PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop zaplanowany

  • 1. Data: 2003-05-09 11:44:23
    Temat: Urlop zaplanowany
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    witam,
    jak to jest z tymi urlopami. Szef podpisal mi zgode na urlop w lipcu na
    3,5 tygodnia juz miesiac temu - chcialam miec pewnosc. W tej chwili
    zaczynam zalatwiac wyjazd, laduje w to troche kasy (wizy, zaproszenia
    itp), ale widze ze roboty robi sie coraz wiecej i zastanawiam sie czy w
    tej chwili firma ma prawo powiedziec mi ze mi nie daje urlopu. A jesli
    tak, to co z kosztami ktore ponioslam przygotowywujac sie do niego???

    pozdrawiam
    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl
    http://olga.fm.interia.pl (to na wypadek gdyby poprzednie nie dzialalo)

  • 2. Data: 2003-05-09 12:21:38
    Temat: Re: Urlop zaplanowany
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Wilhelmina" <o...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > itp), ale widze ze roboty robi sie coraz wiecej i zastanawiam sie czy w
    > tej chwili firma ma prawo powiedziec mi ze mi nie daje urlopu.

    Ma.
    > A jesli
    > tak, to co z kosztami ktore ponioslam przygotowywujac sie do niego???

    Musi zwrócić.

  • 3. Data: 2003-05-09 18:56:07
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    Wilhelmina <o...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > tej chwili firma ma prawo powiedziec mi ze mi nie daje urlopu. A jesli
    > tak, to co z kosztami ktore ponioslam przygotowywujac sie do niego???

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczność zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie obejmuje
    się części urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art. 1672 ( urlop na
    żądanie ).

    § 11. Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także pracodawcy, u którego nie
    działa zakładowa organizacja związkowa. W takich przypadkach pracodawca
    ustala termin urlopu po porozumieniu z pracownikiem. Przepis § 1 zdanie
    drugie i trzecie stosuje się odpowiednio.

    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy.

    § 3. Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim; dotyczy to także pracownika-ojca wychowującego dziecko, który
    korzysta z urlopu macierzyńskiego. Art. 164. § 1. Przesunięcie terminu urlopu
    może nastąpić na wniosek pracownika umotywowany ważnymi przyczynami.

    § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    Art. 167. § 1. Pracodawca może odwołać pracownika z urlopu tylko wówczas, gdy
    jego obecności w zakładzie wymagają okoliczności nieprzewidziane w chwili
    rozpoczynania urlopu.

    § 2. Pracodawca jest obowiązany pokryć koszty poniesione przez pracownika w
    bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

    Jak nie pójdziesz na urlop podstawą do Twoich roszczeń będzie art. 167 par.2.
    Ten art. jest stosowany także w takiej sytuacji chociaż z treści jego wynika
    że stosowany jest w innej sytacji.Pozdrawiam.
    Na marginesie emaile Twojwej skrzynki nie działają.