PracaGrupypl.praca.dyskusje › niezrozumienie

  • 1. Data: 2008-06-23 22:36:41
    Temat: niezrozumienie
    Od: madej <r...@o...pl>

    Mam maly problem w firmie...
    Na umowie mam 5 dniowy tydzien pracy, moj kierownik zrobil sobie grafik
    ale nie bylo zadnego aneksu...
    Mialem w grafiku isc w sobote do pracy ale nie moglem a on wpisal mi NN
    ale wolne za ten dzien mialem wolne w poniedzialek a bylem...
    Czy to jest zgodne z Prawem Pracy abym w soboty i w niedziele wypisywal
    urlop...jak to jest wyopisujac urlop 2-tygodniowy wypisujemy 10 dni czy
    14..????

    Dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-24 08:15:07
    Temat: Re: niezrozumienie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-23, madej <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Czy to jest zgodne z Prawem Pracy abym w soboty i w niedziele wypisywal
    > urlop...jak to jest wyopisujac urlop 2-tygodniowy wypisujemy 10 dni czy

    W tygodniu masz przepracować 40 godzin. Dniem ustawowo wolnym jest
    niedziele. Sobota jest dniem zwyczajowo wolnym, ale pracodawca równie
    dobrze może Ci dawać wolny poniedziałek i ustalić że pracujesz od wtorku
    do soboty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-06-24 11:17:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 24 Jun 2008 00:36:41 +0200, madej <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Czy to jest zgodne z Prawem Pracy abym w soboty i w niedziele wypisywal
    >urlop...jak to jest wyopisujac urlop 2-tygodniowy wypisujemy 10 dni czy

    Pytanie, czy masz okreslone w umowie, że praca poniedziałek-piątek,
    czy 5 dni w tygodniu?
    Jak to drugie, to 5 dowolnych dni w tygodniu, oczywiście wtedy jak
    pracujesz w sobotę, to nie pracujesz w inny dzień tygodnia.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2008-06-24 12:44:46
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Po pierwsze, to najlepiej przeczytać KP. Rozdział o urlopach nie jest
    długi ani jakoś bardzo skomplikowany i - dodatkowo - warto wiedzieć jak
    to jest dokładnie w kodeksie, a nie czytać opisy innych osób.

    a po drugie:

    > Czy to jest zgodne z Prawem Pracy abym w soboty i w niedziele wypisywal
    > urlop...
    to zależy jakie jakie dni tygodnia są twoimi dniami pracy,

    jak to jest wyopisujac urlop 2-tygodniowy wypisujemy 10 dni czy
    > 14..????
    Jak rozumiem piszesz o kolejnych 14 dniach kalendarzowych, a nie
    roboczych. A urlop dotyczy dni roboczych więc co pracodawcę może
    obchodzić twój czas wolny?

    Ergo - urlop wypisujesz na czas w kórym nie bedziesz przychodził do
    pracy. A w dni wolne nie pracujesz

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy