PracaGrupypl.praca.dyskusje › TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?

  • 11. Data: 2008-06-25 16:50:08
    Temat: Re: TELEPRACA - dlaczego tak powoli wchodzi do Polski ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g3tscl$61d$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Art. 67(1), 67(2) itd. (x) w indeksie górnym.
    To się domyśliłem, tylko zastosowania nie bardzo widzę.
    Otóż czytałem, nawet niedawno, że regulacje dotyczące pracy zdalnej dopiero
    mają znaleźć precyzyjne zapisy w nowelizacjach prawa pracy.
    Obecnie tego w zasadzie brak.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-06-25 17:04:54
    Od: Zbylut <Z...@n...zzz>

    W artykule <g3rlh7$4f8$1@news.dialog.net.pl> Jotte napisal(a):

    > Posadziłbyś sobie szpiega na własnym kompie, że o kamerze we własnej chacie
    > nie wspomnę?

    w telepracy firma ma zapewnić sprzęt pracownikowi, więc o szpiegu we własnym
    kompie nie ma mowy. Podstawą telepracy jest zadaniowy system pracy, więc
    pracując w domu nie potrzebujesz mieć nadzoru - możesz pracować na 50%
    możliwości, ale masz oddać wynik swojej pracy w terminie.

    > To znaczy jakie konkretnie (wiarygodne źródło konieczne rzecz jasna).

    spalanie_samochodu/1_km ahd_analyst c d Desktop _marcin p pro r s scripts this u
    ilość_km_do_pracy_w_2_strony ahd_analyst c d Desktop _marcin p pro r s scripts this u
    cena_litra_benzyny :)

    Dojazd do pracy zajmuje mi 1h w jedną stronę, auto pali 13l/100km. Korzyści
    czasowe oraz finansowe z telepracy - bardzo widoczne. Pracowałem w tym trybie
    jeden kwartał, stwierdziłem że podstawa to wydzielić w domu jeden pokój na
    biuro, by oddzielić pracę od życia domowego:)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 13. Data: 2008-06-25 18:15:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrn.pl.g63uq0.e0s.Zbylut@NoWhere.zzz Zbylut
    <Z...@n...zzz> pisze:

    > w telepracy firma ma zapewnić sprzęt pracownikowi, więc o szpiegu we
    > własnym kompie nie ma mowy.
    Interesuję się tą formą pracy. Nie znam jednak podstawy prawnej twierdzenia
    o obowiązkowym dostarczeniu przez pracodawcę kompa czy innych urządzeń. Może
    czegoś nie wiem, niech ktoś poda źródło prawa.
    Ale - prawa, a nie jakąś tam opinię.

    > Podstawą telepracy jest zadaniowy system
    > pracy, więc pracując w domu nie potrzebujesz mieć nadzoru - możesz
    > pracować na 50% możliwości, ale masz oddać wynik swojej pracy w
    > terminie.
    Jestem tego samego zdania

    > Dojazd do pracy
    > zajmuje mi 1h w jedną stronę, auto pali 13l/100km. Korzyści czasowe
    > oraz finansowe z telepracy - bardzo widoczne.
    Czas dojazdu masz na granicy sensowności - 2h na same dojazdy + 8h pracy +
    czynności okoliczne to prawie 50% życia. Jak doliczyć sen to bez sensu. Nie
    na tym życie IMO polega, ale to już indywidualne.
    Spalanie - też mało sensowne chyba, że to LPG (mój też żłopie 12-13 gazu po
    mieście).
    Słowem - masz rację biorąc pod uwagę zysk w stosunku do nienormalnych w
    twoim przypadku kosztach okolicznych świadczenia pracy.
    Osobiście skłaniam się raczej w kierunku korzyści płynących z wygody
    zadaniowego czasu pracy i komfortu braku codziennych kontaktów z niektórymi
    "osobami".
    O kosztach oczywiście nie zapominam. ;)

    > Pracowałem w tym trybie
    > jeden kwartał, stwierdziłem że podstawa to wydzielić w domu jeden pokój
    > na biuro, by oddzielić pracę od życia domowego:)
    To bardzo dobre rozwiązanie.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-06-25 19:16:31
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Jotte napisal(a):

