PracaGrupypl.praca.dyskusje › Referencje

  • 1. Data: 2008-06-24 12:52:57
    Temat: Re: Referencje
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Chciałbym uzyskać
    > referencje od mojego pracodawcy nigdy tego nie robiłem do tej pory
    > wiec zapytam: jak się do tego zabrać, ja wy to zrobiliście - dodam że

    Piszesz papier:
    <ktoś> w okresie <od do> pracował na stanowisku/ach <stanowiska> i
    zajmował się następującą tematyką <lista stanowisk, technologii itp>

    W czasie tym <ktos> wykazał się <krótki opis zalet, na przykład
    umiejętnością współpracy z klientem wewnętrznym i zewnętrznym,
    odpowiedzialnością za powierzony sprzęt, blablabla>

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i możemy polecić <kogoś> jako
    sprawdzonego pracownika

    podpis, kontakt (im wyżej postawiona osoba, tym lepiej), pieczątka,
    buźka i papa

    Oczywiście warto dokładnie przemyśleć treść :)

  • 2. Data: 2008-06-24 13:21:29
    Temat: Referencje
    Od: Damianos <d...@g...com>

    Witam,

    Właśnie wypowiedziałem umowę o pracę, póki co dogadałem się z
    pracodawcą na wypowiedzenie za porozumieniem stron. Chciałbym uzyskać
    referencje od mojego pracodawcy nigdy tego nie robiłem do tej pory
    wiec zapytam: jak się do tego zabrać, ja wy to zrobiliście - dodam że
    w firmie przeszedłem przez kilka stanowisk i miałem kilku szefów (ze
    wszystkimi żyłem w miarę pokojowo). Czy powinienem prosić o "zbiorcze"
    referencje za całokształt od teraźniejszego szefa czy też raczej
    uderzać do każdego z szefów i prosić o referencje do każdego ze
    stanowiska?

  • 3. Data: 2008-06-24 13:34:49
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Damianos pisze:
    > Witam,
    >
    > Właśnie wypowiedziałem umowę o pracę, póki co dogadałem się z
    > pracodawcą na wypowiedzenie za porozumieniem stron. Chciałbym uzyskać

    Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie za porozumieniem stron.

    Jak chcesz, prawo tego nie reguluje.

    L.

  • 4. Data: 2008-06-24 13:41:07
    Od: Damianos <d...@g...com>

    >    Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie za porozumieniem stron.

    Ok, pewnie źle to określiłem prawnie - chodzi mi o to że się po prostu
    dogadałem wcześniej że moge odjeść wcześniej niż wymaga prawo.

    >    Jak chcesz, prawo tego nie reguluje.

    A ty znowu się definicji prawnej się doczepiłeś :) Chodzi mi bardziej
    o to jaka jest ogólna praktyka - jak z praktycznego punktu widzenia
    jest lepiej? Myślę że jedno zbiorcze wystarczy ale może wasze
    konkretne sytuacje jakie zdarzyły się w przeszłości mówią zupełnie coś
    innego?

  • 5. Data: 2008-06-24 14:00:46
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Damianos pisze:

> [...]
    > jest lepiej? Myślę że jedno zbiorcze wystarczy ale może wasze
    > konkretne sytuacje jakie zdarzyły się w przeszłości mówią zupełnie coś

    Myślę, że wygodniej byłoby umieścić to w jednym miejscu. Aczkolwiek
    nie przywiązywałbym do tego większej wagi, jak kiedyś bankrutowała
    firma, w której pracowałem, to wszyscy naokoło wypisywali sobie
    referencje, kierownik podpisywał, tylko ja uznałem, że to bez sensu ;)

    Jeśli ktoś pracuje w danej firmie rok, czy dłużej, to wiadomo, że się
    do tej pracy nadawał i kierownictwo było z niego zadowolone. Wystarczy
    tylko spojrzeć, czy stosunek pracy nie został rozwiązany dyscyplinarnie.
    Być może na niektórych stanowiskach referencje rzeczywiście są
    przydatne, ale to już nie polega na machaniu zaświadczeniem, tylko
    ewentualnie podaniu kontaktu do pana X, który referencje potwierdzi.
    Oczywiście pan X powinien być znany dla nowego pracodawcy kandydata, bo
    cóż znaczą referencje od osoby, której się nie zna?

    Tak więc prawdziwe referencje wyglądają tak:

    Referencje: pani Agata X., firma ..., tel...

    L.