PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚwiadectwo pracy › Re: Świadectwo pracy
    From: "Wielki Kot" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Świadectwo pracy
    Date: Sat, 26 Mar 2005 00:50:18 +0100

    Użytkownik "J&B" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d21rkk$1p2$1@news.onet.pl...
    > ..... tak mniej więcej brzmiał wyrok.
    >
    > chcę od pracodawcy zmiany już mi wydanego świadectwa ( świadectwo wydano
    mi
    > przed wyrokiem ) i uzupełnienia o sentencję wyroku.
    > Dlatego ,że na rozmowach kwalifikacyjnych muszę się tłumaczyć dlaczego
    > rozwiązano ze mną umowę o pracę ,bo w świadectwie pisze iż wypowiedział mi
    > zakład w ustawowym terminie i tu pada pytanie dlaczego? Jak mnie zwolnili
    > naruszeniem prawa to niech teraz napiszą sentencję wyroku.Dla ciekawości
    > zapodam iż, zwolniono mnie w czasie urlopu z niezachowaniem ustawowego
> [...]

    Błędem było, że od razu na rozprawie nie zawnioskowleś o zmiane treści
    świadectwa pracy (jak pisałem dwukrotnie - jest praktycznie reguła, że wpis
    po zmianie brzmi "Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron"), dlatgo tez
    skoro w setencji wyroku nie było takiego nakazu to pracodawca MOŻE TO ZROBIĆ
    ale wcale NIE MUSI i tu jest pis pogrzebany - nistety durne totrochę ale
    prawdziwe.

    Z drugiej jednak strony - jżeli jedna ze stron na procesie wystepuje bez
    pełnomocnika, to sędzia ma OBOWIZEK pouczyć stronę co do możliwości
    składania stosownych wnioskow oraz konsekwencji ich zlożenia bądź
    niezłożenia (jest na to stosownyprzepis w Kodeksie Postępowania Cywilnego -
    artykułu nie pamiętam - hyba 300- coś tam).

    Więc skoro sędzia tego nie zrobił a pracodawca się upiera, że nie zmieni
    musisz zawnioskować do sądu o "Pzywrócenie terminu na złożenie wniosku o
    sprostowanie swiadectwa pracy" - i odpowiednio ten wniosek zargumentować -
    chociazby w taki sposób jakpisze powyżej - tzn, że nie byłeś pouczony przez
    sędziegoo takiej możliwości a wystepowałeś bez adwokata.

    Sąd z pewnością przywroci ci termin - a to odbywa się dość szybko - ok. 2-3
    tygodni, bo robi się to na posiedeniu niejawnym) - i jak już dostabuesz
    decyzje o przywrócniu terminu, składasz w S ądzie Pracy normalny Pozew o
    "Sprostowanie Świadectwa Pracy" - i tu wpisz jaki chciałbyś mieć zapis
    (najlepiej "porozumienie stron" - tu już będz8esz czekał na rozprawę w
    "normalnej koljce" ale wyrok zapadnie od razu na pierwszej rozprawie niejako
    z "automatu" - druga strona pewnie nawet sie nie stawi.

    No i dopierp po uprawomocnieniu się wyroku (14 dni od daty ogłozenia) wraz z
    wyrokiem udajesz sie do Pracodawcy i wtedy nie ma zmiłuj MUSI ZMIENIĆ.

    Strasznie to pogmatwane jest, ale takie czasami durnoty możan zanależć w
    prawie.

    PS.
    Podkreślam jeszcze raz, że sąd nie może zasądić ani nakazać czegoś o co
    strona nie wnioskowała - a ty i=o to nie wnioskowałeś (sąd jednak powinien
    Cię pouczyć o MOZLIWOŚCI ZŁOŻNIA TAKIEGO WNIOSKU - a tego nie zrobił, i to
    jst wina sądu - niestety).

    Kot pozdrawia

    gg 2778755
    Tlen - w...@t...pl