PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace

  • 1. Data: 2003-03-15 15:35:24
    Temat: Umowa o prace
    Od: "Tomasz Czaus" <t...@g...pl>

    Witam,

    mam takie pytanie: jesli na umowie oprace jest stwierdzenie: pracownik
    bedzie otrzymywal miesieczne wynagrodzenie zasadnicze w wysokosci (np.) 1000
    brutto skladajace sie z :
    - najnizszego wynagrodzenia obowiazujacego w zakladzie: (np.)82 zl
    - dodatku osobistego: 918 zl

    To czemu pracodawca rozbil pobory na te dwie grupy ??? Z czym sie to wiaze w
    praktyce ???

    pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2003-03-15 18:34:50
    Temat: Re: Umowa o prace
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > - dodatku osobistego: 918 zl
    >
    > To czemu pracodawca rozbil pobory na te dwie grupy ??? Z czym sie to wiaze w

    Witam. Zapoznaj się z regulaminem wynagradzania Twojego zakładu pracy tam
    powinno być to o co pytasz zapisane. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-03-16 08:24:33
    Od: "bratHanka" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Czaus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - dodatku osobistego: 918 zl
    >
    > To czemu pracodawca rozbil pobory na te dwie grupy ??? Z czym sie to wiaze

    Wiaze sie to np. z tym ze niektore swiadczenia (chorobowe, etc) nalicza sie
    od wynagrodzenia podstawowego.
    W tym wypadku od 82 zl a nie jak bys zapewne myslal od 1000zl.
    W przypadku jesli pracodawca postanowi rozwiazac z Toba umowe zwykle bywa
    tak, ze przy ostatniej wyplacie pracodawca ogranicza sie do wyplaty pensji
    podstawowej - ktora musi wyplacic, a dodatki, czy premi (w zaleznosci jak to
    zwal) moze ale nie musi. Zwykle tego nie robi, wiez mi.
    Poza tym wazne jest zebys zapoznal sie z regulaminem wynagradzania
    obowiazujacym w tej firmie (pod warunkiem ze istnieje).
    Poza tym czy wiesz od czego zalezec bedzie wyplata dodatku osobistego? Bo
    jesli od humoru szefa to dobrze sie zastanow:-)

  • 4. Data: 2003-03-16 09:10:15
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    ze przy ostatniej wyplacie pracodawca ogranicza sie do wyplaty pensji
    > podstawowej - ktora musi wyplacic, a dodatki, czy premi (w zaleznosci jak to
    > zwal) moze ale nie musi. Zwykle tego nie robi, wiez mi.

    Tak. Ten świat jest okropny. Na przykład taki piekarz mógłby sprzedawać bochenek
    chleba po 2 grosze,
    ale zwykle tego nie robi, wiez mi.

    mer

  • 5. Data: 2003-03-16 12:12:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 16 Mar 2003 09:24:33 +0100, "bratHanka"
    <b...@p...onet.pl> zakodował:

    >Wiaze sie to np. z tym ze niektore swiadczenia (chorobowe, etc) nalicza sie
    >od wynagrodzenia podstawowego.

    Ty tak na serio?

> [...]
    >podstawowej - ktora musi wyplacic, a dodatki, czy premi (w zaleznosci jak to

    Musi - zgodnie z regulaminem. Jak premia jest uznaniowa, to nigdy nie
    musi (wg uznania przyznaje, albo nie).

    >Poza tym czy wiesz od czego zalezec bedzie wyplata dodatku osobistego? Bo
    >jesli od humoru szefa to dobrze sie zastanow:-)

    Przecież to jest zagwarantowane w umowie - dostaje zawsze. Tu jest
    zapis "x pln", a nie "premia w wysokości od-do %.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775