PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stawka za artykuł -jaka?

  • 1. Data: 2005-01-12 23:32:17
    Temat: Re: Stawka za artykuł -jaka?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Dżess" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cs6vtq$io7$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam pytanie: czy orientuje się ktoś może ile wynosi stawka za napisanie
    > artykulu - za 1 strone znormalizowanego tekstu (~2500 znaków)? Czy stawkę
    > taką proponuje się za znak, wiersz czy stronę?

    Różną zasadę można wybrać, byle zachować precyzję i nie dopuścić do
    późniejszych sporów. BTW, strona znormalizowanego tekstu "maszynopisowego"
    to 1800 (30x60) znaków.

  • 2. Data: 2005-01-13 23:23:38
    Temat: Stawka za artykuł -jaka?
    Od: "Dżess" <l...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanie: czy orientuje się ktoś może ile wynosi stawka za napisanie
    artykulu - za 1 strone znormalizowanego tekstu (~2500 znaków)? Czy stawkę
    taką proponuje się za znak, wiersz czy stronę?

    Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.

    Pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2005-01-14 09:13:00
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

> [...]
    > artykulu - za 1 strone znormalizowanego tekstu (~2500 znaków)? Czy stawkę
    > taką proponuje się za znak, wiersz czy stronę?

    Zaleznie od tematyki (stopnia specjalistycznosci tekstu) i Twoich notowan
    (eksperci dostaja wiecej za nazwisko) - moze to byc 30 do kilkuset zl. Bez
    danych o tematyce artykulu, do czego on ma byc i autorze nie da sie na takie
    pytanie odpowiedziec inaczej jak takimi szerokimi widelkami.

    I.

  • 4. Data: 2005-01-14 11:21:09
    Od: Iza <i...@a...poczta.onet.pl>

    Immona wrote:
> [...]
    > danych o tematyce artykulu, do czego on ma byc i autorze nie da sie na takie
    > pytanie odpowiedziec inaczej jak takimi szerokimi widelkami.

    mysle, ze to tez zalezy od samego pisma, takie wchodzace na rynek, moze
    placic mniej (ok 20pln za strone) te z ugruntowana pozycja wiecej (od
    100pln), przy czym nigdy nie jest tak, ze podeslesz wydawnictwu tekst i
    ono je wygrukuje i dostaniesz za caly tekst pieniadze:) stawke, ktora
    podaja, to zwykle maksymalna i to za strone drukowana w pismie. do tego
    wiekszosc wydawnictw ma brzydki zwyczaj skracania i zmieniania
    zawartosci nadsylanych materialow:)

    Pozdrawiam
    Iza

  • 5. Data: 2005-01-15 01:18:37
    Od: "Dżess" <l...@g...pl>

> [...]
    > podaja, to zwykle maksymalna i to za strone drukowana w pismie. do tego
    > wiekszosc wydawnictw ma brzydki zwyczaj skracania i zmieniania

    Tak tak, zdaję sobie z tego sprawę, ale chodzi tutaj konkretnie o artykuły
    do portalu internetowego. Artykuły mialyby mieć ok 1-1,5 str. Jaka powinna
    byc w takim przypadku cena za znak?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2005-01-15 06:55:39
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 15.01.2005 Dżess <l...@g...pl> napisał/a:

    > Tak tak, zdaję sobie z tego sprawę, ale chodzi tutaj konkretnie o artykuły
    > do portalu internetowego. Artykuły mialyby mieć ok 1-1,5 str. Jaka powinna
    > byc w takim przypadku cena za znak?

    Nie ma ceny za znak. Czasy cen państwowych minęły już :)
    Żeby lepiej można było Ci pomóc, powiedz:
    1) co to za portal internetowy, czy ma w ogole w zwyczaju placic za to?
    2) jaka tematyka artykulu, "kim" jesteś w tej tematyce?
    3) kto wyszedł z propozycją napisania tekstu - Ty czy Oni?
    4) ile czasu zajęło Ci wyszukiwanie informacji do tego artykułu?

    Ogólnie, sądzę że za całość możesz policzyć (w zależności od odpowiedzi
    na powyższe pytania) od 30 do 300 zł.

    pozdrawiam,
    --
    Kender
    I'm Italian and euros are killing me enough as it is,