> [...]
    > o obowiązkowym dostarczeniu przez pracodawcę kompa czy innych urządzeń. Może
    > czegoś nie wiem, niech ktoś poda źródło prawa.

    telepraca jest także umową o pracę wg KP, czyli pracodawca ma dostarczyć
    sprzęt tak jak w przypadku nie-telepracy. Do biura z własnym laptopem
    nikt nie przychodzi :)

> [...]
    > na tym życie IMO polega, ale to już indywidualne.
    > Spalanie - też mało sensowne chyba, że to LPG (mój też żłopie 12-13 gazu po

    tak, LPG. Niestety jest to w obrębie jednego miasta, ja mam pecha
    mieszkać nie-blisko firmy ;)

    > Osobiście skłaniam się raczej w kierunku korzyści płynących z wygody
    > zadaniowego czasu pracy i komfortu braku codziennych kontaktów z niektórymi
    > "osobami".

    przykładowo, ja mam w biurze "w tradycyjnym trybie pracy" - także zadaniowy
    czas pracy

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 15. Data: 2008-06-25 19:25:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrng656an.b6u.Zbylut@NoWhere.zzz Zbylut
    <Z...@N...zzz> pisze:

    > telepraca jest także umową o pracę wg KP, czyli pracodawca ma dostarczyć
    > sprzęt tak jak w przypadku nie-telepracy. Do biura z własnym laptopem
    > nikt nie przychodzi :)
    W tych kwestiach jest dużo drobnych i mniej drobnych zagadnień. Pisałem, że
    interesuje mnie podstawa prawna, nie swobodna opinia.

    To się zdarza. Przykładem nauczyciele.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-06-26 10:10:31
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 23 Jun 2008 05:40:19 +0200, ZASK napisał(a):

    > zemu tak powoli telepraca
    > wchodzi do Polski? Czy pracodawcy nie szukają oszczędności ? Z czego to
    > wynika ?

    Pracowałem zdalnie i teraz - jako etatowiec 8-16 strasznie tęsknię za
    tamtym systemem. Wymaga on samodyscypliny i dobrej organizacji zajęć, ale
    przy odrobinie rozsądku ("zrobię w weekend to, co miałem robić cały
    tydzień") bardzo efektywna.

    Dlaczego tak słabo z tym u nas?
    Z moich obserwacji wynika, że pracodawcy zwyczajnie się telepracy boją.
    Oczywiście nie w każdym zawodzie da się przyjąć taki system, ale np. w
    sporej części IT jest zupełnie łatwa do wprowadzenia. Mimo tego, jak tylko
    na rozmowach kwalifikacyjnych proponuję pracę zdalną, zazwyczaj słyszę
    jakieś wykręty, marudzenia, bliżej nieokreślone mętne powody, ogółem
    sprowadzające się do "raaaaczej nie".
    Mając pracownika w biurze, faktycznie jest większa kontrola i sprawna
    komunikacja. Jak siedzę w domu, to pracodawca nie wie co robię, stąd pewnie
    obawa, że nie robię nic, a za miesiąc przyjdę po pieniądze.

    Oczywiście, że jak nie zrealizujemy zleconych zadań, to pracę stracimy, czy
    to zdalną czy stacjonarną. Są też okresy próbne, żeby wypróbować pracownika
    - dlaczego nie telepracownika?...

    Tracę 2h na dojazdy i szlag mnie przez to trafia. W pracy wymieniam maile z
    kolegami z biurka obok. Całą tą robotę mógłbym robić w domu, w dogodnym
    czasie i nastroju. Niestety, szefostwo chce mieć pracowników w biurze. Ale
    się nie poddaję i jak tylko nadarzy się okazja, będę telepracę negocjować
    :D

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 17. Data: 2008-06-26 17:58:17
    Od: lytnew <l...@p...fm>

    Zbylut pisze:
    > Dojazd do pracy zajmuje mi 1h w jedną stronę, auto pali 13l/100km. Korzyści
    > czasowe oraz finansowe z telepracy - bardzo widoczne.

    Dodatkowo jeśli ktoś mieszka na wsi i musi dojeżdżać do miasta, to nie
    dość, że traci czas, to jeszcze naraża się na niezdrowe i śmierdzące
    miejskie powietrze oraz hałas. Szkodzi płucom i nadwyręża układ nerwowy.
    To także argument, żeby pozostać w domu i znaleźć sobie pracę zdalną.

