PracaGrupypl.praca.dyskusjeStaż-czy przysługuje 1 dzień wolny? › Re: Staż-czy przysługuje 1 dzień wolny?
    From: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Staż-czy przysługuje 1 dzień wolny?
    Date: Wed, 17 Dec 2003 07:20:29 +0100

    Hi!!!

    Użytkownik "Jan" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:brnt5e$614$1@news.onet.pl...

    > Aaaa, no i wizyty w PUPie(Dżizas, kolejna paranoja-przecież są listy
    > obecności u pracodawcy a ty "zgłaszasz chęć poszukiwania i podjęcia pracy"
    > co miesiąc)-przecież co miesiąc chodzisz na wyznaczoną wizytę po
    stypendium
    > stażowe, też możesz powiedziec ze było mnóstwo ludzi i przesunęli twój
    > termin na dzień który cię interesuje.

    Wszystko zależy od tego jak zorganizowana jest praca w danym urzędzie.

    Po za tym należy pamiętać, że stażysta nadal jest osobą bezrobotną i ma
    nadal prawa i obowiązki bezrobnotnego przewidziane w ustawie.

    > Inna sprawa-studiujesz i czasami musisz koniecznie wyjść na uczelnię
    > (egzaminy w Gdańsku, w Krakowie).
    >
    > Swoja drogą pracodawca przyjmujący stażystów ma obowiązek zatrudnić
    > przynajmniej część z nich, ale prawda jest taka, że PUPy nie mają ani
    > pieniędzy ani (prawdopodobnie) ochoty na pozywanie nieuczciwych
    pracodawców
    > do sądu. Przecież staż to przygotowanie (dla pracodawcy darmowe-państwo
    > funduje staże) do wykonywania przyszłej pracy

    Zależy jak została podpisana umowa o zorgaznizowanie stażu pomiędzy PUP a
    pracodawcą. Może być tak, że nie został w niej przewidziany obowiązek
    zatrudnienia po zakończeniu stażu.
    Ale w znanych mi sytuacjach urzędy pracy nieczęsto to stosują....

    W projekcie nowej ustawy przewidziano urlop dla stażystów...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski