PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staż pracy a działalność gospodarcza w kontekście UE.

  • 1. Data: 2003-01-27 11:42:07
    Temat: Staż pracy a działalność gospodarcza w kontekście UE.
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

    Czy działalność gospodarczą można wliczyć w staż pracy,
    wiedząc, że ten staż jest podstawą do np. wyliczenia płacy
    na placówce finansowanej przez UE ? To jest dylemat, bo
    panie w ZUS'ie coś kręcą i ogólnie wygląda
    na to, że u nas pojęcie "staż pracy" jest rozmyte i
    niedostosowane do UE. Do emerytury się liczy, do urlopu
    się nie liczy ... Niby proste. Ale co pisać w ogłoszeniach
    o pracę na stanowisku urzędnika UE, gdzie mają bardzo
    precyzyjne wymogi dotyczące własnie stażu pracy ?
    Można wliczyć działalność, czy nie ?
    Zdaje się, że w UE każdy rodzaj zatrudnienia, w tym
    samozatrudnienia, wlicza się do stażu.

    --
    Filip Sielimowicz
    ----

  • 2. Data: 2003-01-27 18:00:08
    Od: "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl>

    witam

    jak mnie dziś poinformowała pani w UP - własną działalnośc gosp. można
    wliczyć w staż pracy, z tym, że trzeba dostarczyć dok. potwierdzające opłaty
    w ZUS (ile i za jaki okres)

    pozdrawiam

    Dana

  • 3. Data: 2003-01-27 18:32:54
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

    > jak mnie dziś poinformowała pani w UP - własną działalnośc gosp. można
    > wliczyć w staż pracy, z tym, że trzeba dostarczyć dok. potwierdzające
    opłaty
    > w ZUS (ile i za jaki okres)

    Dzieki, już myślałem, że pytanie przepadnie w otchłani usenetu.
    najgorsze jest to, że np. jedna z pań w ZUS'ie w Gdyni twierdziła
    zupełnie coś innego (argument w postaci:
    "na pewno nie można, bo jak ja byłam na działalności, to mi
    pracodawca nie chciał potem wypisać świadectwa pracy".
    Te babki naprawdę czasem są osłabiające.) Na szczęście
    inna pani w ZUS'ie w Gdańsku potwierdziła, że można wliczać
    i ogólnie rozmowa była bardziej rzeczowa.

    Filip Sielimowicz

  • 4. Data: 2003-01-28 10:51:11
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Filip Sielimowicz <s...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b13u15$58o$...@n...onet.pl...

    > (argument w postaci:
    > "na pewno nie można, bo jak ja byłam na działalności, to mi
    > pracodawca nie chciał potem wypisać świadectwa pracy".
    > Te babki naprawdę czasem są osłabiające.)

    Haha!

    Niekompetencja urzędników czasami mnie przeraża.
    Kiedyś jakiś urzędnik nie chciał mi podać adresu jednej firmy, bo "ochrona
    danych osobowych"...

    Ale w takich przypadkach jedyną możliwością jest zapytanie na piśmie - wtedy
    po pierwsze, bardziej się starają przy odpowiedzi, a po drugie masz dowód na
    to, że Ciebie okłamali.

    Rafał

  • 5. Data: 2003-02-02 17:36:07
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

> [...]
    na piśmie - wtedy
    > po pierwsze, bardziej się starają przy odpowiedzi, a po
    Taaa, ale ile to trwa ?
    Dzięki za radę, nie pomyślałem. Ale żona rozpoczyna pracę
    jutro.

  • 6. Data: 2003-02-03 08:09:36
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Filip Sielimowicz <s...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1jkui$1pb$...@n...onet.pl...

    > Taaa, ale ile to trwa ?

    No właśnie to jest wada tej formy... :-)
    Ale zawsze w przypadku przedłużającej się odpowiedzi możesz się powołać na
    kodeks postępowania administracyjnego i zapisanych tam wymaganych terminów.