PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pewnie było - wolne za pracę w soboty

  • 1. Data: 2005-01-12 19:08:15
    Temat: Pewnie było - wolne za pracę w soboty
    Od: "elynsynos" <l...@n...g.pl>

    Witam,

    mam taki problem (szukalam wczesniej w archiwum i KP, ale nie znalazlam
    dokladnie tego, o co mi chodzi):
    pracuje pn-pt w godz. 9-17. Dodatkowo mniej wiecej dwie soboty w miesiacu
    po 6 godzin. Do tej pory było tak, ze za te przepracowane soboty odbieralo
    się dzien wolny w tygodniu. I było ok. Teraz pracodawca chce to zmienic i
    wprowadzic zasade, ze nie bedzie odbierania calego dnia wolnego, tylko po
    dwie-trzy godziny (np. pracowalabym we wtorek zamiast 8, 6 godzin), az
    uzbiera sie tych 6 godzin z soboty.
    Czy cos takiego jest zgodne z KP? Bo mi wydaje sie, ze jest to sprzeczne z
    zasada przecietnie 5-dniowego tygodnia pracy. Czy tym przepisem mozna sie
    podeprzec w ewentualnym sporze (nie sadowym, nie :))?

    Acha, i jak by to było w przypadku, gdyby ta praca w soboty to były dyzury?

    Dodam, ze w warunkach zatrudnienia mam:
    dobowy wymiar czasu pracy 8 godzin
    tygodniowy - 40 godzin
    pełny etat

    Prosze o odpowiedz i z gory przepraszam, jesli temat jest mocno odgrzewany
    (dla mnie nie...)

    pozdrawiam,
    Kasia.

  • 2. Data: 2005-01-13 16:43:25
    Temat: Re: Pewnie było - wolne za pracę w soboty
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > pozdrawiam,
    > Kasia.
    >Witam. Jak by na to nie spojrzeć to w soboty była i jest praca w godz.
    nadliczbowych. Proponuje Ci zapoznać się z art 151 do 156 ze znaczkiem szcześć
    kp. Zwracam Ci uwagę ,że za pracę w godzinach nadliczbowych całkowite
    wynagrodzenienie składa się z wynagrodzenia normalnego i dodatku. Zwróć uwagę
    na art 151 duo . Pozdrawiam.