PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk: rodzaj zatrudnienia

  • 1. Data: 2002-04-24 10:58:02
    Temat: Informatyk: rodzaj zatrudnienia
    Od: "u.yojimbo" <u...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie. Prowadzę jednoosobową działalnośc gospodarczą,
    jednocześnie pozostając w stosunku pracy (formalizacje właśnie na etapie
    ukończeniowym, stąd pytanie). Częśc pieniędzy jest wypłacana jako
    wynagrodzenie jako pracownik, częśc (większa) jako faktura na firmę.

    Jeżeli faktury są wystawiane na działalnośc analityczno-projektową, czy US
    (lub ktokolwiek) może się przyczepic, że umowa o pracę stawia mnie na
    stanowisku analityka-projektanta (na zasadzie, że skoro pracuję na takim
    stanowisku, dlaczego biorę pieniądze za to na fakturze)? Czy powinienem w
    takim raziu pracowac na stanowisku nie-związanym, np. sprzętowiec. Chciałbym
    tego uniknąc z uwagi na historię pracy, na którą potencjalny przyszły
    pracodawca może miec ochotę zerknąc i miec określone preferencje w tej
    materii.

    --
    Dzięki,
    UY

  • 2. Data: 2002-04-24 14:36:54
    Temat: Re: Informatyk: rodzaj zatrudnienia
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "u.yojimbo" <u...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aa633q$t3a$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > tego uniknąc z uwagi na historię pracy, na którą potencjalny przyszły
    > pracodawca może miec ochotę zerknąc i miec określone preferencje w tej

    US się nie przyczepi, jeżeli płacisz podatki.
    Przyczepi się ZUS, bo pewnie jako firma nie płacisz całego ZUSu.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-04-24 20:44:41
    Od: "UY" <u...@N...poczta.gazeta.pl>

    > US się nie przyczepi, jeżeli płacisz podatki.
    > Przyczepi się ZUS, bo pewnie jako firma nie płacisz całego ZUSu.
    >
    > Wiesiek

    Może się nie rozumiemy.

    US może robic to w teorii różnicę, bo w zależności od tego jak pójdzie
    podział wynagrodzeń dostaje różne podatki (VAT od świadczenia usług). ZUS
    przecież płacę w całości (gdybym miał tylko działalnośc płaciłbym sam, tak
    płaci pracodawca, ja zdrowotne).

    Więc czemu miałyby byc problemy z taką formułą zatrudnienia, bo podobno
    jakieś są.

    --
    UY