PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo pracy

  • 1. Data: 2005-03-20 17:04:16
    Temat: Świadectwo pracy
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    Witam
    Zażądałem od byłego pracodawcy uzupełnienia świadectwa pracy o orzeczenie
    sądu pracy ,związane z bezskutecznym ( bezprawnym? ) moim zwolnieniu i
    przyznanym mi z tego tytułu odszkodowaniu .Jaką treść powinien mieć ów wpis?
    Co powinien zawierać?
    zdrowaśki

    _______________________
    j...@w...pl

  • 2. Data: 2005-03-20 20:07:17
    Temat: Re: Świadectwo pracy
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-20 18:04, *J&B* w te oto słowa się odzywa:
> [...]
    > przyznanym mi z tego tytułu odszkodowaniu .Jaką treść powinien mieć ów wpis?

    imho jesli jakis czas temu na to samo pytanie (zadawane kilka razy)
    nikt ci nie udzielil odpowiedzi, to raczej teraz tez jej nie uzyskasz.
    proponuje szukac gdzie indziej.

    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 3. Data: 2005-03-25 09:13:27
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    ------------------------
    Użytkownik "J&B" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sądu pracy ,związane z bezskutecznym ( bezprawnym? ) moim zwolnieniu i
    > przyznanym mi z tego tytułu odszkodowaniu .Jaką treść powinien mieć ów

    Nie ma na to przepisów skoro sąd nie nakazał zmiany świadectwa pracy (mogłeś
    to napisać w pozwie) ale z reguły swiadectwo zmienia się na "Rozwiązanie
    umowy o pracę za porozumieniem stron"

    Niestety jak pracos=dawca sie uprze a wydał ci już świadectwo - to o ile sie
    z nim nie zgadzasz możesz wystąpić do sądu o jego zmianę, ale masz na to....
    tylko 7 dni :)

    pzdr

  • 4. Data: 2005-03-25 10:32:40
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

> [...]
    sie
    > z nim nie zgadzasz możesz wystąpić do sądu o jego zmianę, ale masz na

    Jesteś w błedzie , gdyż reguluje to rozporządzenie MPiPS z dnia 15.05.1996
    Dz.U nr. 60 poz.282 paragraf 5 ust.3.Mam prawo zarządać zmiany tresci
    swiadectwa o postanowienie sądu.
    Zanim zapadł dla mnie korzystny wyrok , umowa o pracę była rozwiazana i
    dostałem takie swiadectwo które mi nie odpowiada.
    Dlatego pytałem się o tresc wpisu , jak on powinien brzmiec na zmienionym
    swiadectwie pracy .
    zdrowaśki

  • 5. Data: 2005-03-25 11:16:14
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    > Jesteś w błedzie , gdyż reguluje to rozporządzenie MPiPS z dnia
    15.05.1996
    > Dz.U nr. 60 poz.282 paragraf 5 ust.3.Mam prawo zarządać zmiany tresci
    > swiadectwa o postanowienie sądu.

    Owszem zgadzam się z Tobą - w rozporządzeniu, októrym piszesz jest napisane,
    że "Pracownik MA PRAWO zażądać zmiany tresci świadectwa o pracę"

    Pytanie więc brzmi - CZY ZAŻĄDAŁEŚ TEGO? :)))

    Jeżeli tak, to jak pisałem, z reguły zmienia się wpis do świadectwa na
    "Rozwiązanie za porozumienie stron", ale jeżeli nie zażądałeś, to już tylko
    zależy od dobrej woli pracodawcy, a jeżeli pracodawca nie chce a 7dni
    minęło - to jedyne co możesz zrobić to wystąpić z wniosiem do Sądu Pracy o
    "Przywrócenie Terminu do wniesienia odwołania co do treści świadectwa pracy"

    Jest duża szansa, że Sąd ci przywróci termin i wtedy dopiero możesz wystąpić
    z wnioskiem o zmianę trybu rozwiązania umowy - a wtedy to już jest AUTOMAT -
    sąd orzeka tak jak w cytowanym przez Ciebie Rozporządzeniu"

    PS.
    Pamiętaj, że istnieje różnica w zapisie "Pracownik MA PRAWO" w porownaniu z
    zapisem "SĄD AUTOMATYCZNIE ZMIENIA TREŚĆ ŚWIADECTWA PRACY"

    W tym wypadku wszystko dzieje się NA WNIOSEK PRACOWNIKA, który jak chce to
    taki wniosek składa, a jak nie chce to nie składa, a jak nie złoży to sąd
    nie może nakazać zmieniać czegokolwiek pracodawcy, skoro pracownik o to nie
    wnioskował.

    pozdrawiam

    --------------------

    Kot pozdrawia

    gg 2778755
    Tlen - w...@t...pl

    ------------------------

  • 6. Data: 2005-03-25 16:12:18
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    witam
    .....ja od pracodawcy dostałem świadectwo pracy z wpisem że zostałem
    zwolniony przez zakład ( tu jakieś paragrafy KP ) z trzymiesięcznym
    wypowiedzeniem.Oddałem sprawę do sądu pracy i sąd orzekł iż, wypowiedzenie
    to jest bezskuteczne i zasądził na moją korzyść odszkodowanie.Zanim zapadł
    wyrok minęło trochę czasu stąd taki a nie inny wpis w świadectwie pracy.,
    gdyż świadectwo dostałem zanim skończyła się sprawa sądowa.Teraz zażądałem
    od pracodawcy wpisu o bezskutecznym ( bezprawnym ) zwolnieniu i
    czekam.Chodzi mi o to jak ten wpis ma brzmieć.
    zdrowaśki

  • 7. Data: 2005-03-25 17:48:02
    Od: Sokol <s...@p...fm>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 10:13:27 +0100, Wielki Kot napisał(a):

> [...]
    > z nim nie zgadzasz możesz wystąpić do sądu o jego zmianę, ale masz na to....

