PracaGrupypl.praca.dyskusje › UWAGA SZUKAJACY PRACY

  • 31. Data: 2003-05-09 23:27:06
    Temat: Re: UWAGA SZUKAJACY PRACY
    Od: "Pitrusus" <p...@m...pl>

    Tak na marginesie.Szukajacy pracy moze naklamac, ze cos tam potrafi(ma
    pojecie ogólne), kupil sobie dyplomik na gieldzie.
    Jak pracodawca moze to wychwycic?

    Jak moze sprawdzic "czy nie naklamal cwaniaczek" .

    Taka jest niestety POLSKA LGA......, KOMBINA......

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2003-05-10 05:29:59
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "aga.p" <c...@p...onet.pl> writes:

    > ktoś
    >
    > No popatrz, a mnie sie wydawalo, ze CV ma byc konkretne i estetyczne, i ze
    > liczy sie to co w nim jest a nie w jakim jest formacie. A Ty mowisz, ze
    > niekoniecznie... Dobrze, ze to jednak nie moja branza:))

    bo niekoniecznie; jesli HRowiec nie bedzie mogl otworzyc dokumentu,
    albo otworzy sie z bledami to dowidzenia - laduje w koszu, koniec
    zabawy.

    > błędy.
    >
    > Ja nie mowie o wytykaniu bledow, tylko o ogolnej informacji ze aplikacja
    > jest niewlasciwie przygotowana. Szczegolow niech sobie kazdy sam poszuka -

    chyba sobie jaja robisz. HRowiec odpowiada tylko, czy tak czy nie i ze
    ew. dziekujemy albo zapraszamy na rozmowe. to, czy CV dobre czy nie -
    to nie jego broszka tylko kandydata, ktory to pisal.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 33. Data: 2003-05-10 05:35:14
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Marek Pajak <m...@w...pl> writes:

    > Chyba nie do końca mnie zrozumiałaś... Jeżeli grafiką zajmuje się "z
    > pasji", to przecież nie moge umieścić tego w CV. Na CV mam (np.)
    > Iżyniera spawalnictwa i praktykę w Zakładzie Przemysłowym. Jeśli Ty
    > szukasz grafika i zobaczysz moje CV, to prawdopodobnie uznasz, że nie

    ale o czym ty mowisz? jak kandydujesz na grafika to sie liczy
    portfolio.
    nie masz portfolio - nie ma o czym gadac.
    koniec.

  • 34. Data: 2003-05-10 09:11:05
    Od: Maciej Koziński <m...@n...patrz-do-stopki.pl>

    Vei wrote:

    > "Czepiasz" sie Sebastiana za nieciecie cytatow, a ja sie "czepie" Alicji.
    > Chce by poszukujacy pracy zastanowili sie nad swoim CV itd, a sama pisze
    > tutaj i lamie pewne zasady, np. odpowiedz do posta muzzy.
    > Jak widac sama popelnia bledy, wiec moze niech sprobuje zrozumiec innych,
    > ktorzy tez cos robia nie tak, jak by tego wymagala.

    A znasz kogoś, kto nigdy niczego nie zrobił źle? ;-) Na szczęście
    wysyłanie postów na Usenet nie jest jej głównym zajęciem - a i tu ma
    przecież szansę poprawy :-)

> [...]
    > lub nazwa stanowiska jesli nie ma numeru referencyjnego.
    > W tresci jest tekst typu: Szanowni Panstwo W odpowiedzi na Panstwa
    > ogloszenie (...) W zalaczeniu przesylam swoje dokumenty aplikacyjne (...) Z
    > powazaniem, imie i nazwisko

    > Nie dostal ani jednej odpowiedzi - ani na tak ani na nie. A mysle, ze jego
    > dokumenty byly na temat, bo specjalizuje sie w administrowaniu systemem UNIX
    > i z tego, co pamietam - tylko na takie ogloszenia dotychczas odpowiadal. I
    > zgodnie z tym, co radzi Alicja - nie wydzwania do firmy i nie zawraca im
    > glowy tylko grzecznie czeka na odpowiedz.

