PracaGrupypl.praca.dyskusjeSymfonia program.... › Re: Symfonia program....
    From: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Symfonia program....
    Date: Wed, 24 Apr 2002 10:22:35 +0200

    "TeXXaS" <m...@e...pw.edu.pl> wrote in message
    news:3CC665B7.E360FEC@elka.pw.edu.pl...

    > Może i Micro - dla mnie to jeden pies :)) Rzecz poprostu w nazwie.

    Tyle, ze fakt mylenia nazw sugeruje iz sie malo orientujesz :-)

    > No to mamy różne pojęcie o tranzakcyjności. Po mojemu to cudo gwarantuje
    > spójność danych.
    No trakzakcyjnosc to troche wiecej, ale przyjmijmy Twoja uproszczona
    definicje.

    >W szczególności - pada połączenie i wykonywana jest domyślna
    > akcja - Commi lub Rollback....

    PO PADZIE ZAWSZE ROLLBACK!! ZAWSZE ROLLBACK!!
    I microkernel to wlasnie robi...
    Czyzbys znalazl niedokonczona tranzakcje? I skad wiesz, ze to co
    "niedokonczone" szlo w tranzakcji?

    > Rewelacja - chodzi o to, że zarządzaniem tranzakcją powinien zajmować się
    > serwer - a tu jest to niemożliwe, bo on zajmuje się tylko serwowaniem
    plików...

    Mysle, ze jestes w bledzie :-) Otoz jest wersja btrieve'a dla instalacji
    lokalnych (standalone) i wowczas tranzakcjami zajmuje sie lokalny
    microkernel. Ale jest tez wersja btrieve'a serverowa, wowczas microkernel
    pracuje na serverze :-), a na lokalnej maszynie masz tylko moduly
    komunikacyjen.

    > O to fajnie... Z drugiej strony za taką kasę...

    Jaka klientela taka kasa - to nie jest prosty system dla jednoosobowej
    hurtowni zeszytow :-)

    Dalej

    > :-))
    > Nie chodzi o rozbrajanie a o dostęp do danych.
    > Następna sprawa to słowo "duży" - kiedyś musiałem pogrzebać w paru
    programach
    > DOSowych i tam można było zrobić wszystko co się chciało... Wiadomo, że
    pod
    > okiem księgowego, który mógł się doszukać jakiejś logiki w cyferkach
    > prezentowanych na ekranie....

    Nie zycze nikomu reverse engineering'u danych ksiegowych jakiegokolwiek
    rozbudowanego systemu ksiegowego - to naprawde boli :-)

    > Tak czy owak - dla mnie to EOT.

    Ok, EOT