PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS za studenta

  • 1. Data: 2002-01-23 17:06:20
    Temat: ZUS za studenta
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

    Witam
    mam pytanie: jaki procent pensji brutto musi odprowadzic pracodawca, jesli
    zatrudnia studenta? W przypadku umowy o dzielo, i umowy o prace.

    Dziekuje
    Kinga

  • 2. Data: 2002-01-23 17:35:21
    Temat: Re: ZUS za studenta
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Kinga <k...@i...pl> wrote:
    > Witam
    > mam pytanie: jaki procent pensji brutto musi odprowadzic pracodawca, jesli
    > zatrudnia studenta? W przypadku umowy o dzielo, i umowy o prace.

    umowa o prace - nomalnie jak kazdemu pracownikowi (studenci _nie_ sa
    uprzywilejowani) - od brutto praconwik oddaje 18,71% a pracodawca doplaca
    jeszcze ze 20,41%

    umowa o dzielo - student nie placi na FUS.

    wiecej na http://www.zus.gov.pl ubezpieczenia, poradniki czy cos w tym stylu.

    pozdrawiam

    romek

  • 3. Data: 2002-01-24 08:30:13
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

    OK, zale wszedzie sie mowi, ze studenci sa tansi. Poza tym ubezpieczenie mam
    zaplacone z uczelni.

    KInga
    Użytkownik "Roman Kubik" <W...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a2ms8p$6qg$2@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

  • 4. Data: 2002-01-24 11:47:38
    Od: "Kalisz" <k...@l...com.pl>

    Przy umowie o pracę fakt,że jest się studenetem nie ma znaczenia - stosunek
    ten rodzi obowiązek ZUSu (całego )
    Umowa o dzieło jest wolna od ZUSu
    Umowa zlecenie ze studentem do 26 roku życia, też. Powyżej trzeba płacić
    ubezpieczenie zdrowotne.

    Aga

  • 5. Data: 2002-01-24 13:34:29
    Od: "TM" <q...@g...pl>

    > OK, zale wszedzie sie mowi, ze studenci sa tansi.

    Tańsi - bo zatrudnia się ich na umowę zlecenie. Ja sam byłem zatrudniony na
    zlecenie (umowa co miesiąc ze wszystkimi tego wadami). Jeszcze będąc
    studentem zmieniłem miejsce pracy, od razu na umowę o pracę. W takim
    przypadku płaci się wszystkie podatki/opłaty itp. Student na umowie o pracę
    to już (z punktu widzenia zobowiązań wobec państwa) nie student...
    Pozdr,
    TM