    Zgadzam się. Tu chyba firmowi spece od HR nie bardzo wiedzą, czego chcą.
    Zamieszczają w ogłoszeniu informację o e-mailu podświadomie traktując
    zgłoszenia e-mailem po macoszemu. Niestety e-mail ciągle jest traktowany
    jako forma komunikacji niezbyt poważna. Wynikać to może:
    - z przyzwyczajenia do innych form (telefon, papier - list, pismo),
    - z możliwości zepchnięcia odpowiedzi mailem na później wobec
    ważniejszych spraw zgłaszanych telefonicznie lub na papierze,
    - wobec znikomej wartości dowodowej e-maila w prawie ("przecież nie
    udowodni, że napisał(a)"),
    - wobec podświadomego traktowania tak taniego środka informacji jako
    czegoś gorszego ("nie stać jej/jego na telefon lub wydruk").
    Dlatego mimo wszystko radzę łapać za telefon lub drukować dokumenty -
    tego po prostu nie da się zignorować. Dopóki rekrutujący w firmach nie
    będą traktowali e-maila z należytą powagą - należy chyba pozostać przy
    tamtych środkach komunikacji. Najlepiej pójść do pracodawcy osobiście z
    CV i listem motywacyjnym - oczywiście skromnie, ale elegancko ubranym,
    raczej nie pierwszego dnia po ukazaniu się ogłoszenia. Najlepiej
    starannie się przygotować (dowiedzieć choć trochę o firmie). Iść
    możliwie na luzie i nie traktować tej wizyty jako "meczu ostatniej
    szansy".
    Twój kolega, jeśli nie otrzymał odpowiedzi - nie powinien zawracać
    sobie głowy dzwonieniem do firmy. Gdyby chcieli go zatrudnić -
    odezwaliby się. Włażenie im na głowę nie ma sensu. Być może facet popadł
    w sztampę przy pisaniu tych listów (ugrzecznione nagłówki, formalny
    styl). Zapewne przy czytani setnego takiego listu nawet najbardziej
    wytrwała osoba nie zauważy już zalet zgłaszającego się kandydata. Moze
    trochę więcej luzu (ale bez przesady i konkretnie) w tych mailach?

    > W koncu chyba zacznie wysylac odpowiedzi na ogloszenia dotyczace stanowisk
    > mniej zwiazanych z jego dotychczasowym doswiadczeniem.

    By miało to sens powinien zrobić choćby jakiś kurs na te "mniej
    związane" stanowiska.

    M.
    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/

  • 35. Data: 2003-05-10 10:01:14
    Od: "Pracodawca X" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > ew. dziekujemy albo zapraszamy na rozmowe. to, czy CV dobre czy nie -
    > to nie jego broszka tylko kandydata, ktory to pisal.

    Fakt - takiemu kandydatowi, który nie potrafi dobrze CV napisać -
    dziękujemy.
    Jeśli gość na stanowisko IT wysyła CV zeskanowane w *.jpg (3 MB) to jaki z
    niego specjalista ? - taki jak CV - przerost formy nad treścią....

  • 36. Data: 2003-05-10 10:30:12
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Vei" <a...@g...pl> wrote in news:b9g9j4$fui$1@nemesis.news.tpi.pl:

    /ciach.../

> [...]
    > Jak widac sama popelnia bledy, wiec moze niech sprobuje zrozumiec
    > innych, ktorzy tez cos robia nie tak, jak by tego wymagala.

    Ona moze tych zasad nie zna ...ale z czasem sie ich nauczy - a tak czy inaczej nie
    przeszkodzi jej to w wyslaniu postow na grupe. A poszukujacy pracy powinni sie
    bardziej
    przylozyc ...i to jest w ich interesie.

    /ciach.../

> [...]
    > (...) Z powazaniem, imie i nazwisko
    >
    > Nie dostal ani jednej odpowiedzi - ani na tak ani na nie.

    To niewiele ponad miesiac ... To jest NIC ! Tak samo jak kampania marketingowa nie
    zadziala po paru dniach, tak samo tutaj nalezy uzbroic sie w cierpliwosc.

