PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę a kod źródłowy programu

  • 11. Data: 2004-09-30 08:06:41
    Temat: Re: Umowa o pracę a kod źródłowy programu
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Mateusz Wójcik wrote:
    > 3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
    > pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują
    > pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.

    to są prawa majątkowe. Prawa autorskie są niezbywalne (ta sama ustawa)

    B.

  • 12. Data: 2004-09-30 16:18:10
    Od: Mateusz Wójcik <d...@b...at.poczta.dot.onet.dot.pl>

    Bronek Kozicki napisał(a):

    > to są prawa majątkowe. Prawa autorskie są niezbywalne (ta sama ustawa)

    Owszem, ale w sensie oryginalnego pytania (czyją wlasnoscia sa kody
    zrodlowe ??) mają tu znaczenie prawa majątkowe.

    Matt

  • 13. Data: 2004-09-30 16:30:55
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Mateusz Wójcik wrote:

    > Owszem, ale w sensie oryginalnego pytania (czyją wlasnoscia sa kody
    > zrodlowe ??) mają tu znaczenie prawa majątkowe.

    nie jest oczywiste, czy prawa majątkowe o których mowa w ustawie dotyczą
    kodów źródłowych, czy kodu wykonywalnego.

    B.

  • 14. Data: 2004-10-01 17:19:13
    Od: "neikula" <n...@g...pl>

    proponuję sprawdzić przy okazji kwestie podatkowe, gdyż (nie pamiętam
    podstawy prawnej) skoro Twoja praca ma charakter twórczy (a programowanie ma)
    i skoro przekazuje się prawa autorskie majątkowe do efektu działań twórczych
    pracownikowi zazwyczaj przysługuje zwolnienie z 50% podatku od pracy, która
    ma charakter twórczy - wiem bo sam tak pracowałem przez rok (z tym, że u mnie
    zaledwie 50% czasu pracy miało charakter twórczy, ale i tak od 50% dochodów
    należało mi się obniżenie podatku o połowę - aha i nie była to jakaś mała
    firlma, tylko duża państwowa instytucja)

    z tego co się orientuję warunkiem tej "zniżki" jest przekazanie praw
    majątkowych

    jednak proszę jakiegoś specjalistę o dokładniejsze wyjaśnienie tej
    niewątpliwie ważnej dla wielu kwestii (bo praktycznie każdy programista może
    mieć taką "zniżkę" i w dodatku pracodawca nic na tym nie traci

  • 15. Data: 2004-10-02 07:06:16
    Od: Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl>

    On 2004-09-29, Mateusz Wójcik wrote:

> [...]
    > pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.
    >
    > Dodatkowe umowy trzeba podpisywać przy umowach o dzieło, ew. zlecenie (w

    Czyli z tego wnioskuje ze jezeli pracuje i tworze oprogramowanie na podstawie
    umowy zlecenia to nie musze udostepniac ani kodow zrodlowych ani dokumentacji
    sposobu wykonania.

    Czy jezeli program korzysta np. z plikow zewnetrzych konfigurujacych jego
    dzialanie, ktore zapezpiecze haslem, to czy pracodawca moze zadac ode mnie,
    abym podal haslo? Podstawowa konfiguracja (login haslo) jest w ogolnie
    dostepnym pliku i sposob logowania mozna w nim zmieniac. To co jest
    zaszyfrowane jest jakby czescia programu.

    Trociu

    --
    Plain-text over all!!!
    /**********/

  • 16. Data: 2004-10-04 21:51:42
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-10-02, Trociu <t...@a...ict.pwr.wroc.pl> wrote:
    > Czyli z tego wnioskuje ze jezeli pracuje i tworze oprogramowanie na podstawie
    > umowy zlecenia to nie musze udostepniac ani kodow zrodlowych ani dokumentacji
    > sposobu wykonania.
    Wszystko zależy od tego, jak jest sformułowana umowa.

    > Czy jezeli program korzysta np. z plikow zewnetrzych konfigurujacych jego
    > dzialanie, ktore zapezpiecze haslem, to czy pracodawca moze zadac ode mnie,
    > abym podal haslo?
    No well, jeżeli czyta tę grupę jakiś potencjalny zleceniodawca to idę
    o zakład, że jesteś już na jego czarnej liście :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.21

  • 17. Data: 2004-10-05 07:02:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    ktos kto zna temat zazwyczaj wpisuje do umowy- zlecenia odpowiednie klauzule
    np o przejciu praw majatkaowych do utworu, przekazaniu WSZYSTKICH materialow
    zrodlowych, kodow, plikow itd dotyczacych okreslonego pola eksploatacji.
    --
    Jackare