PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace › Re: Umowa o prace
    From: "bratHanka" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o prace
    Date: Sun, 16 Mar 2003 09:24:33 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@c37-53.icpnet.pl

    Użytkownik "Tomasz Czaus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b4vh7s$gv0$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam,
    >
    > mam takie pytanie: jesli na umowie oprace jest stwierdzenie: pracownik
    > bedzie otrzymywal miesieczne wynagrodzenie zasadnicze w wysokosci (np.)
    1000
    > brutto skladajace sie z :
    > - najnizszego wynagrodzenia obowiazujacego w zakladzie: (np.)82 zl
    > - dodatku osobistego: 918 zl
    >
    > To czemu pracodawca rozbil pobory na te dwie grupy ??? Z czym sie to wiaze
    > praktyce ???

    Wiaze sie to np. z tym ze niektore swiadczenia (chorobowe, etc) nalicza sie
    od wynagrodzenia podstawowego.
    W tym wypadku od 82 zl a nie jak bys zapewne myslal od 1000zl.
    W przypadku jesli pracodawca postanowi rozwiazac z Toba umowe zwykle bywa
    tak, ze przy ostatniej wyplacie pracodawca ogranicza sie do wyplaty pensji
    podstawowej - ktora musi wyplacic, a dodatki, czy premi (w zaleznosci jak to
    zwal) moze ale nie musi. Zwykle tego nie robi, wiez mi.
    Poza tym wazne jest zebys zapoznal sie z regulaminem wynagradzania
    obowiazujacym w tej firmie (pod warunkiem ze istnieje).
    Poza tym czy wiesz od czego zalezec bedzie wyplata dodatku osobistego? Bo
    jesli od humoru szefa to dobrze sie zastanow:-)