PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec pracy - PYTANIA

  • 1. Data: 2003-01-27 10:53:03
    Temat: koniec pracy - PYTANIA
    Od: <e...@N...gazeta.pl>

    witam,

    niestety szara rzeczywistosc dopadla i mnie:
    - firma w ktorej pracuje zwija swa dzialalnosc, tzn. "dociagnie" trwajace juz
    kontrakty, przy calkowitej minimalizacji kosztow operacyjnych. czyli wiaze sie
    to z tym ze ja musze odejsc.
    tak wiec dostalem wypowiedzenie za porozumieniem stron, nie wiem czy dobrze ze
    podpisalem "za porozumieniem stron"...
    a w ogole to moja umowa o prace (pelen etat) byla na czas okreslony, 12 m-cy.
    anyway:
    - chcialem was zapytac co mi przysluguje w mojej sytuacji.
    jestem lajkonikiem w tych kwestiach i nie chcialbym zostac "wydymany".
    np. w zeszlym roku wykorzystalem tylko 3 dni urlopu. czy nalezy mi sie
    ekwiwalent za niewykorzystany urlop. jakas odprawa?

    w ogole bede bardzo wdzieczny za wskazowki (tutaj, lub na priva, lub wskazanie
    miejsca gdzie takowe znajde) dla goscia w mojej sytuacji, i tak juz jestem
    zdolowany a jak sie okaze ze zostalem "zrobiony" to to napewno nie wplynie na
    poprawe nastroju..

    dzieki serdeczne.

    pozdrawiam,

    rafal

    e...@g...pl

  • 2. Data: 2003-01-27 12:17:30
    Temat: Re: koniec pracy - PYTANIA
    Od: s...@p...onet.pl

    Zostałeś zrobiony w bambuko, no ale trudno.
    W tej sytacji należy Ci się ekwiwalent za niewykorzystany urlop w roku ubiegłym
    oraz za rok bieżący ale proporcjonalny. Swiadectwo pracy,niech Ci wypełnią leg.
    ubezieczniową i poproś płacowca o wypełniony Rp 7. Życzę powodzenia.

  • 3. Data: 2003-01-27 14:30:28
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > tak wiec dostalem wypowiedzenie za porozumieniem stron, nie wiem czy
    dobrze ze
    > podpisalem "za porozumieniem stron"...
    zle.
    zrobili cie w konia bo nie nalezy cie sie w tej sytuacji nic poza
    ekwiwalentem za niewykozystany urlop o ile taki masz.
    gdyby to bylo z powodu likwidacji stanowiska pracy to przysluguje odprawa
    (nie wiem czy na pewno w umowach na czas okreslony ale skoro zarwana przed
    terminem to niby czemu nie?)

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 4. Data: 2003-01-27 15:20:57
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

> [...]
    > podpisalem "za porozumieniem stron"...
    > a w ogole to moja umowa o prace (pelen etat) byla na czas okreslony, 12
    Wydaje mi sie, ze nie wolno im ciebie zwalniac z umowy na czas okreslony,
    chyba ze byla w niej umowa o klauzuli 2tyg.wypowiedzenia. Ale i tak
    podpisales porozumienie...
    Adam

  • 5. Data: 2003-01-28 09:42:24
    Od: "Tomasz S" <s...@g...pl>

    Użytkownik <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > tak wiec dostalem wypowiedzenie za porozumieniem stron, nie wiem czy
    dobrze ze
    > podpisalem "za porozumieniem stron"...(...) i nie chcialbym zostac
    "wydymany".

    No i w tym właśnie momencie chyba sam sie wydymałes :( !!!
    Po pierwsze primo: Nie bedzie należał ci sie zasiłek
    Po drugie primo: Nie dostaniesz zadnej odprawy ( tak chyba bys mógl liczyc
    na jakas odprawę, jeśli to są zwolnienia grupowe - jak sie nic nie zmienilo
    tj 9 pracownikow)
    Ekwiwalent za urlop oczywiscie dostaniesz, chyba ze cie pracodawca wysle w
    okresie wypowiedzenia na niego - ma takie prawo.
    I jeszcze jedno - warto przeczytac kodeks pracy, niekoniecznie cały, nie
    jest tego duzo, a w takich sytuacjach pomaga. I nic nie podpisywac, jeśli
    się nie zna konsekwencji jakie z tego plyną!!!

  • 6. Data: 2003-01-28 10:24:31
    Od: <e...@N...gazeta.pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    >
    > ubezieczniową i poproś płacowca o wypełniony Rp 7. Życzę powodzenia.

    *** no coz...
    ale dzieki za odp. i rady. przynajmniej wiem czego mam wymagac i co mi sie nalezy.

    dzieki.

    pzdr
    rafal