PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo - pytanie

  • 1. Data: 2002-01-23 20:57:39
    Temat: Umowa o dzielo - pytanie
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

    Witam.

    Jak jest w umowie o dzielo z kosztami? Raz 20% a raz 50%
    I nie moge sie doczytac kiedy ile ma byc.
    Ktos to wie?

    jerry

  • 2. Data: 2002-01-23 21:27:34
    Temat: Re: Umowa o dzielo - pytanie
    Od: "Krzysztof Kawa" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    "jerry1111" <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Jak jest w umowie o dzielo z kosztami? Raz 20% a raz 50%
    > I nie moge sie doczytac kiedy ile ma byc.
    > Ktos to wie?

    50 % przy umowie z prawami autorskimi.

    KK

  • 3. Data: 2002-01-23 22:17:07
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

    > 50 % przy umowie z prawami autorskimi.
    To znaczy, ze jak np: napisze komus program i prawa autorskie
    sa moje do programu, to jest 50% kosztow od umowy, tak?

    A jak zrobie komus np: bilans ksiegowy i mu to oddam, to mam 20% kosztow?

    jerry

  • 4. Data: 2002-01-24 00:42:39
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2002 22:27:34 +0100, "Krzysztof Kawa" <k...@c...pwr.wroc.pl>
    wklepał(-a):

    >50 % przy umowie z prawami autorskimi.

    A dokładniej to, gdy dzieło nosi cechy autorskie (czyli nie np. szablon z
    Frontpejdża ;-)) i gdy występuje przeniesienie majątkowych praw autorskich na
    zamawiającego. Tak to chyba było...

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 5. Data: 2002-01-24 09:14:47
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

> [...]
    > Frontpejdża ;-)) i gdy występuje przeniesienie majątkowych praw autorskich

    Czyli jak przenosze prawa autorskie na zamawiajacego to mam 50% kosztow?

    Czyli, np: pisze program na zamowienie, w umowie napisane ze prawa autorskie
    do programu przechodza na zamawiajacego z chwila wyplaty wynagrodzenia, i
    wtedy
    jest 50%, tak?

    A teraz kto okresla ze dzielo ma cechy autorskie? Ustawa? Czy moze urzednik
    US w trakcie kontroli?

    jerry

  • 6. Data: 2002-01-24 10:50:26
    Od: "Robert Jaszczurowski" <r...@y...com.pl>

    Bilans ksiegowy cech dzieła autorskiego z pewnością nie ma. Ma to
    odniesienie tylko do pracy twórczej. Bilans czy inna praca biurowa nie jest
    na 100 procent taką pracą. Sorry!

    Robek

    Użytkownik jerry1111 <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2oj8k$r6j$...@n...tpi.pl...

  • 7. Data: 2002-01-24 15:43:11
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

    > Bilans ksiegowy cech dzieła autorskiego z pewnością nie ma. Ma to
    > odniesienie tylko do pracy twórczej. Bilans czy inna praca biurowa nie
    jest
    > na 100 procent taką pracą. Sorry!

    :))
    To byl przyklad podany ze swiadomoscia ze nie ma to _zadnych_ cech
    dziela autorskiego. Jak widac dobrze trafiony - Ty nie miales watpliwosci :)

    A mi chodzi o to, zeby miec 100% pewnosci przed podpisaniem umowy. Bo potem
    US zazada doplaty z odsetkami - np. po 2 latach :(((

    Bo, jak rozumiem, ZUSu sie za taka umowe nie placi (nie jestem w zaden
    sposob
    zwiazany z zamawiajacym).

    jerry

  • 8. Data: 2002-01-24 16:02:47
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > A teraz kto okresla ze dzielo ma cechy autorskie? Ustawa? Czy moze urzednik
    > US w trakcie kontroli?

    Ministerstwo Kultury i Sztuki
    bo to ono wymysilo ustawe o ochronie praw autorskich i pokrewnych.

    to nie jest zart!

    pozdrawiam

    romek

  • 9. Data: 2002-01-26 18:49:01
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@p...invalid>

    >Użytkownik "jerry1111" <j...@w...pl>
    >To znaczy, ze jak np: napisze komus program i prawa autorskie
    >sa moje do programu, to jest 50% kosztow od umowy, tak?
    Wręcz przeciwnie, jak pozbędziesz się ich.

  • 10. Data: 2002-01-26 19:24:45
    Od: "jerry1111" <j...@w...pl>

    >Wręcz przeciwnie, jak pozbędziesz się ich.

    To juz wiem. A jak to jest z podatkiem, bo przebrnąłem przez ustawę i
    nie zrozumiałem, czy płaci się 20% od dochodu z umowy, czy stosuje się
    normalne stawki i progi podatkowe. Bo wyczytałem, ze ludzie z zagranicy
    jak w Polsce podpiszą umowę o dzieło to obowiązuje ich 20% podatku.
    I tertaz chodzi czy dla Polaków jest górny limit dla tych 20%, że powyżej
    limitu
    jest więcej niż 20% ?

    jerry