PracaGrupypl.praca.dyskusje › TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?

  • 61. Data: 2008-07-26 11:13:51
    Temat: Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 26 Jul 2008 12:38:34 +0200, "@((s)).wp.pl"
    <""z_domu_do_pracy\"@((s)).wp.pl"> wrote:

    >postaw sie na miejscu panstwa: przechodzisz na teleprace i:
    >1. rezygnujesz z jazdy samochodem - wplywy z akcyzy spadaja;
    >2. godzisz sie na obnizenie wynagrodzenia - wplywy z zus i podatkow maleja.
    >oto i powod :)

    O matko... Ty tak na poważnie?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 62. Data: 2008-07-27 01:09:17
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Maciej Bojko" <m...@g...com> wrote in message

    > O matko... Ty tak na poważnie?

    W tym spostrzezeniu jest sens. Ekonomisci dawno zauwazyli, ze zwlaszcza w
    krajach rozwinietych czesc PKB jest wytwarzana nie tyle przez dobra, co
    "nie-dobra" ("illth" w przeciwienstwie do "wealth") - na przyklad kiedy
    ludzie sie rozwodza lub procesuja, wydaja kase na prawnikow, kiedy musza
    bardzo daleko dojezdzac do pracy, wydaja duzo na benzyne itd. To wszystko
    wytrwarza obroty w gospodarce, ale nie jest zwiazane z lepsza jakoscia
    zycia, wrecz przeciwnie. Jest to jeden z glownych argumentow przeciwko
    uznawaniu PKB na mieszkanca za obiektywny miernik "jakosci zycia" .

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 63. Data: 2008-07-27 01:35:57
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 27 Jul 2008 13:09:17 +1200, "Immona"
    <c...@n...gmailu> wrote:

    >W tym spostrzezeniu jest sens.

    No, powiedzmy.

> [...]
    >zycia, wrecz przeciwnie. Jest to jeden z glownych argumentow przeciwko
    >uznawaniu PKB na mieszkanca za obiektywny miernik "jakosci zycia" .

    Ale co ma to wspólnego z postulowanym istnieniem Rządowego Spisku
    (obrotowego - przechodzi z partii na partię w rytm wyników kolejnych
    wyborów), który celowo nie promuje telepracy, bo chce, żeby ludzie
    więcej wydawali na benzynę?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 64. Data: 2008-07-29 19:15:47
    Od: "@((s)).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@((s)).wp.pl">

    Użytkownik Maciej Bojko napisał:

> [...]
    > (obrotowego - przechodzi z partii na partię w rytm wyników kolejnych
    > wyborów), który celowo nie promuje telepracy, bo chce, żeby ludzie

    ludzie wiecej nie beda wydawali, nie przekrecaj. panstwo nie chce, zeby
    ludzie przestali wydawac na benzyne bo nie ma w tym interesu- gdyby tak
    bylo obnizyloby akcyze.
    to jeden powod dla ktorego byc moze panstwo nie chce tego promowac
    (PANSTWO a nie spisek kolejnych partii rzadzacych).
    drugi jest taki, ze niby dlaczego ma to byc faworyzowane?
    jesli to jest takie dobre i odpowiada obu stronom (pracownik i
    pracodawca), nie jest to zabronione, to samo sie bedzie krecic.
    a znajac pomyslowosc polskich przedsiebiorcow, po wprowadzeniu ulg
    zaraz sie zaczna przekrety, ze wszyscy pracownicy produkcyjni, kierowcy
    i sprzataczki beda pracowac jako telepracownicy. mamy juz pare grup
    zawodowych z przywilejami i dziekujemy za kolejne, bo to ja tez za te
    przywileje zaplace.