    Czegoś tu nie rozumiem, czy skutkiem wyroku było przywrócenie do pracy?
    Czy po przywróceniu pracodawca kolejny raz wymówił Ci pracę?
    W takim przypadku, moim zdaniem, nalezałoby anulować stare śś\waidectwo
    pracy, o ile było drugie wypowiedzenie, wystawić nowego z nowym wpiesem -
    podstawą rozowiązania umowy.

    --
    Zdzisław Sokołowski

  • 8. Data: 2005-03-25 20:16:49
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

> [...]
    > W takim przypadku, moim zdaniem, nalezałoby anulować stare śś\waidectwo
    > pracy, o ile było drugie wypowiedzenie, wystawić nowego z nowym wpiesem -

    sąd uznał iż, rozwiązano ze mną umowę o pracę z naruszeniem przepisów KP
    ,ja żądałem odszkodowania i sąd się do mego wniosku przychylił.
    ..uznaje się wypowiedzenie za bezskuteczne i przyznaje się odszkodowanie w
    wysokości
    ..... tak mniej więcej brzmiał wyrok.

    chcę od pracodawcy zmiany już mi wydanego świadectwa ( świadectwo wydano mi
    przed wyrokiem ) i uzupełnienia o sentencję wyroku.
    Dlatego ,że na rozmowach kwalifikacyjnych muszę się tłumaczyć dlaczego
    rozwiązano ze mną umowę o pracę ,bo w świadectwie pisze iż wypowiedział mi
    zakład w ustawowym terminie i tu pada pytanie dlaczego? Jak mnie zwolnili z
    naruszeniem prawa to niech teraz napiszą sentencję wyroku.Dla ciekawości
    zapodam iż, zwolniono mnie w czasie urlopu z niezachowaniem ustawowego czasu
    wypowiedzenia.Ogólnie to wesoło było na rozprawie sądowej ;-))
    zdrowaśki

  • 9. Data: 2005-03-25 23:50:18
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

> [...]
    czasu
    > wypowiedzenia.Ogólnie to wesoło było na rozprawie sądowej ;-))

    Błędem było, że od razu na rozprawie nie zawnioskowleś o zmiane treści
    świadectwa pracy (jak pisałem dwukrotnie - jest praktycznie reguła, że wpis
    po zmianie brzmi "Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron"), dlatgo tez
    skoro w setencji wyroku nie było takiego nakazu to pracodawca MOŻE TO ZROBIĆ
    ale wcale NIE MUSI i tu jest pis pogrzebany - nistety durne totrochę ale
    prawdziwe.

    Z drugiej jednak strony - jżeli jedna ze stron na procesie wystepuje bez
    pełnomocnika, to sędzia ma OBOWIZEK pouczyć stronę co do możliwości
    składania stosownych wnioskow oraz konsekwencji ich zlożenia bądź
    niezłożenia (jest na to stosownyprzepis w Kodeksie Postępowania Cywilnego -
    artykułu nie pamiętam - hyba 300- coś tam).

    Więc skoro sędzia tego nie zrobił a pracodawca się upiera, że nie zmieni
    musisz zawnioskować do sądu o "Pzywrócenie terminu na złożenie wniosku o
    sprostowanie swiadectwa pracy" - i odpowiednio ten wniosek zargumentować -
    chociazby w taki sposób jakpisze powyżej - tzn, że nie byłeś pouczony przez
    sędziegoo takiej możliwości a wystepowałeś bez adwokata.

    Sąd z pewnością przywroci ci termin - a to odbywa się dość szybko - ok. 2-3
    tygodni, bo robi się to na posiedeniu niejawnym) - i jak już dostabuesz
    decyzje o przywrócniu terminu, składasz w S ądzie Pracy normalny Pozew o
    "Sprostowanie Świadectwa Pracy" - i tu wpisz jaki chciałbyś mieć zapis
    (najlepiej "porozumienie stron" - tu już będz8esz czekał na rozprawę w
    "normalnej koljce" ale wyrok zapadnie od razu na pierwszej rozprawie niejako
    z "automatu" - druga strona pewnie nawet sie nie stawi.

    No i dopierp po uprawomocnieniu się wyroku (14 dni od daty ogłozenia) wraz z
    wyrokiem udajesz sie do Pracodawcy i wtedy nie ma zmiłuj MUSI ZMIENIĆ.

    Strasznie to pogmatwane jest, ale takie czasami durnoty możan zanależć w
    prawie.

    PS.
    Podkreślam jeszcze raz, że sąd nie może zasądić ani nakazać czegoś o co
    strona nie wnioskowała - a ty i=o to nie wnioskowałeś (sąd jednak powinien
    Cię pouczyć o MOZLIWOŚCI ZŁOŻNIA TAKIEGO WNIOSKU - a tego nie zrobił, i to
    jst wina sądu - niestety).

    --------------------

    Kot pozdrawia

    gg 2778755
    Tlen - w...@t...pl

    ------------------------

  • 10. Data: 2005-03-26 07:29:35
    Od: Sokol <s...@p...fm>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 21:16:49 +0100, J&B napisał(a):

    > ..uznaje się wypowiedzenie za bezskuteczne i przyznaje się odszkodowanie w
    > wysokości
    Skoro taki jest wyrok sądu, to musi nastapic inna forma wypowiedzenie,
    rozwiązania stosunku pracy. Może to byc słynne porozumienie stron i na tej
    podstawie pracodawca winien wystawić nowe świadectwo pracy. Ja dązyłbym do
    takiego rozwiązania, zgodnego z wyrokiem sądu.

    --
    Zdzisław Sokołowski