PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skrócony okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2002-08-26 19:17:48
    Temat: Skrócony okres wypowiedzenia
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam
    W dniu dziesiejszym otrzymałem wypowiedzenie umowy o pracę w której znalazło
    się sformułowanie "z jednoczesnym skóceniem okresu wypowiedzenia do jednego
    miesiąca". Umowa została zawarta w 97r, o ile dobrze się orientuję po takim
    okresie pracy okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące.
    W związku z tym mam pytanie czy pracodawca może skrócić ten okres.
    Wypowiedzenie związane jest z likwidacją stanowiska (nie są to zwolnienia
    grupowe), czy w takim przypadku należy się jakaś odprawa.
    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    Klaudiusz

  • 2. Data: 2002-08-26 19:39:15
    Temat: Re: Skrócony okres wypowiedzenia
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Cześć.

    Obowiązuje Cię 3 miesięczny okres wypowiedzenia, należy się odprawa i mam
    nadzieję że pod wypowiedzeniem się nie podpisałeś że akceptujesz takowe
    warunki ;-))) Chyba pracodawca wszystko robi abyś odszedł bez odprawy
    szybciej ....ale nie daj się zwieść !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 3. Data: 2002-08-26 19:42:38
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > nadzieję że pod wypowiedzeniem się nie podpisałeś że akceptujesz takowe
    > warunki ;-))) Chyba pracodawca wszystko robi abyś odszedł bez odprawy

    Niestety podpisałem się (musiałem potwierdzić odbiór), co teraz mogę zrobić

  • 4. Data: 2002-08-26 20:13:14
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    > Niestety podpisałem się (musiałem potwierdzić odbiór), co teraz mogę
    zrobić

    Chyba jedynie mozesz isc do sadu pracy. Ale nie martw sie - wygrana masz w
    kieszeni.

  • 5. Data: 2002-08-26 20:33:08
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Niestety podpisałem się (musiałem potwierdzić odbiór), co teraz mogę
    zrobić

    Na podstawie okresu pracy od - do, sąd pracy ustali iż nalezy Ci się 3
    miesięczne wypowiedzenie oraz odprawa ;-)))
    Wygrana będzie ale w Sadzie Pracy, powinieneś się tam udać !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 6. Data: 2002-08-26 21:23:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 26 Aug 2002 21:17:48 +0200, m...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Wypowiedzenie związane jest z likwidacją stanowiska (nie są to zwolnienia
    >grupowe), czy w takim przypadku należy się jakaś odprawa.

    Co do skrócenia - KP:
    Art. 36.1. Par. 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę
    zawartej na czas nie określony następuje z powodu ogłoszenia upadłości
    lub likwidacji pracodawcy albo zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotyczących pracodawcy, określonych w odrębnych przepisach, pracodawca
    może, w celu wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, skrócić okres
    trzymiesięcznego wypowiedzenia, najwyżej jednak do jednego miesiąca; w
    takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości
    wynagrodzenia za pozostałą część okresu wypowiedzenia.
    Par. 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się
    pracownikowi pozostającemu w tym okresie bez pracy do okresu
    zatrudnienia.

    Czyli podpada to pod ustawę Ustawa o szczególnych zasadach
    rozwiązywania umów o pracę..., czyli należy Ci się wynagrodzenie za
    najbliższy miesiąc, odszkodowanie, za następne dwa i odprawa za min
    następny miesiąc (jeżeli _ogółem_ przepracowałeś mniej niż 10 lat,
    jeżeli do 20 to 2x pensja a jeżeli >20 to 3x).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-08-27 06:20:27
    Od: "Marek Cwiok" <c...@l...pl>

  • 8. Data: 2002-08-27 06:55:31
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > następny miesiąc (jeżeli _ogółem_ przepracowałeś mniej niż 10 lat,
    > jeżeli do 20 to 2x pensja a jeżeli >20 to 3x).

    I to bez Sądu Pracy. Jezeli pracodawca nie chciałby Ci czegoś w w/w wypłacić
    to najpierw zadzwoń do PIP.

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-08-29 20:13:19
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > następny miesiąc (jeżeli _ogółem_ przepracowałeś mniej niż 10 lat,
    > jeżeli do 20 to 2x pensja a jeżeli >20 to 3x).

    Mam jeszcze jedno pytanie, nie mogłem go zadać wcześniej bo miałem kłopoty z
    komputerem. W zakładzie przyznają że wypłacą za wrzesień, październik i
    listopad ale nie chcą wypłacić odprawy (przepracowałem mniej niż 10lat więc
    zgodnie z tym co napisałeś należy się za jeden miesiąc. Na co się powołać
    (jakieś rozporządzenie) aby ich przekonać do tego, nie chcę od razu straszyć
    PIPem.
    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    Klaudiusz

  • 10. Data: 2002-08-31 17:14:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 29 Aug 2002 22:13:19 +0200, m...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Na co się powołać
    >(jakieś rozporządzenie) aby ich przekonać do tego, nie chcę od razu straszyć
    >PIPem.
    >Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    Twój post zawiera odpowiedź :)
    Poszukaj na stronie rzeczpospolitej, albo w googlach. Poczytaj tekst
    ustawy i (w razie potrzeby) przejdź się z nim do kadr. Ważne jest też,
    żeby w uzasadnieniu wypowiedzenia i później w świadectwie pracy były
    przyczyny ekonomiczne (a tylko takie pozwalają na skrócenie okresu
    wypowiedzenia zgodnie z zacytowanym już fragmentem KP).
    Jak nie będą chcieli po dobroci, to już Twoja decyzja, czy pójdziesz z
    tym do sądu. IMO jednak warto przypilnować, żeby przynajmniej
    przyczyna w papierach była odpowiednia, co ułatwi Ci wytłumaczenie
    powodu rozstania się z tym pracodawcą (dziś nikogo nie dziwią
    zwolnienia z przyczyn ekonomicznych).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775