PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na okres probny, ciaza i urlop

  • 1. Data: 2002-08-27 07:54:00
    Temat: Umowa na okres probny, ciaza i urlop
    Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl>

    Witam,
    kolezanka bedzie zatrudniona od 1 wrzesnia na 6-miesieczny okres probny. I w
    zwiazku z tym ma takie 2 pytania:
    1. jeżeli np. w pazdzierniku albo listopadzie zajdzie w ciaze i w momencie
    konca okresu probnego bedzie pow. 3 miesiaca tej ciazy to czy pracodawca ma
    prawo ja zwolnic?
    2. czy te 6 m-cy liczy sie do okresu za ktory bedzie naliczany urlop?
    pozdr.
    H.

  • 2. Data: 2002-08-27 11:27:51
    Temat: Re: Umowa na okres probny, ciaza i urlop
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 27 Aug 2002 09:54:00 +0200, "Harmony Wroclaw"
    <h...@w...pl> zakodował:

    >kolezanka bedzie zatrudniona od 1 wrzesnia na 6-miesieczny okres probny. I w
    >zwiazku z tym ma takie 2 pytania:

    Nie ma takiej możliwość. Okres próbny może mieć max 3 miesiące:

    Art. 25. Par. 1. Umowę o pracę zawiera się na czas nie okre?lony, na
    czas okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy.
    Par. 2. Każda z umów, o których mowa w Par. 1, może być poprzedzona
    umow? o pracę na okres próbny, nie przekraczaj?cy 3 miesięcy.

    >1. jeżeli np. w pazdzierniku albo listopadzie zajdzie w ciaze i w momencie
    >konca okresu probnego bedzie pow. 3 miesiaca tej ciazy to czy pracodawca ma
    >prawo ja zwolnic?

    Art. 177. Par. 1. Pracodawca pracy nie może wypowiedzieć ani rozwi?zać
    umowy o pracę w okresie ci?ży, a także w okresie urlopu
    macierzyńskiego pracownicy, chyba że zachodz? przyczyny uzasadniaj?ce
    rozwi?zanie umowy bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentuj?ca
    pracownicę zakładowa organizacja zwi?zkowa wyraziła zgodę na
    rozwi?zanie umowy.
    Par. 2. Przepisu Par. 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie
    próbnym, nie przekraczaj?cym jednego miesi?ca.
    Par. 3. Umowa o pracę zawarta na czas okre?lony lub na czas wykonania
    okre?lonej pracy albo na okres próbny przekraczaj?cy jeden miesi?c,
    która uległaby rozwi?zaniu po upływie trzeciego miesi?ca ci?ży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.
    Par. 4. Rozwi?zanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w
    okresie ci?ży lub urlopu macierzyńskiego może nast?pić tylko w razie
    ogłoszenia upadło?ci lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest
    obowi?zany uzgodnić z reprezentuj?c? pracownicę zakładow? organizacj?
    zwi?zkow? termin rozwi?zania umowy o pracę. W razie niemożno?ci
    zapewnienia w tym okresie innego zatrudnienia, pracownicy przysługuj?
    ?wiadczenia okre?lone w odrębnych przepisach. Okres pobierania tych
    ?wiadczeń wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależ?
    uprawnienia pracownicze.

    >2. czy te 6 m-cy liczy sie do okresu za ktory bedzie naliczany urlop?

    A dlaczego nie? Jeżeli tylko jest to umowa o pracę, to jak
    najbardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-08-27 19:05:16
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Harmony Wroclaw pisująca spod adresu
    <h...@w...pl> napisała:

> [...]
    > czy pracodawca ma prawo ja zwolnic?
    > 2. czy te 6 m-cy liczy sie do okresu za ktory bedzie naliczany urlop?

    Takie listy jak ten a dokładniej takie myślenie, potem powodują, że
    ludzie nie chcą do pracy przyjmowac kobiet. Ja bym też się ciężko
    zastanowiła.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana