PracaGrupypl.praca.dyskusje › TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?

  • 41. Data: 2008-06-30 08:41:20
    Temat: Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 28 Jun 2008 21:24:43 +1200, "Immona"
    <c...@n...gmailu> wrote:

    >Sa - w duzej czesci USA, w Kanadzie, w Nowej Zelandii, podejrzewam, ze
    >takich krajow jest wiecej, ale musialabym poszukac listy, ale o tych
    >wymienionych wiem.

    Nie są. To, że nie płacisz bezpośrednio nie oznacza, że nie płacisz Ty
    albo ktoś inny.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 42. Data: 2008-06-30 08:53:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie są. To, że nie płacisz bezpośrednio nie oznacza, że nie płacisz Ty
    > albo ktoś inny.

    Ale koszt tych połączeń jest na tyle niewielki, że można uznać, że są
    "darmowe". Nawet w warunkach polskich za 50zł gospodarstwo domowe może
    rozmawiać "za darmo" przez pół roku (są oczywiście limity, ale w
    praktyce jak najbardziej wystarczające).

    L.

  • 43. Data: 2008-06-30 09:57:36
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 30-06-2008 10:53, Liwiusz pisze:

    > "darmowe". Nawet w warunkach polskich za 50zł gospodarstwo domowe może
    > rozmawiać "za darmo" przez pół roku (są oczywiście limity, ale w

    Co nie zmienia faktu że między "za darmo" a "za 50 zł" jest różnica
    rzędu mniej więcej 50 zł :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 44. Data: 2008-06-30 10:06:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mich@l pisze:

    > Co nie zmienia faktu że między "za darmo" a "za 50 zł" jest różnica
    > rzędu mniej więcej 50 zł :)

    Ale należy to rozpatrywać w konkretnej sytuacji telepracy, bo o tym
    mówimy. Jeśli już zakładamy, że pracownik chce pracować zdalnie, to
    powinien jednak mieć telefon. Zatem zakładamy, że te 50zł na kwartał,
    czy na pół roku jest w stanie wydać.

    I teraz nagle pojawiają się poruszone problemy, że w Polsce, czy
    gdzieś indziej, nie ma darmowych połączeń, a jest to wskazane, aby mieć
    z telepracownikiem, albo telepracodawcą dobry kontakt.

    A jest to nieprawda - darmowe połączenia są. Oczywiście to kosztuje
    te kilkanaście zł miesięcznie, ale w zamian nie dochodzą żadne dodatkowe
    koszty, bez względu na to, czy w miesiącu będziemy rozmawiać godzinę,
    czy 20 godzin.

    Zatem argument "telepraca nie może się rozwijać, bo w PL nie ma
    darmowych połączeń, a te są niezbędne do utrzymania dobrego kontaktu" -
    jest fałszywy (w swojej pierwszej części). Jakkolwiek połączenia nie są
    faktycznie darmowe, bo są płacone ryczałtem, niemniej jednak ich koszt
    jest na tyle mały, że mogą być w powszechnej świadomości z samym kosztem
    utrzymania linii.

    L.

  • 45. Data: 2008-06-30 10:26:22
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 30-06-2008 12:06, Liwiusz pisze:
> [...]

    > mówimy. Jeśli już zakładamy, że pracownik chce pracować zdalnie, to
    > powinien jednak mieć telefon. Zatem zakładamy, że te 50zł na kwartał,

    Tyle że to chyba *pracodawca* powinien zapewnić telepracownikowi
    wszystkie niezbędne do wykonywania pracy narzędzia - łącznie z
    telefonem, o ile oczywiście uzna to za stosowne i niezbędne.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 46. Data: 2008-06-30 10:30:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mich@l pisze:

    > Tyle że to chyba *pracodawca* powinien zapewnić telepracownikowi
    > wszystkie niezbędne do wykonywania pracy narzędzia - łącznie z
    > telefonem, o ile oczywiście uzna to za stosowne i niezbędne.

    To zapewni poprzez wypłatę odpowiedniej kwoty w celu pokrycia
    kosztów. Chyba nie oczekujesz, że pracodawca będzie podpisywał z
    operatorem umowę na telefon w prywatnym mieszkaniu pracownika?

    L.

  • 47. Data: 2008-06-30 10:39:56
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 30-06-2008 12:30, Liwiusz pisze:

    > To zapewni poprzez wypłatę odpowiedniej kwoty w celu pokrycia
    > kosztów. Chyba nie oczekujesz, że pracodawca będzie podpisywał z
    > operatorem umowę na telefon w prywatnym mieszkaniu pracownika?

    Oczywiście że oczekuję. Co z tego że mieszkanie prywatne? Telefon
    przecież służbowy.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 48. Data: 2008-06-30 10:44:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-30, Mich@l <k...@t...cy> wrote:

    [...]

    > Oczywiście że oczekuję. Co z tego że mieszkanie prywatne?

    To z tego, że nie ma praw do lokalu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2008-06-30 10:50:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mich@l pisze:

    > Oczywiście że oczekuję. Co z tego że mieszkanie prywatne? Telefon
    > przecież służbowy.

    A czy umowę na prąd z elektrownią też pracodawca musi zapewnić? Nie
    popadajmy w paranoję...

    L.

  • 50. Data: 2008-06-30 10:51:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2008-06-30, Mich@l <k...@t...cy> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To z tego, że nie ma praw do lokalu.

    Pomijając zapisy w niektórych regulaminach operatorów (które i tak
    nie są surowo przestrzegane), żaden inny przepis prawny nie uniemożliwia
    chyba zawarcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych osobie,
    która nie posiada tytułu prawnego do lokalu?

    L.