    Pozdrawiam
    lytnew

  • 18. Data: 2008-06-26 20:13:58
    Od: "ZASK" <Z...@z...pl>

    "lytnew" <l...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > miejskie powietrze oraz hałas. Szkodzi płucom i nadwyręża układ nerwowy.
    > To także argument, żeby pozostać w domu i znaleźć sobie pracę zdalną.

    Pracodawca akurat ma gdzieś czy sie narażasz na hałas i niezdrowe powietrze
    :D :D Niestety tak jest, dla pracodawcy zdrowie się liczy wtedy, kiedy nie
    możesz pracować i trzeba płacić za urlop zdrowotny :)

    A co do telepracy - to doskonałe rozwiązanie kiedyś do Polski zawita, ale
    wiadomo Polska o (sto)kilkadziesiąt lat jest w tyle za Europą, więc my tego
    nie doczekamy, raczej nasze wnuki, prawnuki.

  • 19. Data: 2008-06-26 20:21:15
    Od: "ZASK" <Z...@z...pl>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message

    > 1. Bo trzeba zatrudnić człowieka, który zna się na komputerach i sieciach
    > na tyle, aby potrafił zorganizować całe środowisko po stronie pracodawcy -
    > a nie wszystkie firmy stać na wydatek rzędu 2000 zł/mc brutto, albo i
    > więcej.

    Czym jest pracownik za 2000 zł od informatycznej organizacji telepracy, czy
    nawet za 5000 zł?!! jak w firmie trzeba zatrudnić sprzątaczkę(i) za 1000 zł,
    stróża(ów) za 1500 zł, pana portiera, Pana "technicznego" i masę innych
    ludzi zajmujących się sprzataniem, pilnowaniem, modernizacją i naprawianiem
    stanowisk pracy.

    A gdzie koszty wynajmu biurowca (w Warszawie - jedne z droższych w Europie)
    ?

    > 2. Niedawno została uchwalona ustawa, która gwarantuje telepracownikom
    > różne warunki do pracy, a tym samym znosi większość korzyści dla
    > pracodawcy. A skoro nie ma wyraźnych korzyści, to zawsze lepiej jest
    > zatrudniać tradycyjnie.

    Ustawa trochę idiotyczna. Rząd powinien ułatwić życie pracodawcom, i dać
    różnę zachęty:
    - dodatkowe ulgi podatkowe dla firm
    - zniesienie części podatków przez jakiś okres poczatkowy
    - różne przywileje dla firm zatrudniających telepracowników
    tak żeby pracodawca miał jeszcze więcej korzyści, żeby telepraca znacznie
    bardziej opłacała się od zwykłej pracy. Tylko wtedy można liczyć na szybki
    rozwój tej formy pracy.

    Z.

  • 20. Data: 2008-06-26 20:27:34
    Od: "ZASK" <Z...@z...pl>

    > Jestem tego samego zdania

    Dokładnie w telepracy płaci się za efekty, a nie za czas. W rezultacie dla
    pracodawcy jest to korzystniejsze i bardziej miarodajne.

    Ja jadę do pracy 1-1.15 h a wracam zawsze dłużej 1.2-1.3 h. Dziennie tracę
    conajmniej 2.5 godziny !!! A ile nerwówo i stresu (korki samochodowe). Do
    tego parkingi, zużycie samochodu, utrata wartości, wgnieceniea i zadrapania
    na ciasno obsadzonym parkingu.

    Moje Audi A6 3.0Q pali 16-17 litrów benzyny w mieście. Dlatego zgodził bym
    się już dziś na telepracę za 75-80% wynagrodzenia, które dostaję teraz !!!

> [...]
    > Osobiście skłaniam się raczej w kierunku korzyści płynących z wygody
    > zadaniowego czasu pracy i komfortu braku codziennych kontaktów z

    Komfort pracy jest zupełnie inny. W pracy czujesz się jak w domu :)

    > To bardzo dobre rozwiązanie.

    Nie da się ukryć, ale POlska jest zacofana i widze, ze póki co lepiej nie
    będzie.