PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pzredstawiciel medyczny.. Brac nie brac>?

  • 1. Data: 2006-01-27 08:57:36
    Temat: Pzredstawiciel medyczny.. Brac nie brac>?
    Od: "Apvv" <a...@w...pl>

    Witajcie szanowni grupowicze. Otrzymalem propozycje z pewnej firmy
    Farmaceutycznej dotyczaca pracy jako przedstawiciel medyczny. Jako ze nie
    mam zbytnio wiedzy dotyczacej tej pracy chcialbym dowiedziec sie czegos
    wiecej od was, byc moze ktos ma badz mial doswiadczenia z wlasnie taka
    praca? Z tego co udało mnie sie zorientowac nie mialbym ze soba zadnego
    towaru, obslugiwalbym okreslony teren ( rozm z lekarzami, aptekami itp).
    Placa na umowie ok 2300zl, do reki ok 1500-1600zl. Obecnie mam prace,
    zarobki sa w podobnym zakresie, ale na umowie widnieje o wiele mniej.
    Zaznaczam iz branza farmaceutyczna jest mi nie znana, choc podobno wcale nie
    musi:..... .. Prosilbym o wasze opinie, sugestie.. dziekuje...

    POzdrawiam wszystkich :)

  • 2. Data: 2006-01-27 10:20:24
    Temat: Re: Pzredstawiciel medyczny.. Brac nie brac>?
    Od: Emi <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl>

    Apvv napisał(a):
> [...]
    > Zaznaczam iz branza farmaceutyczna jest mi nie znana, choc podobno wcale nie
    > musi:..... .. Prosilbym o wasze opinie, sugestie.. dziekuje...

    ja osobiście nie pracowałam w takim charakterze, ale robił to mój kuzyn...

    a na pytanie jak wygląda jego praca, odparł, że daje "prezenty" lekarzom...

    resztą dopowiedz sobie sam...

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"

  • 3. Data: 2006-01-27 10:22:54
    Od: "Apvv" <a...@w...pl>

    Robil? wiec jest niezadowolony?
    Użytkownik "Emi" <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl> napisał w
    wiadomości news:drcs54$dbp$1@news.onet.pl...

  • 4. Data: 2006-01-27 10:34:15
    Temat: Re: Przedstawiciel medyczny.. Brac nie brac>?
    Od: "Jacek" <b...@p...onet.pl>

    >To jedna z postrzeganych jako bardziej prestiżowych prac w ramach zawodu
    przedstwiciel handlowy.
    Charakter pracy kształtuje firma zatrudniająca. jeżeli to bezpośredni
    producent o znanej marce (SANDOZ, LEK, jakaś POLFA) - jest bardzo OK.
    Podana przez Ciebie skala zarobków wskazuje raczej że jest to firma
    outsourcingowa obsługująca sprzedaż dla jakiegoś koncernu. Jeżeli tak jest
    to skala zaróbków w porównaniu do pracy w koncernie macierzystym jest
    zazwyczaj od 40 do 100 % niższa. Podobnie z produktami. Firmy outsourcingowe
    biorą obsługę produktów w których sprzedaż z róźnych powodów konerny
    macierzyste nie chcą inwestować, a więc potencjalnie mniej atrakcyjne
    (drogie, przestarzałe, niechętnie stosowane).
    Praca zazwyczaj jest mocno podzielona zupełnie inne preferecje osobowe
    dotyczą repów obsługujących lekarzy, inne tych od aptek, jeszcze inne tych
    od szpitali.
    Jednakże jak powiedziałem praca ta jest postrzegana jako bardzo atrakcyjna
    zwłaszcza jeżeli dotyczy działki gdzie nie prowadzi się sprzedaży
    bezpośredniej tylko promuje leki wśród lekarzy. Trudno jest się dostać do
    tej pracy osobom z zewnątrz, więc można mówić że masz szczęście jeżeli
    dostałeś propozycje pracy.
    Najważniejsze jest jednak to że jeżeli popracujesz w tym zawodzie, zazwyczaj
    masz już otwarte dzrwi do migracji pomiędzy firmami, a podkupywanie repów
    pomiedzy koncernami jest dość powszechne, bo ludzie ci mają po jakimś czasie
    "własny rynek", wyrobine kontakty i są rozpoznawalni. Mam ok 9 znajomych
    pracująych w tym zawodzie i większość z nich zarabia kwoty pomiędzy 3 a 4
    tys płatne do ręki. Wszyscy są wyposażeni w pozostający do dyspozycji
    (również na wyjazdy zagraniczne) samochód, telefon, komputer, faks. Ponadto
    mają do dyspozycji mnóstwo często atrakcyjnych gadżetów firmowych których
    dystrybucja i rozliczanie pozostaje tylko i wyłącznie w ich gestii (np,
    ubrania polarowe, torby do laptopów, kurtki itp).
    Tak na moje oko ludzie ci przechodzą w ciągu roku więcej szkoleń niż ja
    zjadam kotletów. Dodatkowo ciekawe wyjazdy integracyjne (Egipt, Portugalia
    itp), sympozja w atrakcyjnych miejscach.
    Podsumowując praca w branży jest atrakcyjna (pod warunkiem że ktoś lubi taką
    pracę i się tam realizuje). Rotacja zależy od osiąganych wyników (sztuka w
    tym by wyników nie windować tylo ściemniać że jest ciężko i utrzymywać
    pewien średni poziom efektywności).
    Repy sami zarządzają swym czasem pracy co oznacza że pracują przeciętnie 3-6
    godzin dziennie. Jak trzeba to więcej (przed raportem), jak można to wcale
    (zaraz po raporcie).
    Tyle moich obserwacji na ile to środowisko znam od środka, a wydaje mi się
    że opierając tą opinię na informacjach i obesrwacjach 9 naprawdę bliskich
    znajomych jest ona w jakiś sposób miarodajna.

    Pozdro
    --
    Jacek

    Bytom i Kraków

  • 5. Data: 2006-01-27 11:04:59
    Od: Emi <e_m_i_@ani_sie_waz_spamerze_paskudny.vp.pl>

    Apvv napisał(a):
    > Robil? wiec jest niezadowolony?

    nie wiem, czy dalej tam pracuje...

    kase dostawał fajną (podobno) ale ja nie moglabym tak pracować...

    on nie mial takich oporów