PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukanie pracy po cichu ...

  • 1. Data: 2007-10-16 19:42:55
    Temat: Szukanie pracy po cichu ...
    Od: t...@g...pl

    Chcę się praktycznie zorientować w sytuacji na rynku pracy. Chciałbym
    wysłać kilka cv do różnych firm, ale za wszelką cenę nie chcę, aby mój
    obecny pracodawca się dowiedział, że szukam nowej pracy. Jakie jest
    ryzyko, że mój pracodawca jednak dowie się się o tym ( telefon od
    innej firmy itp ) ? Branża IT - programista.

  • 2. Data: 2007-10-16 19:56:50
    Temat: Re: Szukanie pracy po cichu ...
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

[...]

    Zerowe jeżeli w CV obecne miejsce pracy określisz bez podawania jego nazwy,
    np
    - średniej wielkości spółka z o.o. produkująca oprogramowanie dla sektora
    bankowego
    - duża spółka akcyjna, wiodący na rynku dostawca usług outsourcingu
    informatycznego
    - niewielka firma produkująca specjalistyczne oprogramowanie do sterowania
    automatyką przemysłową

    dalej określisz swoje stanowisko i zakres obowiązków/dokonania

    Nie używaj nazwy firmy i nazw produktów - szczegóły moższe podać lub nie na
    rozmowie- będziesz widział jak jest.

    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-10-17 18:49:06
    Od: "bison" <b...@b...co>

    Użytkownik "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> napisał w
    wiadomości news:ff35c7$sq3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ryzyko, że mój pracodawca jednak dowie się się o tym ( telefon od
    > innej firmy itp ) ? Branża IT - programista.

    Ja tak robiłem przez kilka miesięcy i wszędzie w CV podawałem obecną nazwę
    firmy gdzie pracuje
    i nic. Pracodawca był zaskoczony jak mu powiedziałem, że przenosze się do
    nowej pracy a nawet
    zwalniałem się z roboty i chodziłem na rozmowy w sprawie pracy. Ale cóż,
    jaka płaca taka praca.

  • 4. Data: 2007-10-18 09:52:22
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

[...]

    Myślę że bardzo małe.

  • 5. Data: 2007-10-18 10:26:33
    Od: live_evil <u...@b...o2.pl>

    Gienek napisał(a):
> [...]
    > ryzyko, że mój pracodawca jednak dowie się się o tym ( telefon od
    > innej firmy itp ) ? Branża IT - programista.

    Co nie zmienia faktu, ze takie przypadki zdazaja sie, opisywano nawet na
    grupie.

    --

    34% [===========> ]

  • 6. Data: 2007-10-18 15:18:48
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Migracja pracownikow to normalna sprawa, zwlaszcza w IT. Zmienily sie czasy
    i teraz nie liczy sie czy ma sie prace, tylko jaką i za ile. Dlatego
    standardem jest dyskrecja w takich sprawach, napewno nie beda dzwonic do
    firmy i pytac sie kierownika "Czy Pan, wie ze Pana pracownik.... " ;)

  • 7. Data: 2007-10-20 07:40:21
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    t...@g...pl wrote:

> [...]
    > ryzyko, że mój pracodawca jednak dowie się się o tym ( telefon od
    > innej firmy itp ) ? Branża IT - programista.

    sam najlepiej wiesz jakie bedzie prawdopodobienstwo, to zalezy
    od tego jakie Twoja firma ma kontakty, jak Twoje nazwisko znane
    jest w branzy, do jakich firm bedziesz wysylal dokumenty itp...

    moze zacznij od profili na linkedin czy goldenline, jesli masz
    ciekawe doswiadczenie do headhunterzy sami zaczna sie kontaktowac

  • 8. Data: 2007-10-20 16:37:46
    Od: "Duval" <d...@b...pl>

    Witam,

    Przy tym sposobie trzeba uważać na to, że firmy też tak robią. Znam
    przypadek, że koleś z pewnej firmy telekomunikacyjnej wysłał CV w odpowiedzi
    na ogłoszenie, które zamieściła jego firma (ogłoszenie było napisane przez
    jakaś firmę rekrutacyjną, albo w stylu - "firma tel. poszukuje pracownika").
    Podobno niezły ubaw był u nich jak sobie czytali to CV - "pracuje w firmie X
    [...], chcę zmienić pracę bo to albo tamto itd."
    Pozdr.
    Duval