PracaGrupypl.praca.dyskusje › TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?

  • 1. Data: 2008-06-23 03:40:19
    Temat: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
    Od: "ZASK" <Z...@z...pl>

    Telepraca ma niemal same zalety (ja nie widzę wad). To że pracownik nie jest
    pod kontrolą to bzdura, bo przecież są na to sposoby (nawet oprogramowanie
    monitorujące pracę przy komputerze, czy jak to szefostwu nie wystarcza to
    kamery IP / WebCam), zresztą w telepracy płaci się za efekty a nie za czas,
    więc jest to nawet korzystniejsze dla pracodawcy i bardziej sprawiedliwe dla
    obu stron. Dziwię się że w Polsce ten typ pracy dopiero raczkuje, kiedy w
    USA pracuje w ten sposób 20% społeczeństwa. Oszczędności (na biurze,
    dojazdach, straconym czasie) są niebagatelne.Czemu tak powoli telepraca
    wchodzi do Polski? Czy pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to
    wynika ?

  • 2. Data: 2008-06-24 15:58:44
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > niebagatelne.Czemu tak powoli telepraca wchodzi do Polski? Czy
    > pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to wynika ?

    1. Bo trzeba zatrudnić człowieka, który zna się na komputerach i
    sieciach na tyle, aby potrafił zorganizować całe środowisko po stronie
    pracodawcy - a nie wszystkie firmy stać na wydatek rzędu 2000 zł/mc
    brutto, albo i więcej.

    2. Niedawno została uchwalona ustawa, która gwarantuje telepracownikom
    różne warunki do pracy, a tym samym znosi większość korzyści dla
    pracodawcy. A skoro nie ma wyraźnych korzyści, to zawsze lepiej jest
    zatrudniać tradycyjnie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-06-24 17:55:50
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    ZASK wrote:
> [...]
    > niebagatelne.Czemu tak powoli telepraca wchodzi do Polski? Czy
    > pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to wynika ?

    Myślę że wydajność jednak spada znacznie. Zdarzało mi się tak pracować
    zdalnie np. 1 dzień w tygodniu, na laptopie w kuchni przy garach. Max.
    50% tego, co osiągam w firmie. Rozprasza ekspres do kawy, radio, pralka
    itd...

    P.

  • 4. Data: 2008-06-24 20:30:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4861140c$0$15091$f69f905@mamut2.aster.pl ZASK
    <Z...@z...pl> pisze:

    > Telepraca ma niemal same zalety (ja nie widzę wad).
    Trudno to uznać za argument.

    > To że pracownik nie
    > jest pod kontrolą to bzdura, bo przecież są na to sposoby (nawet
    > oprogramowanie monitorujące pracę przy komputerze, czy jak to szefostwu
    > nie wystarcza to kamery IP / WebCam),
    Posadziłbyś sobie szpiega na własnym kompie, że o kamerze we własnej chacie
    nie wspomnę?

> [...]
    > i bardziej sprawiedliwe dla obu stron. Dziwię się że w Polsce ten typ
    > pracy dopiero raczkuje, kiedy w USA pracuje w ten sposób 20%
    Jakie jest źródło tych danych?

    > Oszczędności (na biurze, dojazdach, straconym czasie) są
    > niebagatelne.
    To znaczy jakie konkretnie (wiarygodne źródło konieczne rzecz jasna).

    > Czemu tak powoli telepraca wchodzi do Polski? Czy
    > pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to wynika ?
    1. Zapóźnienie mentalne i technologiczne (to drugie zapewne mniej).
    2. Brak sensownych uregulowań prawnych (właściwie brak jakichkolwiek).
    3. Struktura potrzeb. Zatrudnij w ten sposób glazurnika. ;)

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-06-24 22:29:13
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > 2. Brak sensownych uregulowań prawnych (właściwie brak jakichkolwiek).

    Gorzej - uregulowania właśnie są. Takie mianowicie, że to pracodawca ma
    zapewnić pracownikowi od cholery różnych rzeczy (komputer, jeśli
    pracownik go nie posiada, łącze i nie pamiętam co jeszcze).

  • 6. Data: 2008-06-24 22:42:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3rsfp$118r$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Gorzej - uregulowania właśnie są. Takie mianowicie, że to pracodawca ma
    > zapewnić pracownikowi od cholery różnych rzeczy (komputer, jeśli pracownik
    > go nie posiada, łącze i nie pamiętam co jeszcze).
    Nalegam na podanie źródła.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-06-25 03:13:51
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 23, 5:40 am, "ZASK" <Z...@z...pl> wrote:

    > Czemu tak powoli telepraca
    > wchodzi do Polski? Czy pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to
    > wynika ?

    Hmm. A nie lepiej własna działalność i klikanie zdalne? Dogadujesz
    zakres prac, termin i stawkę, a potem nikt Cię nie musi kontrolować i
    wiedzieć że śpisz do 15, potem wychodzisz na obiad i do kina, a
    klikasz po nocach. Albo że zatrudniasz kogoś taniego i sam bimbasz :)

    --
    mihau

  • 8. Data: 2008-06-25 04:27:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g3rsfp$118r$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>

    > Nalegam na podanie źródła.

    Kilkanaście artykułów oznaczonych numerem 67 w kodeksie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-06-25 15:53:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3shg0$rpj$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Kilkanaście artykułów oznaczonych numerem 67 w kodeksie pracy.

    ??

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-06-25 16:39:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g3shg0$rpj$1@news.onet.pl Liwiusz

    Art. 67(1), 67(2) itd. (x) w indeksie górnym.