PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sonar - wścibski pracodawca

  • 1. Data: 2005-01-12 21:59:18
    Temat: Sonar - wścibski pracodawca
    Od: Jerzy Dusk <v...@b...pl>

    Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    otrzymała emailem taki kwestionariusz
    (!!!!- oznaczyłem całkiem nieuprawnione pytania):

    /Miejsce na fotografię
    KWESTIONARIUSZ OSOBOWY
    Należy wypełnić wszystkie rubryki
    NIP
    1. Imię i nazwisko

    PESEL
    2. Miejsce zamieszkania (adres faktyczny oraz z kim mieszkasz?) !!!!
    3. Adres zameldowania (z kim mieszkasz?)!!!!!!
    4. Telefon kontaktowy i adres e-mail
    5. Nazwisko panieńskie
    6. Imiona rodziców
    7. Nazwisko panieńskie matki
    8. Data i miejsce urodzenia
    9. Stan cywilny !!!!!!!
    Imiona dzieci, ich daty urodzenia!!!!!!!!!
    10. Wykształcenie, tytuł zawodowy
    Nazwa szkoły i rok ukończenia
    11. Ukończone kursy zawodowe
    12. Znajomość języków obcych W stopniu
    15. Co potrafisz zrobić przy pomocy komputera?
    15. Posiadane prawo jazdy-ilość przejechanych kilometrów
    16. Dyspozycyjność- czas pracy: stały, do 8 h, do 10 h,
    do 12 h, nienormowany
    (zaznaczyć właściwe, jakie masz ograniczenia?)
    !!!! 18. Czy był Pan/Pani karany sądownie- kiedy? Z jakiego art. K.K lub
    innej ustawy, nie podaje się kar, które uległy zatarciu
    19. Wykształcenie i zawód wykonywany przez rodziców
    20. Przebieg dotychczasowej pracy zawodowej
    Okres zatrudnienia Nazwa firmy Stanowisko
    22. Na jakim stanowisku chciałby Pan/Pani pracować w naszej firmie
    Proszę określić swoje umiejętności w powyższym zakresie
    21. Oczekiwane wynagrodzenie BRUTTO
    22. Ile pali Pan/Pani papierosów dziennie
    !!!!!!! 23. Stan zdrowia, przebyte choroby, które miały wpływ na
    przebieg pracy zawodowej
    !!!! 24. Ile dni chorobowego wykorzystałeś w karierze zawodowej?
    25. Na jak długo chcesz podjąć pracę?
    26. Czy kontynuujesz naukę ( jeżeli tak to gdzie i na którym roku ) lub
    zamierzasz ją podjąć?
    !!!!!!! 27.Jaki nosisz rozmiar ( koszula, spodnie, spódniczka,żakiet)
    Nr PESEL NIP Nr dowodu osobistego
    Czytelny podpis
    Uwaga ! Wypełnić wszystkie rubryki
    -----
    Na formularzu nie ma nawet klauzuli, w jaki sposób te informacje będą
    lub nie będą wykorzystywane.

    na stronie http://www.sonar.com.pl/szablon.php?tresc=praca wszystko
    wygląda uczciwie.

    --
    Jerzy

  • 2. Data: 2005-01-12 22:45:06
    Temat: Re: Sonar - wścibski pracodawca
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Jerzy Dusk" <v...@b...pl> wypłynęło z pasją:
    > Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    > otrzymała emailem taki kwestionariusz
    > (!!!!- oznaczyłem całkiem nieuprawnione pytania):

    Nieuprawnionych pytań jest tu więcej :)). Polecam lekturę
    http://www.giodo.gov.pl/266/id_art/971/j/pl/

    Pozdro
    Coinneach

  • 3. Data: 2005-01-13 05:44:27
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Jerzy Dusk <v...@b...pl> zapodał(a):
    > Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    > otrzymała emailem taki kwestionariusz
    > (!!!!- oznaczyłem całkiem nieuprawnione pytania):
    [...]

    19ste też jest ciekawe ;)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 4. Data: 2005-01-13 06:27:56
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <v...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    > otrzymała emailem taki kwestionariusz
    > (!!!!- oznaczyłem całkiem nieuprawnione pytania):

    owszem pytania nieuprawnione, raczej nie powinny być zadane, ale spójrzmy na
    to od strony pracodawcy

    > 2. Miejsce zamieszkania (adres faktyczny oraz z kim mieszkasz?) !!!!
    > 3. Adres zameldowania (z kim mieszkasz?)!!!!!!

    Potrzebne pracodawcy, aby wiedział czy koleżanka uprawia czynności które bez
    kontroli powodują zwiększenie ilości ludności.

    > 9. Stan cywilny !!!!!!!

    Może miec znaczenie dla pracodawcy, czy kolezanka będzie w zakładzie
    rozglądać się za kandydatem, czy pokornie rabotać.

    > Imiona dzieci, ich daty urodzenia!!!!!!!!!

    Może mieć znaczenie, jeśli pracodawca chce dzieciom dawać upominki
    okolicznościowe lub wewnętrzne świadczenia socjalne.

    > 16. Dyspozycyjność- czas pracy: stały, do 8 h, do 10 h,
    > do 12 h, nienormowany
    > (zaznaczyć właściwe, jakie masz ograniczenia?)

    Pytanie powinno brzmieć: czy zgadza się pan/Pani na wyzysk ?

    > !!!! 18. Czy był Pan/Pani karany sądownie- kiedy? Z jakiego art. K.K lub
    > innej ustawy, nie podaje się kar, które uległy zatarciu

    Pracodawca nie daje szans na resocjalizację.

