PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staż absolwencki

  • 1. Data: 2006-01-27 12:47:08
    Temat: Staż absolwencki
    Od: "Jakub Gdula" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Moja znajoma kończy w tym roku studia na weterynarii. Wszystkie egzaminy
    będzie miała za sobą do końca marca, natomiast rozdanie dyplomów będzie
    dopiero pod koniec czerwca.

    I tu pytanie: czy zarejestrować się w UP i starać się o staż absolwencki
    będzie mogła już po zaliczeniu egzaminów (czyli faktycznym ukończeniu
    studiów), czy dopiero po otrzymaniu dyplomu? To aż 3 miesiące różnicy, trochę
    szkoda tego czasu...

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam, JG

  • 2. Data: 2006-01-27 14:40:26
    Temat: Re: Staż absolwencki
    Od: "Michał Popowski" <m...@W...gazeta.pl>

    Jakub Gdula <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > będzie mogła już po zaliczeniu egzaminów (czyli faktycznym ukończeniu
    > studiów), czy dopiero po otrzymaniu dyplomu? To aż 3 miesiące różnicy,

    Witam serdecznie,

    Moja uwaga niedokonca na temat ale może ci się przydać, mi ukradli (tak to
    można nazwać) staż w Ministerstwie.

    Przede wszystkim: status absolwenta otrzymujesz po ukonczeniu studiów i masz
    go przez 12 miesiecy od daty obrony. Zatem skoro się jeszcze nieobroniła to
    raczej absolwentem nie jest. Czy ma juz absolutorium?

    Natomiast rada praktyczna:

    Staż wygląda tak, firma chce cię zatrudnić na staż i płaci ci 50%
    wynagrodzenia resztę dopłaca UP. Pare lat temu były dostępne oferty stażu w
    różnych Ministerstwach. Kwestia polegała na wypełnieniu ankiety, napisaniu LM
    i CV czyli standard. Po tym 2 rozmowy w Ministerstwie i ....okazało się że
    chcą mnie. Spełniałem ich standardy, i fajne studia - czyli super.

    Zgłoszenie z Min przesłano do Urzedu pracy.
    3-do 4 miesiecy oczekiwania, telefonów do jednej i drugiej instytucji, i ....

    Nagle pewnego dnia, dzwoni do mnie facet z Urzędu pracy na Ciołka i radośnie
    mi komunikuje - ma pan przydzielony staż, proszę do nas wpaść podpisać i
    Gratulujemy:))))

    Super pojechałem i co się okazało? że mojego zgłoszenia nie ma. Facet szukał
    go 40 minut. Znalazł i sprawdza w systemie, ale pan traci status absolwenta za
    2 miesiace??? tak mi system mówi?

    Tak, ale zgłosiłem się 5 miesiecy temu, przynajmniej miesiąc sobie popracuję.

    I co - nic, we are sorry....ale damy te miejsce komuś innemu.
    Wyszukałem i załatwiłem komuś miejsce na staż.

    To jest jedyny plus jaki dało mi krótko trwałe zarejestrowanie się w UP.

    Polska kraj dziwny.

    Dlatego taka rada dla twojej znajomej:

    1. Niech znajdzie firme która się zgodzi ją przyjąć.
    2. zgłoszenie i dokumenty od tej firmy trzymać przy sobie.
    3. w Urzedzie pracy patrzyć im na ręce, brać Nazwiska osób które tym się
    zajmują i telefony kontaktowe.
    4. Pilnować, bo nepotyzm tam tez panuje.
    5. Najlepiej to z tą instytucja niezadawac się wogóle.

    Serdecznie Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-01-27 14:47:19
    Od: "Jakub Gdula" <j...@W...gazeta.pl>

    > Przede wszystkim: status absolwenta otrzymujesz po ukonczeniu studiów i masz
    > go przez 12 miesiecy od daty obrony. Zatem skoro się jeszcze nieobroniła to
    > raczej absolwentem nie jest. Czy ma juz absolutorium?

    To jest weterynaria. Tam nie ma _żadnej_ obrony. Zdaje ostatni egzamin i jest
    po studiach. I tu właśnie ta wątpliwość: czy już w tym momencie może się
    rejestrować w UP, czy musi czekać 3 miesiące na rozdanie dyplomów.

    Pzdr, JG

  • 4. Data: 2006-01-27 14:47:56
    Od: "Jakub Gdula" <j...@W...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2006-01-27 14:48:21
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jakub Gdula porozsypywal nastepujace haczki:
    > Moja znajoma kończy w tym roku studia na weterynarii. Wszystkie egzaminy
    > będzie miała za sobą do końca marca, natomiast rozdanie dyplomów będzie
    > dopiero pod koniec czerwca.
    Przeszukaj archiwum na pl.soc.prawo
    Dyplom powinna dostac w ciagu 30dni od daty obrony.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-01-27 14:48:45
    Od: "Jakub Gdula" <j...@W...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2006-01-27 17:56:49
    Od: "Piotr S." <p...@a...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:drdcdh$el2$4@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu Jakub Gdula porozsypywal nastepujace haczki:
    > Przeszukaj archiwum na pl.soc.prawo
    > Dyplom powinna dostac w ciagu 30dni od daty obrony.

    No ja czekam od 3 paz`05 na dyplom z PW :-(
    Suplementy przygotowuja bo takie info uzyskalem na poczatku stycznia, dupki
    jedne.
    Odnosnie dyplomu to w moim przypadku po obronie mozna uzyskac, choc tez nie
    odrazu, dokument stwierdzajacy ukonczenie studiow.

    Piotrek ; GG# 3501692
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

  • 8. Data: 2006-01-30 06:49:47
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 12:47:08 +0000 (UTC), Jakub Gdula napisał(a):

> [...]
    > studiów), czy dopiero po otrzymaniu dyplomu? To aż 3 miesiące różnicy, trochę

    Grrrrrr... znowu....
    Nie ma czegoś takiego jak staż absolwencki.

    Jest po prostu staż. Owszem, bycie absolwentem ma znaczenie w przypadku
    osób, które ukończyły 25 lat. Wówczas:
    Do bezrobotnego, w okresie 12 miesięcy od dnia określonego w dyplomie,
    świadectwie lub innym dokumencie poświadczającym ukończenie szkoły
    wyższej, który nie ukończył 27 roku życia, ust. 1 stosuje się odpowiednio.
    Ust. 1 mówi właśnie o możliwości skierowania na staż.
    Jak widać z powyższego cytatu z ustawy dokumentem potwierdzającym
    ukończenie studiów nie musi być dyplom - powinno wystarczyć zaświadczenie.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 9. Data: 2006-01-30 06:52:13
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    > Staż wygląda tak, firma chce cię zatrudnić na staż i płaci ci 50%
    > wynagrodzenia resztę dopłaca UP. Pare lat temu były dostępne oferty stażu w

    To co opisujesz, nie jest stażem w rozumieniu ustawy o promocji zatrudnienia i
    instytucjach rynku pracy.
    To jest jakaś inna forma aktywizacji zawodowej. Na stażu pracodawca nic nie dopłaca.

    3m się