PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej

  • 1. Data: 2005-08-23 10:44:41
    Temat: Studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej
    Od: "Tomasz Błażejczyk" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    W ramach podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych postanowiłem skończyć
    studia podyplomowe w zakresie projektowania i analizy systemów
    informatycznych. Natrafiłem na taką ofertę na wydziale elektrycznym
    Politechniki Warszawskiej:
    http://rodan.isep.pw.edu.pl/pspsi/

    Czy ktoś z Was kończył ten kurs lub ma informacje na jego temat? Jak
    wyglądają studia, czy wiedza jest przekazywana z rzetelny sposób, czy
    certyfikaty które otrzymam po zaliczeniu mają jakąś wartość na rynku pracy?

    Program studiów wygląda sensownie, jednak cena skłania do bliższego śledztwa
    ;-)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-08-23 11:01:37
    Od: S <s...@i...op.pl>

    Tomasz Błażejczyk wrote:

> [...]
    > wyglądają studia, czy wiedza jest przekazywana z rzetelny sposób, czy
    > certyfikaty które otrzymam po zaliczeniu mają jakąś wartość na rynku

    Faaacet! Daj se siana! Teraz 19-letni domorosły linuksowiec umie duuużo
    więcej niż ci profesorowie co prowadzą te kursa!
    I pracodawcy takich własnie szukają...

  • 3. Data: 2005-08-23 11:09:31
    Od: "Tomasz Błażejczyk" <t...@p...onet.pl>

    > Faaacet! Daj se siana! Teraz 19-letni domorosły linuksowiec umie duuużo
    > więcej niż ci profesorowie co prowadzą te kursa!
    > I pracodawcy takich własnie szukają...
    >
    > --

    ... za miskę ryżu... ;-)

  • 4. Data: 2005-08-23 11:26:06
    Od: S <s...@i...op.pl>

    Tomasz Błażejczyk wrote:

    > ... za miskę ryżu... ;-)

    ależ ten świat jest niesprawiedliwy, co?

  • 5. Data: 2005-08-23 13:15:05
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Tue, 23 Aug 2005 13:01:37 +0200, S wrote:
    > Faaacet! Daj se siana! Teraz 19-letni domorosły linuksowiec umie duuużo
    > więcej niż ci profesorowie co prowadzą te kursa!

    Żartowniś. 19-letni domorosły linuksowiec ma zwykle zerowe pojecie o
    inżynierii oprogramowania, ale wydaje mu sie inaczej, bo myli
    predyspozycje z wiedzą/doświadczeniem.

    > I pracodawcy takich własnie szukają...

    Jaki pracodawca, tacy pracownicy. ;)

    --
    Great thoughts, like great deeds, need no trumpet.

  • 6. Data: 2005-08-23 13:51:40
    Od: Rjak <r...@o...pl>

    w <news:def7gp$fu$1@inews.gazeta.pl>
    Rafal Skoczylas napisał(a):

    > Żartowniś. 19-letni domorosły linuksowiec ma zwykle zerowe pojecie o
    > inżynierii oprogramowania, ale wydaje mu sie inaczej, bo myli
    > predyspozycje z wiedzą/doświadczeniem.

    Tak, ale jesli ma olej w glowie, i chce sie uczyc to na wiekszosci uczelni dosc
    szybko owa wiedza mu zostanie wtloczona do glowy. Przy okazji zweryfikuje czy to
    jest to co chce robic.

  • 7. Data: 2005-08-23 13:58:03
    Od: S <s...@i...op.pl>

    Rafal Skoczylas wrote:

    > 19-letni domorosły linuksowiec ma zwykle zerowe pojecie o
    > inżynierii oprogramowania

    A cóż to takiego ta "enżynieryja oprogramowania"?
    Wydaje mi sie, że to puste pojęcie.
    Żeby umieć dobrze programować w języku C++ to czy naprawdę trzeba mieć
    dyplomy politechniczne i 200 lat doświadczenia?
    Czy nie wystarczy kilka lat hobbystycznych zmagań ze źródłami aplikacji
    linuksowych?