    > 19. Wykształcenie i zawód wykonywany przez rodziców

    absolutnie zbędne, tego nie rozumiem, najwięcej dobrych pracowników wywodzi
    się z rodzin, gdzie rodzice ledwo co skończyli podstawówkę, ale pracodawca
    może być innego zdania

    > 22. Ile pali Pan/Pani papierosów dziennie

    ważne dla pracodawców

    > !!!!!!! 23. Stan zdrowia, przebyte choroby, które miały wpływ na
    > przebieg pracy zawodowej
    > !!!! 24. Ile dni chorobowego wykorzystałeś w karierze zawodowej?

    chce wiedzieć czy często bierzesz zwolnienia

    > !!!!!!! 27.Jaki nosisz rozmiar ( koszula, spodnie, spódniczka,żakiet)

    to akurat rozumiem, chce pracodawca dać ubranie robocze

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 5. Data: 2005-01-13 09:33:57
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Wed, 12 Jan 2005 22:59:18 +0100, na pl.praca.dyskusje, Jerzy Dusk
    napisal(a):

    > !!!! 18. Czy był Pan/Pani karany sądownie- kiedy? Z jakiego art. K.K lub
    > innej ustawy, nie podaje się kar, które uległy zatarciu

    Reszte sobie odpuszcze ale akurat to pytanie jest pytaniem uprawnionym i
    bardzo czesto, szczegolnie przy pracy w sluzbie cywilnej, wymagane jest
    oswiadczenie o niekaralnosci na etapie rekrutacji, a po przejsciu
    rekrutacji zaswiadczenie o niekaralosci. A pytanie o art.?? Owszem,
    pracodawca powinien sie zadowolic informcja o samej karalnosci ale ......
    skoro pyta to byc moze wie ze ludziom zdarzaja sie wpadki i jesli to bedzie
    dajmy na to jakas grzywna to mu to zwisa bo chce wyeliminowac ryzyko
    zatrudnienia zlodzieja z odsiadka. Wiec druga czesc pytania potraktowalbym
    jako korzystna dla osoby karanej za jakies drobne przewinienie bo w wielu
    firmach i na wielu stanowisk budzetowych juz sam fakt bycia karanym oznacza
    szlaban - mniejsza o co sie zostalo ukaranym.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 6. Data: 2005-01-13 16:49:28
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy w news:MxoFd.7910$ay2.1010@news.chello.at
    napisał(a):

    > Może miec znaczenie dla pracodawcy, czy kolezanka będzie
    > w zakładzie rozglądać się za kandydatem, czy pokornie rabotać.

    Lub po prostu dyspozycyjność. Osobie samotniej łatwiej przyjdzie zgodzić się
    na ewentualne nadgodziny lub też wyjazd służbowy.

    pozdrawiam
    Greg

  • 7. Data: 2005-01-13 18:20:36
    Od: "tiras" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <v...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    > otrzymała emailem taki kwestionariusz
    Kolejne cwaniaczki handlujace danymi osobowymi, albo robiące jakies
    "ankiety" :-(
    Zawsze mnie dziwi jak ludzie wysyłają mailem komplet informacji o sobie.
    Trzeba być conajmniej nierozsądnym żeby wysyłać jakimś dziwnym firmom
    kompletne dane o sobie. Przecież tak naprawde to NIKT z Was nie wie gdzie to
    FAKTYCZNIE trafi...
    Pozdrawiam TIRas (Scania R 580)

  • 8. Data: 2005-01-14 09:03:57
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > firmach i na wielu stanowisk budzetowych juz sam fakt bycia karanym oznacza
    > szlaban - mniejsza o co sie zostalo ukaranym.

    tylko ze praca w sluzbie cywilnej to jest to tzw stosunek pracy z nominacji a
    nie taka zwykla umowa o prace i tam obowiązują nieco inne zasady
    zatrudnienia,trwania pracy i jej rozwiązania. Po drugie,poniewaz jestem czestym
    gosciem w Krajowym Rejestrze Karnym gdzie od siebie z pracy musze wyciagac dane
    o niekaralnosci na temat wspolpracownikow firmy to nalezy podac we wniosku
    wyrazna podstawe prawną o uzyskanie informacji z KRK a podstawa moze byc tylko
    ustawowa. Nie podasz chyba ze podstawa jest twoje widzimisię jako pracodawcy bo
    jestes ciekawy w temacie przeszłości kryminalnej potencjalnego pracownika.
    Wątpie zeby sie udalo wziasc wniosek z KRK bo tak sobie pracodawca życzy. No
    chyba ze pracownik jest np taksówkarzem, brokerem, agentem ubezpieczeniowym
    itd.Wtedy jak najbardziej.
    pzdr

  • 9. Data: 2005-01-14 12:57:55
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    14 Jan 2005 10:03:57 +0100, na pl.praca.dyskusje, a...@p...onet.pl
    napisal(a):

> [...]
    > widzimisię jako pracodawcy bo jestes ciekawy w temacie przeszłości kryminalnej

    Mylisz pojecia i osoby. To Ty jako potencjalny pracownik masz ewentualnie
    przedstawic zaswiadczenie o niekaralnosci i kazdy obywatel ma o takie prawo
    wystapic. Natomiast to osoba trzecia musi podac podstawe prawna ktora
    pozwala jej na siegniecie do rejestru, obojetnie czy za/czy bez zgody i
    wiedzy sprawdzanego.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/

  • 10. Data: 2005-01-14 13:48:04
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > wystapic. Natomiast to osoba trzecia musi podac podstawe prawna ktora
    > pozwala jej na siegniecie do rejestru, obojetnie czy za/czy bez  zgody i

    Niczego nie myle. Pracodawca nie ma zadnego obowiązku domagać sie ode mnie
    zaswiadczenia o niekaralnosci,dopoki mi nie przedstawi podstawy prawnej bo tego
    np wymaga moj rodzaj pracy.