PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo - pytanie

  • 11. Data: 2002-01-26 19:56:53
    Temat: Re: Umowa o dzielo - pytanie
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    jerry1111 <j...@w...pl> wrote:

    > To juz wiem. A jak to jest z podatkiem, bo przebrnąłem przez ustawę i
    > nie zrozumiałem, czy płaci się 20% od dochodu z umowy,

    tak. placi sie ZALICZKOWO 20% od kwoty umowy pomniejszonej o koszty
    (czyli np. jesli umowa jest na 1000 PLN i 50% kosztow, to placisz
    tylko 20% od 500 czyli 100 PLN).
    zle to jest tylko zaliczka na podatek, na koniec roku robisz rozliczenie
    i wtedy wychodzi doplata/zwrot i wtedy dochod z umowy o dzielo jest
    dochodem traktowanym stopami podatkwoymi ;)

    pracodawca na poczatku przyszlego roku wystawia Ci Pit8B i wysyla go Tobie i do
    USK. - ten Pit bedziesz musial uwzglednic w rozliczeniu rocznym.

    pozdrawiam

    romek