    > , ale wydaje mu sie inaczej, bo myli
    > predyspozycje z wiedzą/doświadczeniem

    Otóż mam wątpliwości czy akurat w *tej* dziedzinie doświadczenie to taka
    najważniejsza rzecz... To nie medycyna ani prawo...

  • 8. Data: 2005-08-23 14:05:47
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    S napisał(a):
> [...]
    > dyplomy politechniczne i 200 lat doświadczenia?
    > Czy nie wystarczy kilka lat hobbystycznych zmagań ze źródłami aplikacji
    Inzynieria programowania to nie tylko umiejetnosc kodowania. To
    umiejetnosc pracy nad projektem informatycznym . A do tego juz zarowno
    doswiadczenie jak i wiedza ze studiow (tak, tak, czasem teoria sie
    przydaje) sa wskazane
    > Otóż mam wątpliwości czy akurat w *tej* dziedzinie doświadczenie to taka
    > najważniejsza rzecz... To nie medycyna ani prawo...
    Oj chyba masz zle watpliwosci. W kazdej dziedzinie doswiadczenie
    precentuje. Poza tym piszac sam, uczac sie jedynie na zrodlach
    sciaganych z netu, bez konsultacji z innymi, bardziej doswiadczonymi
    programistami, mozesz wyrobic w sobie zle nawyki, ktore pozniej beda Ci
    utrudnialy prace. A programowanie tak dla siebie a praca w firmie
    programistycznej to sa dwie rozne sprawy.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2005-08-23 15:52:56
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    badzio wrote:

> [...]
    > umiejetnosc pracy nad projektem informatycznym . A do tego juz zarowno
    > doswiadczenie jak i wiedza ze studiow (tak, tak, czasem teoria sie

    Co do konieczności posiadania doświadczenia prawdopodobnie masz rację.
    Jednak co do wiedzy ze studiów, to w 100% jest ona dostępna w książkach -
    nie ma sensu zapisywać się na płatne studia. Lepiej po prostu zacząć
    korzystać z uczelnianej czytelni - nie zauważyłem w regulaminie aby było
    ograniczenie dostępu dla ludzi nie związanych z uczelnią, lub nie będących
    studentami (przynajmniej w czytelni PW).
    Z kolei listę książek można sobie znaleźć na internetowych stronach uczelni,
    bądź na grupach dyskusyjnych, a jeśli się ma znajomych informatyków po
    studiach (lub bliskich końca tych studiów) - ich można się spytać.

  • 10. Data: 2005-08-23 18:07:29
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Tue, 23 Aug 2005 15:58:03 +0200, S wrote:

    > A cóż to takiego ta "enżynieryja oprogramowania"?
    > Wydaje mi sie, że to puste pojęcie.

    Właśnie o tym mówię. Nie masz o tym pojęcia, a wydaje Ci się, że zjadłeś
    rozumy profesorów.

    > Żeby umieć dobrze programować w języku C++ to czy naprawdę trzeba mieć
    > dyplomy politechniczne i 200 lat doświadczenia?

    Zależy czy mówisz o hakowaniu (w sensie pisania jakiegoś tam programu żeby
    działało, nie ważne jak jest w środku) czy programowaniu (w sensie pisania
    zachowując zasady sztuki). W pierwszym przypadku wystarczy linuksiarz-samouk,
    w drugim rzadko.

    Poza tym, zadając to pytanie pokazujesz że nie widzisz różnicy między
    programowaniem, a tworzeniem systemu, a to nie to samo.

    > Otóż mam wątpliwości czy akurat w *tej* dziedzinie doświadczenie to taka
    > najważniejsza rzecz... To nie medycyna ani prawo...

    Te wątpliwości czymś uzasadnione, czy tak sobie?

    --
    Be curious always, for knowledge will not acquire you. You must acquire it.