    Poza tym nikt nie powiedzial, ze takie szukanie pracy od razu poskutkuje
    zaproszeniami
    na rozmowy. To jest tylko pewien progowy wymog ....aby dokumenty nie polecialy od
    razu do smieci.

    /ciach.../

    > W koncu chyba zacznie wysylac odpowiedzi na ogloszenia
    > dotyczace stanowisk mniej zwiazanych z jego dotychczasowym
    > doswiadczeniem.

    Naturalna kolej rzeczy ..tylko, zeby za daleko nie odbiegl :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 37. Data: 2003-05-10 11:02:14
    Od: "Maciej M." <m...@f...onet.pl>

    Problem polega na tym pani Alicjo że poziom kultury w polsce jest poniżej
    studzienki kanalizacyjnej. Opisała pani problem z punktu widzenia osoby
    rekrutującej. Fajnie że jeszcze są ludzie którzy załatwiają sprawy na
    odpowiednim poziomie. Niestety jak to bywa w naszym sfrustrowanym kraju
    narazi się teraz pani na idiotów z grupy dyskusyjnej którzy dotknięci pani
    postem będą lżyć i czepiać się byle czego. Nawiasem mówiąc problem
    rekrutujących i rekrutowanych sprowadza się do tej samej rzeczy jaką jest
    porządek w kraju. I chodzi o to żeby obie strony zrobiły minimum żeby tej
    drugiej stronie było łatwiej. Idealnym przykładem są nasze ulice a w
    internecie lista dyskusyjna sprzedam - gdzie jakiś idealista nawołuje i
    wyzywa ludzi żeby pisali w ogłoszeniu z jakiego miasta i cenę bo to ułatwi
    wszystkim przeglądanie. Jak mówiłem idealista. My po prostu nie robimy
    rzeczy które nam samym ułatwią życie. NIestety ja też szukam pracy jako
    psycholog i zajmowałem się rekrutacją. Jak idę do firmy na rozmowę to ręce
    mi opadają widząc szefa który powinien cofnąć się do szkoły podstawowej nie
    mówiąc o kulturze osobistej. Niestety takie klimaty sprzyjają reakcji "już
    mi ręce opadają". Potem się zaczyna "całkowity zlew" i nikomu już się nie
    chce powiedzieć dziękuje etc. Ja już się nie mogę doczekać jak ta polska
    "kultura" zetknie się z zachodnią i w stereotypach polak będzie nie tylko
    złodziejem i kombinatorem ale i burakiem.

    pozdrawiam i niech pani otwiera oczy co niektórym... bo zawsze się opłaca...

    Maciej

  • 38. Data: 2003-05-10 13:41:20
    Od: Dawid <t...@p...pl>

    > A w ogole co wy wszyscy tacy nerwowi jestescie?:)) Kilka maili nie na temat
    > i od razu piana na ustach? Ja rozumiem gdyby wam ktos tylek zawracal i od
    > pracy odrywal. Ale praca HR-owca miedzy innymi na tym polega, zeby te
    > wszystkie aplikacje przejrzec. Niedobre do kosza, dobre - do dalszego etapu.
    > Proste jak drut. Tylko trzeba sobie dobrze prace zorganizowac:))
    >
    > Aga

    O wlasnie! narzekanie na kilka dziesiat... ile 37? emaili a tu prosze niusy
    praca i ile sie przewija wszyscy gadaja ;-)

    Dawid

  • 39. Data: 2003-05-10 14:38:24
    Od: Dawid <t...@p...pl>

    O rety Panie Macku,

    slowem, dosadny ale jakze prawdziwy wniosek z ogolnej Polskiej sytuacji ;-(

    Pozdrawiam
    Dawid

    in article b9im35$ejq$...@n...onet.pl, Maciej M. at m...@f...onet.pl

  • 40. Data: 2003-05-10 15:04:24
    Od: Nuno <n...@p...com>

    Kriegspiel wrote:

    > Alicja, nie daj się.
    > To sa argumenty z półki "a u was Murzynów bijš".

    A co ty tak jej w dupe włazisz???
    Każdy ma stosować się do zasad netykiety, bez wyjątku.
    Nie podoba się, to nie pisz!

    --
    n...@p...com
    ICQ#:50758974