PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fundusz emerytalny, a praca w okresie probnym

  • 1. Data: 2004-09-28 19:22:02
    Temat: Fundusz emerytalny, a praca w okresie probnym
    Od: "maciejas" <m...@n...com>

    Witam
    Jestem tuz po ukonczonych studiach. Do tej pory pracowalem na umowe zlecenia
    i fundusz emerytalny nie byl mi potrzebny. Teraz udalo mi sie znalezc prace
    na pelny etat. Na razie zatrudniony jestem na trzy miesieczny okres probny.
    Kiedy mam wybrac fundusz emerytalny? Juz teraz, czy dopieor jak skonczy mi
    sie okres probny? I tak przy okazji. Jak sie to robi? Gdzie mam sie zglosic?
    Ktory wybrac?

  • 2. Data: 2004-09-28 19:52:10
    Temat: Re: Fundusz emerytalny, a praca w okresie probnym
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Sep 2004 21:22:02 +0200, "maciejas" <m...@n...com>
    wrote:

    >Kiedy mam wybrac fundusz emerytalny?
    Chyba w ciagu 7 dni czy jakos tak. A jak nie to Ci wylosuja (ale nie
    od razu, wiec nie musisz sie tych 7 dni tak mocno trzymac) i
    przydziela z przymusu. Z tymze przymus bedzie taki ze OFE przysle Ci
    umowe, a umowy podpisac nie musisz.

    Wybierz ten ktory najbardziej Ci odpowiada, ktoremu ufasz ze da Ci
    najlepsze pieniadze na przyszlosc. Jesli w ogole cos da :D

    www.google.pl i tam poszukaj funduszy jakie sa. Poczytaj o nic.
    Wybierz. Na stronie funduszu bedzie jakis numer do infolinii albo
    numery/adresy do punktow w Twoim miescie gdzie mozesz podpisac umowe
    lub uzyskac informacje.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-09-28 21:28:16
    Od: "maciejas" <m...@n...com>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wybierz. Na stronie funduszu bedzie jakis numer do infolinii albo
    > numery/adresy do punktow w Twoim miescie gdzie mozesz podpisac umowe

    OK, ale kiedy mam go wybrac juz teraz, czy za 3 miesiace?

  • 4. Data: 2004-09-28 21:29:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Sep 2004 23:28:16 +0200, "maciejas" <m...@n...com>
    wrote:

    >OK, ale kiedy mam go wybrac juz teraz, czy za 3 miesiace?
    Na stronie pierwszego lepszego funduszu znajdziesz zapewne stosowna
    ustawe(y). Tam znajdziesz to co Cie interesuje. Dalem Ci wędkę
    (www.google.pl). Skorzystaj a nie będziesz głodny (wiedzy).

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2004-09-30 06:07:55
    Od: w...@p...onet.pl

    1.Teoretycznie wybrac powinien Pan w ciągu 7 dni od podjęcia pracy (okres umowy
    nie ma znaczenia). W praktyce jest to przepis dyscyplinujący- niewybranie OFE
    skutkuje losowaniem ZUS dopiero po 10 stycznia.
    Oczywiście, jeśli nawet do 10 stycznia nie podpisze Pan deklaracji- dziury w
    niebie nie będzie, nikt nie będzie Pana ścigał czy nakładał jakichś kar itd.
    W sumie racja, bo tak naprawdę to jest Pana interes aby wybrać OFE- Pańskie
    pieniądze.

    o OFE w ogóle http://www.epolisa.republika.pl/2filar.htm
    o losowaniu http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/losowanie.h
    tm
    symulacja http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/ile.htm

    2. robi się tak że się podpisuje deklarację przystąpienia do wybranego OFE.
    Można przez agenta, można w oddziałach, można przez internet (w częście OFE).
    3. http://groups.google.pl/groups?q=kt%C3%B3ry%20OFE%20
    wybra%C4%87&hl=pl

    Pzdr Wiesia

  • 6. Data: 2004-10-03 13:44:41
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "maciejas" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > OK, ale kiedy mam go wybrac juz teraz, czy za 3 miesiace?

    Losowania w ZUS przydzielające do poszczególnych OFE ubezpieczonych,
    którzy nie wybrali funduszu emerytalnego, odbywają się 2 razy w roku: 31
    lipca i 31 stycznia. Jeżeli do grudnia nie wybierzesz OFE, to powinieneś
    otrzymać przed 31.12.2004 r. przypomnienie z ZUS o konieczności wyboru OFE
    do 10 stycznia 2005 r. Jeżeli nie zastosujesz się do przypomnienia i nie
    wybierzesz funduszu nawet do 10 stycznia 2005 r., to 31 stycznia 2005 r.
    zostaniesz przydzielony do OFE wylosowanego przez ZUS.
    Zatem możesz wybrać OFE teraz lub najpóźniej do 10 stycznia 2005 r.

    Pozdrawiam

    wa