PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej

  • 11. Data: 2005-08-23 18:20:02
    Temat: Re: Studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Tue, 23 Aug 2005 17:52:56 +0200, Wojciech Jaczewski wrote:
    > Jednak co do wiedzy ze studiów, to w 100% jest ona dostępna w książkach

    Z tym 100% trochę przesadziłeś. Są rzeczy, o których ktoś wspomni na
    wykładzie/laborkach, a których nie dowiesz się z książek.

    Poza tym, zajęcia to coś więcej niż tylko wiedza, ale to już inny
    temat. :)

    > nie ma sensu zapisywać się na płatne studia. Lepiej po prostu zacząć
    > korzystać z uczelnianej czytelni [...]

    To jest chyba dosyć indywidualna kwestia. Niektórzy łatwiej uczą się
    czytając książki, inni wolą słuchać.

    n.
    --
    I am a great believer in luck, and I find the harder I work
    the more I have of it.

  • 12. Data: 2005-08-23 19:04:48
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Rafal Skoczylas wrote:

    > Z tym 100% trochę przesadziłeś. Są rzeczy, o których ktoś wspomni na
    > wykładzie/laborkach, a których nie dowiesz się z książek.

    Może rzeczywiście o ten jeden promil przesadziłem.
    Za to patrząc na to z innej strony - zapoznanie się z wiedzą na podstawie
    książek jest naogół szybsze niż na podstawie wykładów. Może byłoby inaczej,
    gdyby na uczelniach było więcej wykładowców o wybitnych zdolnościach do
    przekazywania wiedzy, a niestety ich ilość jest śladowa.
    Skoro zapoznawanie się z wiedzą jest szybsze - można więcej czasu poświęcić
    na co innego - na przykład przeglądanie grup dyskusyjnych na dany temat -
    tam też czasami można wyczytać coś ciekawego, czego się nie dowie na
    uczelni.

    (Co prawda sam nie studiuję informatyki, więc moje spostrzeżenia wywodzą się
    z zajęć na innym kierunku studiów, ale mam znajomych, którzy studiują bądź
    skończyli informatykę i mają analogiczne.)