Przy
    ulgowym ZUS-ie i prowadzonej z głową księgowości wynagrodzenie wzrośnie
    spokojnie ponad 50% w stosunku do tego co na umowę o pracę.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 17. Data: 2007-11-28 21:48:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fikn8i$h0u$2@news.lublin.pl Pe.Ka <c...@t...cy>
    pisze:

    > Całkowity koszt wynagrodzenia pracownika to ciut ponad 120% jego pensji
    > brutto
    Jak tyś to policzył??

> [...]
    > tej pory sam ponosił a 1/4 zatrzymać sobie, żeby mieć jakąś minimalną
    > obniżkę kosztów na tym całym przedsięwzięciu. Dla pracownika to podwyżka
    Kurdę, czy arytmetyka się zmieniła, a ja to przeoczyłem?
    Raz jeszcze - jak ty liczysz?

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-11-28 22:06:50
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-11-28 22:48 [Jotte] napisał(a):

    > Raz jeszcze - jak ty liczysz?

    Używam dodawania i mnożenia. Gdybyś miał pojęcie o składowych kosztów
    wynagrodzeń to byś nie zadawał takich pytań.

  • 19. Data: 2007-11-28 22:13:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fikopu$h0u$3@news.lublin.pl Pe.Ka <c...@t...cy>
    pisze:

    > Używam dodawania i mnożenia.
    A znasz jeszcze jakieś inne operacje?

    > Gdybyś miał pojęcie o składowych kosztów wynagrodzeń to byś nie zadawał
    > takich pytań.
    Ja je z grubsza znam, zresztą sporo o tym w sieci.
    Dlatego właśnie pytam o te twoje rewelacje, bo mi absurdami trącą.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-11-28 23:36:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007 22:26:20 +0100, z/svc <z/svc@> wrote:

    >W każdym razie zastanawiałem się później, że może jednak ta
    >działalność gospodarcza ma jakieś zalety (tzn. w stosunku do umowy o
    >pracę), ale widzę, że póki co to nie w moim przypadku.

    Róznicze pomiędzy etatem, a umowa firma-firma są z grubsza takie:

    Korzyści:
    1. Kasa. Jesli pracodawca oferuje Ci X brutto na etacie, to może, przy
    zachowaniu tych samych kosztów dać Ci ciut więcej niż X na fakturze
    NETTO (bo VAT i tak odliczy).
    2. Masz swobodę w kształtowaniu umowy (no, prawie), nie musisz sie
    przejmować Kodeksem Pracy.
    3. Możesz odliczać zakupy na prowadzenie działalności od podatku, do
    tego płacisz podatek dochodowy 19% zawsze, nie przejmując się progami.
    I w zasadzie tyle.

    Wady:
    1. Musisz prowadzić księgowość. W praktyce oznacza to koszt kilkuset
    zeta (200-400) za prowadzenie księgowości.
    2. Sam płacisz ZUS. Z jednej strony możesz płacic stawke minimalna,
    ale z drugiej emeryturę bedziesz miał mizerną. Choć z kolei ze strony
    kolejnej, jak bedziesz różnice odkładał (ha, już to widzę), to
    wyjdziesz na tym lepiej, niż na złodziejach z ZUS.
    3. Nie chroni Cię Kodeks Pracy. Czyli jak sie podłozysz i podpiszesz
    umowę z jakimis hakami, to masz przerąbane.

    No to chyba tak z grubsza masz za i przeciw.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356