PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace i wlasna dg

  • 1. Data: 2003-05-09 07:29:57
    Temat: umowa o prace i wlasna dg
    Od: "Marcin Ciecwierz" <g...@d...inside.pin.pl>

    Witam,

    co nieco nt. temat znalazlem w archiwum, jednakze nie dokonca mnie to
    satysfakcjonuje, dlatego pytam:

    1. pracuje na umowe o prace na czas okreslony, do zusu z pensyjki leci
    jakies 440 zl miesiecznie, ile ja bede placil zus`owi po zalozeniu wlasnej
    dg?

    2. czy musze informowac pracodawce? - odpowiedz byla w archiwum jednakze dla
    mnie troszke malo precyzyjna, wszysct mowia ze nie musze, ale tez niektorzy
    mowia ze to i tak wyjdzie na jaw, wiec jak to jest?

    3. wolalbym dostac zwrot podatku za 2003 rok :) dam rade?

    4. podobno jak absolwent (matura 2002) moge przez rok nie placic ZUS`u, kogo
    mam zabic? (z tym ze kontynuuje nauke w szkole zaocznej).

    no i to chyba wszystko, z gory dziekuje za odpowiedzi

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-09 09:51:11
    Temat: Re: umowa o prace i wlasna dg
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Marcin Ciecwierz" <g...@d...inside.pin.pl> napisał w
    wiadomości news:b9flgc$q2c$1@news.onet.pl...
    > 1. pracuje na umowe o prace na czas okreslony, do zusu z pensyjki leci
    > jakies 440 zl miesiecznie, ile ja bede placil zus`owi po zalozeniu wlasnej
    > dg?

    Jezeli z umowy o prace jestes ubezpieczony od minimum najnizszego
    wynagrodzenia (800) to z DG co miesiac placisz tylko ub. zdrowotne. Od
    kwietnia jest to 142 z groszami i zmienia sie co pare miesiecy, bodajze co
    kwartal. Odliczasz sobie w PIT-5 od podatku.

> [...]
    niektorzy
    > mowia ze to i tak wyjdzie na jaw, wiec jak to jest?

    Wg mnie musisz. Na poczatku pracy najprawdopodobniej zlozyles pracodawcy
    takie oswiadczenie, ze wyznaczasz dany zaklad pracy do pomniejszania Ci co
    miesiac zaliczki na podatek o tzw. kwote wolna od podatku. W tym
    oswiadczeniu jest tez m.in. ze nie prowadzisz DG.

    > 3. wolalbym dostac zwrot podatku za 2003 rok :) dam rade?
    A to raczej pytanie do Ciebie samego :)

    > 4. podobno jak absolwent (matura 2002) moge przez rok nie placic ZUS`u,
    kogo
    > mam zabic? (z tym ze kontynuuje nauke w szkole zaocznej).
    O tych absolwentach to nie wiem, ale jak kogos zabijesz to pojdziesz za
    kratki i trudno Ci bedzie DG prowadzic ;)

    pzdr
    Kasia